2012. február 28., kedd

Görög sós kifli (sonkás töltelékkel)

Puha és finom - kell ennél több? Reggelire egy csésze kakaóval vagy teával kitűnő, valamint tízóraira is lehet csomagolni. Én pont emiatt készítettem > férjemnek tízóraira csomagoltam párat, aminek természetesen nagyon örült, hiszen ma olyan napja van, amikor nincs ideje reggelizni és tízóraizni sem. A sonkás-sós kiflijeim viszont kéznél lesznek... :) Nem mellesleg Milánnak is nagyon ízlett! (Na és persze Nekem is! :))




Hozzávalók a tésztához: kb. 16 db lesz ebből a mennyiségből
- 50 dkg liszt
- 2,5 dkg élesztő
- 10 dkg puha vaj (vagy margarin)
- 2 db tojássárgája
- 3 mokkáskanál só
- 2,5-3 dl tej

A töltelékhez:
- 20 dkg sonka

A tetejére:
- 1 tojás
- nagy szemű só

Elkészítés:
1. Az élesztőt egy kevés tejben feloldom, majd a többi hozzávalóval rétestészta állagú tésztát készítek. Kelesztőtálba teszem és kb. 1 órán át kelesztem.
2. Amikor megkelt, lisztezett felületen egy 60x30 cm-es téglalappá nyújtom. A rövidebbik oldalt megfelezve kettévágom, majd háromszögeket vágok.
3. A sonkát felvágom 5x0,5 cm-es csíkokra és a háromszögekre teszem hosszúkás halmokban, hogy ne essen ki a felcsavarás közben. Szorosan felcsavarom, kifliket formázok, majd sütőpapírral bélelt tepsibe teszem. 
4. A tetejét megkenem tojással és a maradék sonkával díszítem. A tepsiben még kelni hagyom egy kicsit sütés előtt, majd ismét lekenem tojással és megszórom a durva sóval. 
5. Előmelegített légkeveréses sütőben 200 fokon 10-15 percig sütöm.




Jó étvágyat!

23 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták és látszik hogy nem spóroltál a sonkával
    mi is így szeretjük ha van benne töltelék:))

    ui:- nem akarod eltávolítani a szóellenőrzést,hogy könnyebb legyen neked írni ?

    VálaszTörlés
  2. Nagyon-nagyon guszta már megint! Szuper!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom kiflikék! Frissen ropogósan...Hm! De jó lenne egy belőle...

    VálaszTörlés
  4. Ínycsiklandozó kiflik. Tízóraira tökéletes.

    VálaszTörlés
  5. Istenien néznek ki a kiflik, de jó lenne megkóstolni...

    VálaszTörlés
  6. Hű de jól néz ki. Ügyes vagy:)

    VálaszTörlés
  7. Most nagyon éhes lettem, mehetek a konyhába :D

    VálaszTörlés
  8. Ezek a kiflik valami gyönyörűségesek!!! Kedvem lenne beleharapni olyan guszta azzal a jó sok sonkával.:)

    VálaszTörlés
  9. Húú de szépek, húú de éhes vagyok... Nagyon megkívántam...

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szépek, jó a sonkadísz a tetején! Hogy milyen finomak, azt csak elképzelni tudom... De erre is van megoldás: meg kell sütni:-)

    VálaszTörlés
  11. Hú de jól néznek ki ezek a kiflik! Szívesen kóstolnék belőlük egyet-kettőt :). És nemcsak reggel, bármikor :D!!

    VálaszTörlés
  12. Nagyon guszták a kiflik! El is hiszem hogy volt sikere a családban! Nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  13. Gyönyörűek a kiflik, tényleg isteni lehet:) Szeretem én is az ilyen péksütiket, mert a szendvics unalmas minden nap a suliba. Ki fogom próbálni:)

    VálaszTörlés
  14. Köszönöm szépen kedves hozzászólásaitokat - a kifli tényleg fincsi volt. :)

    VálaszTörlés
  15. Nagyon guszták lettek, jó ötlet tízóraira-uzsira csomagolni! :)

    VálaszTörlés
  16. Kedves Gabriella! Játékra szeretnélek invitálni, nézz be hozzám a részletekért...

    VálaszTörlés
  17. Köszönöm! Kis változtatással készítettem el! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ezt is megsütötted! Remélem ízlett!? :)
      Köszönöm, hogy megírtad. :)

      Törlés
  18. Megcsináltaaam! Naggyyon finom lett,bacon szalonnát aprítottam bele,de legközelebb sajttal készítem. Lehet fetával.

    VálaszTörlés