Szalagos fánk - egyszerűbben

Kedvencem ez a fánk - a citromhéjtól kellemes aromája van, és mivel a tésztájában van egy "kupica" rum - ami sütés közben nem engedi, hogy sok olajat szívjon magába - nagyon könnyed a tésztája, szinte semmi súlya nincs, habkönnyű. Arról már nem is beszélve, mennyire pihe-puha, és egy kis házi sárgabaracklekvárral annyira finom, hogy azt már el sem lehet mondani.😊
Vannak macerásabb fánk receptek is, melyekhez kell kovász + össze-vissza kell kevergetni a tésztát, olvasztani a vajat stb. Persze, hogy finom, de nekem általában nincs kedvem vagy elég időm arra, hogy ennyire bonyolultan, időigényesen készítsem el. Ezért lett kedvencem ez az egyszerűbb változat, melyet nyugodtan ajánlok Nektek kipróbálásra. Biztos vagyok benne, hogy szeretni fogjátok!




Hozzávalók: 
kb. 25-30 darabhoz
 3 dl langyos tej
 3 dkg friss élesztő
 2 evőkanál porcukor
 5 dkg puha vaj
 2 tojássárgája
 fél dl rum
 csipet só
 50 dkg finomliszt
 1 citrom reszelt héja (elhagyható)

 olaj a sütéshez (zsírban is lehet sütni, bár attól picit nehezebb lesz a tészta)

+ baracklekvár
és porcukor


M E G J E L E N T  A MÁSODIK KÖNYVEM!
Így most már két könyvem is megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:






Elkészítés:
  1. A langyos tejbe belemorzsoljuk az élesztőt, hozzáadjuk a porcukrot, simára keverjük, felfuttatjuk - kb. 10 perc. Amikor az élesztő felfut, hozzáadjuk a vajat, a tojások sárgáját, a rumot, sót, a citrom reszelt héját, majd a liszttel jól összedolgozzuk, kidagasztjuk - jó lágy tésztát kapunk (de ne ragadjon - pici liszt hozzáadásával korrigáljuk, ha túlságosan ragadna). Langyos helyen letakarva másfélszeresére kelesztjük (kb. 40-50 perc - ez függ a helyiségünk hőmérsékletétől és páratartalmától).
  2. Amikor megkelt a tészta, enyhén lisztezett felületen ujjnyi vastagra nyújtjuk, fánkszaggatóval kiszaggatjuk (a lemaradt részeket átgyúrjuk, újra nyújtjuk, kiszaggatjuk) és egy tiszta konyharuhával letakarva kelesztjük még kb. 20-25 percig.
  3. Az olajat közepesen felforrósítjuk, ne legyen túl forró, mert akkor megégnek a fánkok, a közepe pedig nem sül át rendesen!  
  4. Sütés előtt a fánkok közepére ujjunkkal nyomunk egy kis mélyedést - ezt a részt lefelé fordítva kezdjük sütni a fánkot. Akkor lesz szalagos, ha először fedő alatt sütjük kb. 1 percig, majd megfordítjuk a fánkokat, de ekkor már fedő nélkül sütjük a másik oldalát. (A fánkok alja sütés közben ne érjen le az edény aljára, mert akkor könnyen megéghet, lebegjen egy picit az olajban.)
  5. A pirosra sült fánkokat szűrőkanállal papírtörlőre szedjük. Amikor langyosra hűlt, megszórjuk porcukorral, és lekvárral kínáljuk.



Munkafázis - szaggatás



Szaggatás utáni kelesztés közben

 

Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Gyönyörűek a fánkjaid, házi lekvárral meg isteniek. Én is Horváth Ilona receptből készítem, hamarosan én is készítek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mrita, és örülök, hogy "meglátogattál"! :)

      Törlés
  2. Hú, de ennivaló fánkok! Én is akarok sütni a jövő héten, hasonlóan szoktam, mint te. De legalább egy kg lisztből:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gerdi, azt is, hogy benéztél hozzám! :)

      Törlés
  3. Nagyon szépek lettek:) Mi is szeretjük, mégis valahogy mindig elfeledkezem róla. A gyerekek szeretik nutellával, vaníilás szósszal is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu: köszönöm Neked. Hmm... nutellával és vaníliás szósszal is fincsi nagyon! :)

      Törlés
  4. Nagyon szép lett a fánkod, guszta! Nekem is a napokban volt eszembe hogy régen sütöttem. A receptem hasonló a tiédhez. Nagyon finom lehetett !

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm szépen kedves Éva! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek a fánkjaid!! Szerintem lassan egy éve, hogy készítettem, úgyhogy itt az ideje. (Bár Apa és a Fiúk a krumplis lángost is megeszik lekvárral, az majdnem olyan, mint a fánk.)

    Már több blogon láttam, hogy válasz lehetőség jelenik meg a hozzászólások alatt, de nem tudtam beállítani. Leírnád, hogy hogy kell? Előre is köszi :)!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves María, köszönöm, hogy meglátogattál! Sokáig nem voltam a blogomon, így mire észrevettem, hogy segítséget kértél, addigra meg tudtad oldani a problémát... Ha tudok máskor segíteni valamiben, szólj nyugodtan, talán hamarabb észreveszem. :)

      Törlés
  7. Gabriella! Közben újra próbálkoztam és végre sikerült beállítanom!

