2011. december 10., szombat

Ferdinánd tekercs

Pár éve találtam rá erre a finomságra az egyik kis süteményes könyvemben (margarinos), azóta kedvencünk lett ez a süti is. Persze az Én családom mindent szeret, ami kelt tésztából van - kelt tészta rajongók vagyunk! :) 
Nagyon finom sütemény, ráadásul a tejszíntől sokáig puha és szaftos marad.
Lehet graham lisztből is készíteni, illetve a liszt mennyiségének felét graham lisztre váltani - én mikor hogy szoktam - ma csak sima lisztből készült, de legutóbb a fele fehér lisztet graham liszttel helyettesítettem és úgy is nagyon finomra sikerült.




Hozzávalók a tésztához:
 8 dkg vaj 
 3 tojás sárgája
 40 dkg finomliszt (de a fele lehet graham liszt is, néha azzal készítem)
 egy csipet só
 2 csapott evőkanál kristálycukor
 2 dl tej
 2 dkg élesztő

A töltelékhez:
 8 dkg vaj 
 14 dkg kristálycukor
 1 cs. vaníliás cukor


A sütés egyik fontos kelléke a megbízható, precíz konyhai mérleg!
Akciós kínálatunkat megtekintheted a webáruházban az alábbi linkre kattintva:




A körbekenéshez:
 4 dkg vaj 

A locsoláshoz:
 2 dl főzőtejszín
 1 evőkanál kristálycukor
 1 cs. vaníliás cukor




1. A tésztához az élesztőt a meglangyosított cukros tejbe morzsolom, felfuttatom. Egy tálba teszem a lisztet, belekeverem a sót, beleöntöm a tejes élesztőt, majd a tojások sárgájával és a vajjal összegyúrom, dagasztom. Kelesztőtálban kelni hagyom kb. 45-50 percig. (De lehet összegyúrni/dagasztani a kenyérsütőgépben is.) 
2. A töltelékhez a vajat a kétféle cukorral habosra keverem.
3. A megkelt tésztát enyhén lisztezett gyúrólapon kb. 7mm vastagságúra, téglalap alakúra nyújtom, majd a cukros vajjal egyenletesen megkenem. Ezután felcsavarom szorosan, mint a bejglit, majd belisztezett késsel kb. 3 cm vastagságúra felszeletelem. 
4. Egy 26 cm átmérőjű tortaformát vagy tálat vajjal jól kikenek. (A tortaforma vagy a tál zárt legyen, hogy sütés közben a vaj és a tejszín ne tudjon kifolyni a formából!)
5. A tésztatekercseket olvasztott vajjal körbekenem és a formába teszem őket nem túl szorosan. (Nekem kb 12-13 db tekercs szokott lenni.) A formában még kelhet kb. 10-20 percet, aztán előmelegített sütőben, az alsó rácson légkeveréses sütőben 170 fokon kb. 20 percig sütöm. (Lehet sima sütőben is sütni, de annál ajánlatosabb magasabb hőfok, kb. 190 fokos legyen a sütő.) Az alja sül meg nehezebben, ezért kell a legalsó rácsra tenni, de ha esetleg nagyon sül a teteje, akkor a sütési idő felétől le lehet takarni alufóliával - így a teteje nem ég meg, de a közepe még sül tovább.
6. Ha kb. 20 percig sült a tészta, akkor a cukorral édesített tejszín felével meglocsolom, majd sütöm tovább még 10 percig, aztán meglocsolom a tejszín másik felével is és sütöm még kb. 10-15 percig. (Persze a sütési idő eltérő lehet, hiszen minden sütő más...)
7. A sütőből kivéve 5 perc után érdemes kiborítani még forrón egy tálra vagy tálcára, és így hagyjuk kihűlni.



Jó étvágyat!

24 megjegyzés:

  1. Ez nálunk is nagy kedvenc. Olyan jó karácsonyi hangulat van nálad a képen:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta lett:) Nálunk is nagy kedvenc, csakúgy, mint a kakaós és a fahéjas csiga.

