2011. december 4., vasárnap

Linzer - Anyukám receptje szerint

Gyerekkorom egyik kedvenc süteménye, Anyukám gyakran sütött linzerkarikákat. Én is az Ő receptje alapján készítem mindig, mert ez a recept vált be számunkra. Nagyon finom az íze és olyan jó puha - eteti magát! :)
Minden nyáron főzünk különböző gyümölcsből lekvárokat, ezáltal mikor milyen lekvárral ragasztom össze, bár legjobban sárgabaracklekvárral szeretjük. A lyukak most azért ilyen nagyok a tészta közepén, mert a kisfiam szereti látni a finom baracklekvárt benne. :)



Ez a linzer  azonnal is fogyasztható, de másnapra még puhább és jobban összeérnek az ízek is. Emiatt a közelgő ünnepnek lehet ez is az egyik süteménye, hiszen el lehet készíteni ünnep előtt jó néhány nappal, így nem kell mindent Szenteste napján készíteni. Jól záródó dobozban sokáig eláll.


Hozzávalók:
 60 dkg liszt
 18 dkg kristálycukor
 2 cs. vaníliás cukor
 fél cs.  sütőpor (6 g)
 1 citrom reszelt héja (kezeletlen citrom)
 2 tojássárgája
 25 dkg vaj (esetleg margarin)
(mivel Anyukám zsírral szokta készíteni, általában én is azzal készítem - zsírból kb. 20 dkg elég)
 1 kis doboz tejföl (140 g-os)

+ ízlés szerint lekvár 


Linzer és mézeskalács kiszúró formákat kedvező áron lehet kapni a webáruházban az alábbi linken:
Pöttyös Otthon - pottyosotthon.hu


Elkészítés:
1. A lisztet összekeverem a cukrokkal, a sütőporral és a citrom reszelt héjával, majd elmorzsolom a vajjal vagy a zsírral (margarinnal), hozzáadom a tojássárgákat, majd annyi tejfölt gyúrok hozzá, hogy egy könnyen nyújtható tésztát kapjak - nem lágy, nem is kemény. (Lehet, hogy nem kell hozzá az egész tejföl, ezért apránként adom hozzá.)
2. Enyhén lisztezett táblán kinyújtom (elég vékonyra kell nyújtani, mert a sütőportól vastagabb lesz sütés közben). 
3. Tetszés szerinti formával kiszaggatom (a maradék tésztát újra összegyúrom, kinyújtom és kiszaggatom), sütőpapíros tepsire teszem és 180 fokos sütőben kb. 10 percig sütöm. (Világosra hagyom!!!)
4. Amikor kihűlt, lekvárral összeragasztom őket és porcukrozom.



Jó étvágyat!

21 megjegyzés:

  1. Uh, de guszták! Karikor állandó szereplő nálunk is az ischlerrel együtt. :-) Gabicsek, az a Mikus kínáló nagyon cuki! B.csek

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta kis linzereket csináltál. Nagyon szeretem én is van mikor virágos fomával de van mikor csak kerekkel csinálom . Lekvárt is szoktam váltogatni, volt már hogy baracklekvárt dióval kevertem össze nagyon finom lett!

    VálaszTörlés
  3. Éva: köszönöm szépen! A baracklekvár-dióval párosítva jó ötletnek tűnik! Már csak azért is, mert imádom a diót és a házi b.lekvárt is, hát akkor együtt meg miért ne? Legközelebb kipróbálom... :)

    VálaszTörlés
  4. Az egyik kedvenc aprósüteményem!
    Csináltam pár napja, de fotóra érdemtelenek lettek. :(
    A tiéd tip-top!!
    És tényleg nagyon jó a karácsonyfás, mikulásos kínáló! :)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm a receptet, most így sütöttem, az előbb lettem kész a linzerkékkel...
    Majd teszek fel képet...
    Szerintem helyesek, a MEOsok szerint finomak lettek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy megsütötted Farci, és hogy ízlett Nektek. Várom a fotókat is... :) Köszönöm szépen a megjegyzést. Boldog Karácsonyt!

      Törlés
  6. Gabriella !!!
    Farci bloggjában láttam meg a ezt a finom linzert és én pont most sütöm !!!!
    Nagyon köszi a receptet !!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen kedves Ildikó, örülök, hogy megtetszett a recept. Köszönöm szépen a megjegyzést.

      Törlés
  7. Válaszok
    1. Örömmel olvasom Rozália. Én is és a családom is nagyon szeretjük ezt a linzert.
      Köszönöm a megjegyzést.

      Törlés
  8. Kedvencem a linzer! Nagyon gusztán néz ki! Közeleg a Húsvét, itt az alkalom hogy kipróbáljam! Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Judy!
      Nagyon örülök, hogy megtetszett Neked a linzerem. Érdemes megsütni, mert nagyon finom... én imádom, hiszen Anyukám receptje. Szívesen a receptet...
      Jó sütögetést/készülődést kívánok az ünnepekre!
      Üdvözlettel:
      Gabriella

      Törlés
  9. Tegnap megsütöttem. Egész délelőtt szaggattam és ragasztottam őket, de megérte, mert tényleg éppen olyan, ahogyan a "nagykönyvben" meg van írva. :)) Nekem kb. 100db lett belőle (összeragasztva). Köszönöm a szuper receptet!

    VálaszTörlés
  10. Tegnap megsütöttem. Ugyan egész délelőtt szaggattam és ragasztottam és minden csupa liszt volt...de megérte, mert szuper lett! :-) Tényleg olyan, ahogyan az a "nagykönyvben" meg van írva. Nekem ebből a mennyiségből kb. 100 db linzer sikerült. ;-) Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ennyire ízlett Nektek, szívesen a receptet. :) Én pedig köszönöm, hogy írtál.

      Törlés
  11. Megsütöttem ezt is . Fincsi volt , különösen az , ami még másnapra is megmaradt !

    VálaszTörlés
  12. A barátnőm készítette el a recepted, nagyon ízlett. Kipróbálom húsvétra.

    VálaszTörlés