    VálaszTörlés
  8. A héten én is sütöttem belőle, ráadásul egymás utáni napokon, mert annyira kelendő volt hogy igen hamar elfogyott .
    Kaptak az unokák is belőle. Mind a 2x dupla adagból készítettem ( 1kg lisztből !) Barack és eperlekvárral kínáltam. Köszi a receptet !!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen, nagyon örülök, hogy ízlett. Köszönöm szépen a megjegyzést.

      Törlés
  9. Kedves Gabika !
    Gratulálok a blogodhoz, nagyon jó sütemények vannak benne. Megosztom veled az én módszeremet a fánk készítéshez.Én úgy kezdem, hogy 5 tojássárgáját egy kis cukorral és 5 dekányi vajjal habosra keverek, utána mehet bele a liszt,élesztő stb. Ettől nagyon könnyű lesz és szintén nem vesz be olajat.
    Ha lesz időm visszatérek és gyarapítom receptjeidet a nagyi rovatban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy tetszik a blog és a sütemények. :)
      Köszönöm szépen a fánk receptet, kipróbálom legközelebb így. Nagyon örülnék a nagyi recepteknek, köszönöm szépen előre is!

      Törlés
  10. Kedves Gabriella!Nagyon régóta küzdök a szalagos fánk elkészítésével,s bár gyakorlott háziasszony vagyok,valahogy sosem sikerült tökéletesre.Eddig.Tegnap elkészítettem a Te recepted alapján,és valami istenire sikeredett.Nagyon szépen köszönöm és csak így fogom elkészíteni ezentúl!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Szilvia! Milyen örömmel olvastam a soraidat, köszönöm szépen, hogy írtál. Nagyon örülök, hogy sikerült a fánk. Gyere nyugodtan bármikor, örülök, hogy itt vagy.

      Törlés
  11. Nagyon jo hogy pont most tetted ki a receptet! A csalad az unnepek elott is kerte mar,de mostmar itt ez idejre. Megsutom a Te recepted szerint msa este !Koszi !

    VálaszTörlés
  12. Szuper jol nez ki! A gyerekeim ki is neztek mar maguknak, igy hetvegen fankot kell sutnom! :)

    VálaszTörlés
  13. Nagyon finom és nagyon szép lett!☺

    VálaszTörlés
  14. Két hete várom az idöt,hogy meg csináljam.Hét végén biztos lesz fánk!!!!A citrom héj nagyon tetszik,eddig még nem próbáltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes kipróbálni citromhéjjal, nagyon-nagyon finom!
      Jó sütést kívánok! :)

      Törlés
  15. Kedves Gabriella! Nagyon guszták a fánkjaid! Én magam is így készítem.Jó 20 évvel ezelőtt egy alföldi vendéget kínáltam fánkkal... Tőle kaptam egy tippet,ami bevált,azóta én is úgy tálalom: A sütésből megmaradt tojás fehérjét jó keményre felverem aztán hozzá keverem a lekvárt és ezt adom a fánk mellé.(éppen olyan légies lesz,mint maga a fánk) Próbáld ki,ha tetszik az ötlet! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gabi!
      Köszönöm szépen az ötletet, nagyon tetszik, egész biztos, hogy legközelebb kipróbálom. A 2 felvert tojásfehérjéhez mennyi lekvárt teszel?
      Üdv.: Gabriella

      Törlés
    2. Kb 20 dkg. Remélem ízleni fog! Várom a visszajelzésedet! Üdv:Gabi

      Törlés
  16. Ugyan ezeket teszem bele amióta a vejem megtanított sütni /addig palacsinták voltak a szemetesben landolva, pedig nagyanyám, anyám kiválóan csinálta/, na de mostanában a szalagját elfelejti felkötni!!! Finom, könnyű, szép is a maga módján, de nem szalagos! Hova lett??? Segítesz?? Köszönet: Évi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom hová lett a szalagja...? Nekem szalagosra szokott sikerülni, ha mindent a receptben leírtak alapján csinálok.

      Törlés
  17. Köszönöm szépen, nagyon finom és szépek lettek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen Gabi, örülök, hogy finomak és szépek lettek. :) Köszönöm, hogy megírtad.

      Törlés
  18. Én is megsütőm most a hétvégén,még soha nem csináltam,csak abban segíts,hogy mekkora /cm-ben/ kiszúrót használjak Köszi a segítséget

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az én fánk kiszúróm átmérője 8 cm.
      Jó sütést kívánok!