    VálaszTörlés
  3. Istenien néz ki:) Mi is nagyon kedveljük:)

    VálaszTörlés
  4. Trollanyu, Roza: köszönöm szépen! :)

    VálaszTörlés
  5. Guszta , biztosan nagyon finom !
    Nagyon boldog névnapot kívánok sok szeretettel!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon gusztusos, mint ahogy lent a linzerek is! Névnapod alkalmából Isten éltessen! :)

    VálaszTörlés
  7. Megkergült a gyomrom, de akkor is kéééreeeek! :) B.csek

    VálaszTörlés
  8. Éva, Petra: köszönöm szépen, tényleg fincsi! Köszönöm a névnapi köszöntést is, kedvesek vagytok, hogy gondoltatok rám! :)

    VálaszTörlés
  9. B.csek: Legközelebb kapsz! A pocakodnak meg jobbulást most már!

    VálaszTörlés
  10. Gabriella ez valami fenséges!! Képzeld kerestem a tejszínt, hogy hová a csudába kell, aztán ahogy tovább olvastam láttam, hogy a locsoláshoz. Fantasztikus!
    Nagyon szeretem az ilyen részletes leírást, mert pl., ha hagyom kihűlni a sütőformában már bajban is lennék! Kedves Gabikám én ezt most másolom és nyomtatom, mert annyira tetszik, muszáj valamikor megsütnöm!!!! :) KÖSZI!!

    VálaszTörlés
  11. A lényeget lehagytam! A fotók gyönyörűek, látod van neked időd a részletekre! Pussz!

    Ui.: Látod én is mennyit "dumálok"! :DD

    VálaszTörlés
  12. Én köszönöm Barbi! ...és nyugodtan "dumáljál" csak > mindig örülök, ha "meglátogatsz" és sokat írsz! :D

    VálaszTörlés
  13. Nem rég találtam rá az oldaladra, és ezt a sütit sütöttem meg, szív alakú formában, mert Valentin nap van! Nagyon FINOM lett! Nagy sikert arattam vele!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tünde, örülök, hogy megtetszett a süti, és hogy megsütötted! Tetszett a párodnak? Olyan jó, hogy ilyen sikert arattál vele. :)
      Gyere máskor is, nézelődj a blogomon, biztos találsz még olyan finomságot, ami elnyeri a tetszésed! Várlak szeretettel mindig! :)

      Törlés
  14. Nem rég találtam az oldaladra, és ezt a sütit sütöttem meg, szív a lakú formában, mert Valentin nap van! ;) Nagy sikert arattam vele. Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Tünde!
      Nagyon örülök, hogy ízlett és sikert arattál vele, köszönöm, hogy megírtad. A szív alak csuda jó ötlet.
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés
  15. Ajajajajjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj OLJAN GUSZTA hogy valosagal az ember szajaba bujik :) mindjart neki is kezdek PEDIG NEM VAGYOK KIVANOS mmmmmmmmmmmm koszi szepen hogy iljen ugyesen tudsz kotekedni az izbimboimal :)

    VálaszTörlés
  16. Olyan mint a darázsfészek! Mennyei! :)

    VálaszTörlés
  17. Az en draga nagymamam csinalt mindig ilyet. Bar o rovidebb oldalnal tekerte fel es magas labosba sutotte es fahejas toltelekkel keszitette. Ez az egyik kedvenc sutemenyem, ugyhogy en is elkeszitem. :)

    VálaszTörlés
  18. Az eredeti Ferdinánd tekercshez sütőpor is kell az élesztő mellé. Mikor megkaptam a receptet mondták is , hogy ez az igazi. Nagyon finom mennyei teljesen más a tésztája. Ha valakit érdekel szívesen leírom.

    VálaszTörlés
  19. Kedves Gabriella! Szívesen és sokat sütök a receptjeid közül.Finomak,gusztusosak,nem utolsó sorban bevált receptek! A Ferdinánd tekercs lesz a következő a héten! :) További sok sikert kivánok Neked, magunknak pedig az élvezeteket! :)

    VálaszTörlés