2012. január 25., szerda

ALMATORTA

Ma van Apukám születésnapja, emiatt készült az almatorta. :) Mivel neki a kedvenc süteményei a linzer és az almáslepény, ezért úgy gondoltam, hogy elkészítem szülinapjára a kettő keverékét. Ő ugyanis az ilyen klasszikus süteményeknek/tortáknak jobban örül, mintha valamilyen krémes jellegű tortát készítenék. 
Ez a torta nagyon-nagyon finom > nem túlzok egy cseppet sem! :) Amikor délután kisült, a férjem pont itthon volt és az orra rögtön odacsalogatta a tortához. Egyfolytában azt mondogatta, hogy ennek a tortának nagyon kellemes és finom illata van. Már alig várta, hogy este átmenjünk Apukámat köszönteni tortástól, és hogy megkóstolhassuk. 
Amikor a torta fölé hajolunk, akkor tényleg annyira kellemes citromos, almás, mazsolás, rumos, vaníliapudingos illata van, hogy az ember képtelen ellen állni neki. Aztán amikor végre megkóstolhattuk... hmmm... mennyei, kész ízkavalkád > keveredik a savanykás, édeskés, citromos, pudingos íz - hol az egyiket érezni jobban, hol a másikat... Tényleg nem túlzok, ha azt írom, hogy csodálatos! :-)




Hozzávalók a tésztához: (26 cm-es tortaformához)
- 30 dkg liszt
- 15 dkg porcukor
- 20 dkg margarin
- 1 tojás
- fél citrom reszelt héja
- csipet só


Töltelékhez:
- 1 kg savanykás alma (kb. 8-9 közepes méretű alma)
- 8 dkg mazsola
- 8 dkg kristálycukor
- 1 citrom leve
- 3 evőkanál rum (ennek híján én 1 evőkanál rumaromát tettem bele)
- 1 kávéskanál őrölt fahéj
- 1 dl tej
- fél rúd vanília (lehet helyettesíteni 1 cs. vaníliacukorral)
- 2 evőkanál vanília puding
- 2 tojás


1. A lisztet összekeverem a porcukorral, hozzáadom a darabkákra vagdalt margarint, a tojást,  csipet sót, a reszelt citromhéjat, majd sima tésztává gyúrom, cipót formálok belőle és alufóliába csomagolom, két órát a hűtőben pihentetem.
2. Az almát megmosom, meghámozom, magházát kivájom és vékony szeletekre vágom.
3. Összekeverem a megmosott mazsolával, kristálycukorral, rummal, citromlével, őrölt fahéjjal. 
4. A tésztát kb. 4 mm vastag lappá nyújtom, kibélelem vele a tortaformát úgy, hogy az oldalát is teljesen fedje. (a formát előtte kivajaztam és liszteztem) 
5. A maradék tésztát csíkokra vágom.
6. Az almakeveréket a kibélelt tortaformába öntöm, elsimítom.
7. A tejet összekeverem a vaníliás pudinggal, a tojásokkal, a fél rúd vanília kikapart közepével, majd az almás "cucc" tetejére öntöm.
8. A tésztacsíkokkal berácsozom a torta tetejét és megkenem tojással.
9. 200 fokra előmelegített sütőben kb. 45 perc alatt aranybarnára sütöm. 
Megjegyzés: Az első 20 percig légkeveréses programon sütöm, és amikor kezd picit barnulni a torta/tészta teteje, akkor letakarom lazán alufóliával, hogy ne égjen meg felül, de azért a belseje tudjon tovább sülni - így az utolsó 20-25 percig letakarva alsó-felső sütéses programon sütöm tovább.
10. A formában hagyom kihűlni és csak akkor szeletelem fel, amikor már teljesen kihűlt. 


Jó étvágyat!

21 megjegyzés:

  1. Isten éltesse apukádat nagyon sokáig!
    Nagyon szép guszta a tortád amit készítettél! Nagyon finom lehetett biztos volt sikere örült apukád!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon sok boldog szülinapot kívánok Apukádnak! A torta pedig nagyon guszta, érzem is az illatát! Finom! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta lett a tortád, felvettem az elkészítendők listájára. Köszi a receptet. Édesapádnak pedig boldog szülinapot és jó egészséget kívánok!