      Törlés
  19. Meg lehet tudni, hogy 8 cm-es kiszúróformával kb. hány db fánk lesz ebből a mennyiségből? Eszter

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Eszter!
      A "hozzávalók" résznél mindig feltüntetem, hogy hány db készül kb. adott mennyiségből...
      Kb. 25-30 db fánk lesz.
      Jó sütést kívánok,
      üdv.:
      Gabriella

      Törlés
  20. Szia!Porélesztővel is sikerülne?Csak az van itthon.Ha nem,akkor szaladok a boltba sima élesztőért! :) Nórka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Nórka!
      Én friss élesztővel szoktam mindig, de porélesztővel is el lehet készíteni. A porélesztőt is ugyanúgy fel lehet futtatni pici kristálycukorral, langyos tejjel, mint a friss élesztőt. (bár a porélesztő nem fog annyira felfutni, habosodni, mint a friss élesztő, ne ijedj meg) Valamint porélesztő készítésével a tésztát ne 30 percig, inkább 50-60 percig keleszd!
      Jó sütést kívánok! :)

      Törlés
  21. En mar probaltam parszor fedo alat, 1 percig se tudtam mert a para vissza csopogot a forro olajba es olyan fustot csaptam a konyhaban hogy inkab nem sutottem tobbe. Arulja mar el nekem valaki mit csinaltam roszul mert a recept nagyon jo es fankot is nagyon kelene sutni mert a csalad keri de az a fedo allati sutes az nem megy. Valaszukat varva, elore is koszonom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Túl erős lehetett a láng. Nekem is vissza kellett venni a közepesnél is kisebbre, úgy lett szalagos. A fedőm meg olyan, hogy van rajta egy kis lyuk, azon eltávozik a felesleges gőz.
      Kedves Gabriella, ma én is megsütöttem és valami isteni lett, köszönöm! Már félre is raktam a tutibiztos receptkönyvembe.

      Törlés
  22. Kedves Gabriella!
    Megsütottem a fánkot a recept alapján nem lehet abbahagyni!
    Nagyon szépen köszönöm és ma sütöttem elöször fánkot de nem utoljára!
    További szép estét!

    VálaszTörlés
  23. Nagyon gusztusossan néz ki és biztos finom én is meg fogom sütni

    VálaszTörlés
  24. Életem első fánkját sütöttem ezzel a recepttel.... Tökéletesen sikerült, az egész család oda meg vissza volt. Az 5 éves válogatós fiam nem győzte tömni magába 👏🏻🙏🏻❤️ Köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés
  25. Szia Gabi,isteni finom lettek a fánkok,én a mostani helyzetben a fagyasztóból kivett élesztőböl sütöttem.😋😋

    VálaszTörlés
  26. Szia Gabi,nagyon finomak lettek a fánkocskák,pedig a mostani helyzetben a fagyasztóból kivett élesztőböl sütöttem.😋😋

    VálaszTörlés
  27. Kedves Gabriella!
    Szenzációs recept!!!
    Pille könnyü lett a fánkom, ez lett életem legtökéletesebbje.
    Gratulálok az oldaladhoz, szuper receptek.
    Sokat fogok innen sütni!!!
    Vagyis innen fogok ezután sütni!!!

    VálaszTörlés
  28. Gyönyörű fankok. Ezt a receptet használom egy ideje tökéletes.. köszönöm szépen. 😉💜

    VálaszTörlés
  29. Nagyon finom lett a fánkom.Köszönöm szépen.

    VálaszTörlés
  30. A legjobb fánk receptje. Sokat kipróbáltam már, de 1 éve csak a recepted alapján sütöm. Gratulálok!

    VálaszTörlés
  31. szia Gabriella! Nagyon szuper a recept a gyermekeim imádják a fánkot . Köszönöm hogy megosztottad velünk. Gyöngyi

    VálaszTörlés
  32. Ma Én is elkészítettem, isteni finom lett. A családom alig tudta abbahagyni.

    VálaszTörlés
  33. Ha nincs rum mivel helyettesíthetem? Pálinka ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akár kis kupica pálinkával is lehet. Én január első napjaiban az újévi koccintásról megmaradt pezsgővel készítettem. Annyira könnyed lett a tésztája...! Imádtuk! :)

      Törlés
    2. Szia Gabika. Olvasom - egyelőre - a receptet, de valahogy a 2 db tojást keveslem. 1/2 kg liszthez 5 tojás6 dkg olvasztott vaj. Nem írtad el véletlenül? Köszi előre is.

      Törlés
    3. Nem írtam el, ehhez a recepthez csak 2 tojássárgája kell. :)

      Törlés
  34. Nagyon jol nez ki a fankod. Barcsak nekem is igy sikerulne🙏😏

    VálaszTörlés
  35. Jôl nèznek ki szinte etteti magàt kenyersütőbe fogom megprôbàlni a dagasztàst remèlem sikerülni fog

    VálaszTörlés
  36. Gratulálok a könyvedhez! Nagyon szeretek sütni isteniek a receptjeid sok sikert a továbbiakban!

    VálaszTörlés
  37. Szia Gabriella! Megsütöttem a fánkot, nagyon finom a tésztája. Nagy sikere lett. Annyi szépséghibája van, hogy nem lett szalagos, pedig a leírás szerint készítettem, de nem baj, szalag nélkül is elfogy. Köszönöm a receptet. 🤗

    VálaszTörlés
  38. Szuper recept Gabika!Gyönyörűek lettek a recepted szerinti fánkjaim!Köszönöm e remek receptet!😊

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban