2012. január 17., kedd

Sonkás-sajtos tekercs - tízóraira vagy uzsonnára

B.csek barátnőm mutatta meg ezt a receptet néhány évvel ezelőtt. ...hogy hol találta, nem tudom, de sokat áradozott róla, mennyire finom, másnap is puha, és hogy nekik ez lett a kedvencük. Nem sokáig vártam vele, megsütöttem. Mondanom sem kell, nálunk is nagy sikere lett, nem csak a szűk családom, de az egész rokonom körében. :) Valóban puha még másnap is a tésztája (ha marad egyáltalán), és olyan jó szaftos a töltelék. Reggelire tejjel, teával nagyon finomságos, de 1-1 darabot uzsonnára is hagyhatunk, vagy iskolai tízóraira csomagolhatunk a gyerkőcnek is - örülni fog neki. :)


Hozzávalók: 
ebből a mennyiségből 23-25 db lesz

 50 dkg sima liszt
 5 dkg rétes liszt
 3 dl tejföl
 0,5 dl tej
 0,5 dl olaj
 1 tojás
 5-6 g szárított élesztő (instant élesztőpor)
 csipet cukor
 csapott kávéskanál só


A töltelékhez:
 15 dkg sonka
 10 dkg virsli
 2 db lila hagyma
 fél fej fokhagyma
 0,5 dl olaj
 5 dkg vaj (vagy margarin)
 20 dkg trappista sajt
 őrölt bors


+ a tetejére a kenéshez tojás, szezámmag




Elkészítés:
1. Az átszitált liszthez hozzáadom a réteslisztet, cukrot, sót, szárított élesztőt és összekeverem. 
2. A tejet és tejfölt meglangyosítom, hozzáadom a liszthez, valamint az olajat és tojást is, és összegyúrom, letakarva duplájára kelesztem.
Amíg a tészta kel, elkészítem a hozzávalókat:
3. A sonkát és virslit apró kockákra vágom, kevés olajon megsütöm (nem pirosra, mert még úgyis sülni fog a tésztában is!), közben ízlés szerint borsozom.
4. A megsütött sonkás-virslis keveréket kiveszem a serpenyőből egy tálkába és a visszamaradt olajban/zsiradékban megolvasztom a vajat (vagy a margarint), belereszelem a fokhagymát.
5. A lila hagymát vékonyra szeletelem, lereszelem a trappista sajtot.
6. Ha megkelt a tészta, 2 részre osztom. Vékony téglalappá nyújtom, megkenem a vajas fokhagymával, megszórom sonkával, lila hagymával, majd reszelt sajttal és szorosan összetekerem (mint a piskótatekercset).
7. Trapéz alakúra vágom (ahogy fent a képen látható) és sütőpapiros vagy vajjal kikent/lisztezett tepsibe sorakoztatom.
8. A tetejét lekenem tojással, megszórom szezámmaggal (esetleg reszelt sajtot is lehet a tetejére tenni, vagy köménymagot).
9. Előmelegített sütőben 190 fokon légkeveréses programon sütöm kb. 15 percig. (hagyományos sütőben több ideig kell sütni - a sütési idő csak tájékoztató jellegű, a sütőtől függően eltérhet)




Jó étvágyat!

28 megjegyzés:

  1. Na ettől összeszaladt a nyál a számban. Komolyan úgy csinálok a blogodon, mint aki sosem evett... A recit innen szereztem: http://andi1976.gportal.hu/gindex.php?pg=26012808 nálunk nagy kedvenc azóta, kedvet is kaptam hozzá, hogy újra nekilássak :-) Puszik, B.csek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kösz' B.csek! A forrást is! :) ...és jó sütést!

      Törlés
  2. Mit mondjak, nagyon jó lehet a családodnak. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is panaszkodnak... :)
      Köszönöm, hogy benéztél!

