2012. január 10., kedd

Sajtos pogácsa

A mai pogácsa sütésemnek csupán csak annyi az "előélete", hogy a hűtőben elég sok tejföl, sajt, tojás és élesztő volt, melyeket fel kellett használnom valamire - még akkor is, ha nem sok kedvem volt a sütéshez. Mivel Milán pogácsa rajongó, ezt készítettem.
Ez volt az első pogácsa recept, amelyet "kezdő koromban" használtam - azóta sokszor készült már el.  

Eredeti fotó - 2012. január
 


Hozzávalók:
 60 dkg finomliszt
 3 tojás
 1 kis doboz tejföl (175 g-os)
 25 dkg vaj vagy margarin
 2 teáskanál só
 1 kávéskanál cukor
 5 dkg friss élesztő

+ 10 dkg reszelt trappista sajt a tetejére


Új fotó - 2017. november
 



Elkészítés: 
1. A lisztet egy tálban összekeverem a sóval, cukorral. A tojásokat felverem (egy kicsit félre teszek belőle a hűtőbe a pogácsa tetejének lekenéséhez). A vajat/margarint megolvasztom, a tejfölbe belekeverem az élesztőt. Majd mindent hozzáadok a liszthez és összegyúrom. Fél óráig hagyom kelni.
2. Majd kinyújtom ujjnyi vastagságúra, aztán összehajtom, és ezt még egyszer megismétlem, de közben nem pihentetem a tésztát.
3. Végül kinyújtom kb. 2 ujjnyi vastagra, és kiszaggatom pogácsa szaggatóval. 
4. A tetejét megkenem tojással, sajtot szórok rá, majd sütőpapíros tepsire teszem. 
5. Előmelegített sütőben 180 fokon 15-20 percig sütöm légkeveréses programon. (A sütési csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet!)


Anya pogácsáját majszolja 😊 💙
2012. január

                                                 



Jó étvágyat!

16 megjegyzés:

  1. Csuda guszta a pogácsa és csuda szép a kicsi lány!:)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Roza, köszönöm szépen! A "kicsi lány" valójában a kisfiam. :) De semmi baj, a szőke göndör fürtjei és a formás/szabályos arcocskája miatt sokan kislánynak gondolják... A múltkor Barbi is kislánynak nézte... :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszták a pogácsáid, a képek is gyönyörűek, de leginkább a kis majszolód.

    VálaszTörlés
  4. Mrita: aranyos vagy, köszönöm szépen, és örülök, hogy benéztél hozzám! :)

    VálaszTörlés
  5. Válaszok
    1. Szia Dóra!
      Kb. 40-45 db pogácsa készül belőle - attól is függ, mekkorára szaggatjuk.
      Jó sütést kívánok Neked!
      Üdv.: Gabriella

      Törlés
  6. Már többször is elkészítettem ezt a pogácsát ...nagyon finom. most kicsit felturbóztam sült szalonna kockákkal , amit belegyúrtam a tésztába......isteni. Mindenkinek ajánlom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy már többször is megsütötted és ennyire ízlik. Köszönöm, hogy megírtad... és a sült szalonna ötletet is. :)

      Törlés
  7. Koszonom a receptet! Isteni lett! A nemlehetelrontani recept elrontoi koze tartozom! Es ezt el se rontottam! Egy pogacsa dolt el sutes kozben....arra felaldoztam magamat es megettem ;) :P Koszonom megegyszer!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök Beatrix, hogy ilyen jól sikerült, köszönöm, hogy megírtad.

      Törlés
  8. Nem értem akkor a tojást is bele kell tenni a tesztaba vagy nem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a tojást bele kell tenni a tésztába, csak egy kicsit félreteszek belőle, hogy ne kelljen felverni ismét egy tojást ahhoz, hogy le tudjam kenni a tetejét sütés előtt.

      Törlés
  9. Most sütöttem meg, valami isteni!

    VálaszTörlés
  10. Sima (légkeverés nélküli) sütőben hány fokon/percig érdemes sütni?:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Eszti, hagyományos sütőben 200 fokon süsd 15-20 percig.

      Törlés