    VálaszTörlés
  4. Hú ez nagyon jól néz ki. Jó ünneplést és boldog születésnapot apukádnak!

    VálaszTörlés
  5. Boldog Szülinapot Apukádnak:) Fantasztikus tortát készítettél neki, gratulálok:)

    VálaszTörlés
  6. Először is Isten éltesse Apukádat sokáig szerető családja körében :)!!
    Nem vagyok nagy almarajongó, de ahogy elolvastam a tortád leírását, szinte éreztem a finom illatokat. Ügyesen elkészítetted ezt az ünnepi sütit, gyönyörű is és isteni lehetett. Gratulálok :)!!

    VálaszTörlés
  7. Csatlakozom a jókívánságokhoz és gratulálok a gyönyörű tortához! :)

    VálaszTörlés
  8. Kedves Lányok! Köszönöm szépen a jókívánságokat Apukám nevében is! A torta nevében pedig a dicsérő szavakat. :) Örülök, hogy benéztetek hozzám! :-)

    VálaszTörlés
  9. A torta nagyon finom, boldog szülinapot Édesapádnak és egyúttal szeretettel meghívlak Gabriella egy eseményre
    , melyen jutalmat kapsz tőlem sikeres blogolásod fáradozásaiért :)

    VálaszTörlés
  10. Gabriella ez fantasztikus lehet!! Nagyon örülhetett Apukád, hogy így készültél! Boldog születésnapot utólag neki!!! :)

    VálaszTörlés
  11. De hühü vagyok a lényeget lehagytam a fotóid csodásak, látom egyre több időd van! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Barbi, igazán elismerés tőled ilyen bókokat kapni, köszönöm. :) A képeket igyekszem akkor készíteni, amikor a férjem itthon van és tud vigyázni Milánra addig, amíg Én fotózom a "kis csodáimat". :) Persze nem mindig tudok olyankor fényképezni, amikor a férjuram itthon van, olyankor kapkodás az egész. Viszont akár hiszed, akár nem... itthon van-e férjem és játszik Milánnal, vagy nincs itthon és fotózás közben Milánra kell ügyelnem, le ne rámolja az előkészített asztalt a képekhez, a lényeg az, hogy eddig még soha egyetlen képnél sem fordult az elő, hogy nyugodt körülmények között fényképezzek. Mindig pont akkor jön valaki, vagy pont akkor kopog valaki a bejárati ajtón, vagy akkor telefonálnak, vagy hirtelen mennem kell valahová és kapkodni kell a képekkel... Épp azon gondolkodtam, hogy vajon egyszer lesz olyan alkalom, amikor nyugodtan fényképezhetem a süteményeimet és nem kell kapkodnom közben??? Szóval ahhoz képest tényleg elég normálisak a képek. :-)

      Törlés
  12. Hát ez nem piskóta:-) El is hiszem, hogy nem túlzol a finomságát illetően. Sok mindent forgatok a fejemben, valami hasonlót is tervezek. Csak lassan válnak valóra:-) De majd ide jövök a receptért!
    Apukádat pedig Isten éltesse sokáig!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gerdi! Köszönöm Apukám nevében is! Oké, gyere a receptért, szívesen látlak, és örülök, hogy tetszik a torta! :-)

      Törlés
  13. Én most tévedtem ide,és nagyon-nagyon tetszik!!!!Praktikus,gyorsan készülő,világos leírások és szép fotók! Gratulálok szívből!Zsóka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Zsóka, aranyos vagy. :)

      Törlés
  14. Én nemrégen tévedtem ide azaz almatorta receptet kerestem,és ide hozott jó sorsom.Elkészítettem már 2x,a családom kedvence lett.Persze az enyém is.Köszönet a finom receptért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Nyanyus! Örülök, hogy hozzám tévedtél. :) Ez az almatorta az én családom kedvence is lett, mert tényleg annyira finom. ...és azok az illatok sütés közben... :)
      Köszönöm szépen, hogy megírtad.

      Törlés
  15. imádom,már vagy hatodszorra készítem el!:)) bár nekem valamiért ki szokott folyni a leve.. szerintem holnap msfélszeres tésztát csinálok,hogy vastagon fedje a tortaformám alját. köszönöm a receptet. a másik nagy kedvencem tőled a túrós alapú kakaóscsiga, na az is mindig sikert arat.

    VálaszTörlés