      Törlés
  3. Nagyon jól néz ki:) Ezt én sonkás hajtovány néven ismerem és nagyon finom:) Pillanatok alatt elfogy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Úgy látom, nálatok is nagy kedvenc... :)

      Törlés
  4. Micsoda finomság! Lila hagyma, sajt, sonka...Minden benne van amit imádok! Szuper! :o)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyszerűen nem tudtam hozzászólást írni:( Ezért írok ide.
      Istenien néznek ki a tekercsek. Legszívesebben máris megsütném, de sajnos nem lehet. Ma sütöttem fánkot, háááát, legalább egy hetet várnom kell a tésztával:)

      Törlés
    2. Bizony finom Illéskrisz! Tudom, hogy te most fogyókúrázol, de a családodnak elkészítheted... :))

      Köszönöm Roza, kedves vagy, örülök, hogy benéztél! :)

      Törlés
  5. Nagyon jól méz ki! Nem is csodálom, hogy a férje pakolt belőle, engem sem érdekelne a hagyma! :)

    VálaszTörlés
  6. Régóta sütök ilyen finom tekercset, csak sonka helyett baconnal, nagyon nagy kedvenc, Húsvétra is készül mindig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor Ti is tudjátok, mennyire fincsi... ;-)

      Törlés
  7. Szuperül néz ki! :)
    Nálunk a croiassan változata megy :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. :) Az a változat is nagyon fincsi. :)

      Törlés
    2. Köszönöm ismét! Elkészítettem! :)
      Már a könyöködön jöhetek ki, mert sokat sütök innen. :(
      Szép 7végét!

      Törlés
    3. Dehogy jössz ki a könyökömön!! Nagyon öröm számomra, hogy tetszik a blogom, és hogy ilyen sok mindent készítesz tőlem. Szinte már várom, hogy mikor jelentkezel... ;-) Köszönöm szépen!! :) Ja, és hogy ízlett a sonkás tekercs?
      Szép hétvégét Nektek is! :)

      Törlés
    4. Akkor örülök én is! :)
      Köszönöm, hogy megosztod velünk a reciket! Tudom, ezt már írtam, de tényleg nagyon hálás vagyok!!
      Most reggel is sütöttem 1 csapatnak, és pillanatok alatt elfogyott! :)
      Köszönöm!

      Törlés
  8. Szuper ötletet adtál a hétvégi pince bulihoz!! Ezer hála és köszönet! Az oldalad pedig kedvencekbe rakva ;)
    Köszönöm!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen Edina, örülök, hogy tudtam egy kis ötletet adni. :) Azt is örömmel olvasom, hogy kedvenc lett az oldalam - köszönöm én is. :)

      Törlés
  9. Kedves Gabi!
    Elkészítettem! Nagyon finom lett. Annyit változtattam rajta, hogy a tésztájába került lenmag. Sós, fokhagymás, borsos, pici piros paprikás tejföllel kentem meg a belsejét és a sonka+virsli töltelékhez tettem egy pici füstölt szalonnát. Nyamm! Viszont a szeleteléssel már volt kedvem bajlódni, így két hosszú rúdban sült meg, és tálaláskor vágtam fel.
    Mindenkinek ajánlom. Gyors, finom, egyszerű. Akár a családnak, akár vendégváró falatoknak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mókanyu!
      Hú, de jól "megbolondítottad" még 1-2 aprósággal - ez tényleg nyami kategória. :) A rúd sütés is jó ötlet, aztán a végén szeletelni, akinek nincs kedve ezzel bajlódni sütés előtt...
      Nagyon örülök, hogy ízlett, és köszönöm szépen, hogy írtál. :)
      Gyere máskor is.
      Üdv.

      Törlés
  10. lehet friss eleszto is?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Készítheted friss élesztővel is, de abból csak 2 és fél vagy 3 dkg-ot tegyél az 55 dkg liszthez.
      Jó sütést!

      Törlés
  11. En is ilyent keszitek a hetvegen "utravalot"

    VálaszTörlés
  12. Nagyon szepen koszonom a super receptet

    nagyon finom ..

    VálaszTörlés
  13. Szeretném megkérdezni,h.a rétesliszt mekkora szerepet játszik a végeredménybe? Én nem használok réteslisztet. Imádom én is a receptjeidet. Ha nincs ötlet, elő Gabicsek! 😄😄

    VálaszTörlés
  14. Köszönöm a receptet!!! Igaz, én paradicsom szósszal csináltam, de nagyon fincsi a tészta 😉

    VálaszTörlés