2012. február 23., csütörtök

Lekváros-mákos sütemény (házi szilvalekvárral)

Kellemesen édes, szolidan mákos, könnyen elkészíthető, egyszerű sütemény. No és persze a házi szilvalekvár még "dob" rajta egyet (melyet Anyukámmal főztünk tavaly ősszel:)). Bevallom, először nem nagyon tetszett a süteményes könyvben ez a süti, de mivel "mákom volt", vagyis az itthoni "raktárkészletet" ki akartam üríteni mák szempontjából és ma csak egy egyszerű süteményt akartam sütni, emiatt vágtam bele ebbe a "projektbe". ...és nem csak azért írom ezt, hogy szép végszó legyen erről a sütiről, de kellemesen csalódtam, mert amilyen egyszerű, olyan finom! :)





 
Hozzávalók:
- 30 dkg liszt
- 25 dkg vaj (vagy margarin)
- 20 dkg porcukor
- fél kávéskanál fahéj
- 15 dkg darált mák
- 1 tojás

Töltelék:
- kb. 5 dkg szilvalekvár 




 
 Elkészítés:
1. A lisztben elkeverem a porcukrot, a fahéjat és a mákot, elmorzsolom benne a puha margarint, hozzáadom a tojást és jól összegyúrom. (ne legyen túl lágy a tészta - ha nagyon lágy, akkor gyúrok hozzá még pici lisztet)
2. Enyhén lisztezett felületen kinyújtom kb. 1 cm vastagra, négyzeteket vágok, melynek közepébe szilvalekvárt teszek. Kis golyókat formálok belőle > lehet golyó formájúra is hagyni, vagy tenyérrel óvatosan picit laposra nyomni (nehogy a lekvár kifolyjon belőle) - kinek hogy tetszik. 
3. Sütőpapíros tepsibe rakom és előmelegített sütőben 210 fokon alsó-felső sütéssel kb. 25 percig sütöm. 
Tálaláskor porcukorral megszórom. 



Jó étvágyat!

23 megjegyzés:

  1. Finom lehet, és megcsinálni sem bonyolult :)

    VálaszTörlés
  2. Jaj de jól néz ki!Kérek szépen egyet! :)

    VálaszTörlés
  3. Tényleg egyszerű és biztosan finom is! Nekem is van még mákom, de a család letiltott ! :((
    Meglásd lesz még nekünk melegünk! :))

    VálaszTörlés
  4. Ez nagyon szuper! Mákrajongóként mintha nekem találták volna ki! :)))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól néz ki, biztosan finom is! Küldhetnél nekem is belőle...:)

    VálaszTörlés
  6. Ez nagyon jó kis recept és pont a héten vettem mákot, úgy hogy nekem is mákom van:) Hétvégén kipróbálom, köszi:) Imádjuk a mákot.

    VálaszTörlés
  7. Na hogy ez mennyire jó dolog!!!

    VálaszTörlés
  8. Ez nagyon tetszik! Egyszerű és nagyszerű. Nagyon ritkán sütök mákkal, mert nem kedveli rajtam kívül senki, de ebben a sütiben lehet, ki sem szúrnák:-)

    VálaszTörlés
  9. Először azt hittem, hogy valami komplikáltabb, de tényleg nagyon egyszerű, és nagyon finom lehetett. Holnapra már igazi tavaszi időt jósoltak, biztosan a kedved is jobb lesz.:)

    VálaszTörlés
  10. De guszta! Egy a bibi, nincs házi szilvalekvárom...De sajnálom! Szívesen kóstolnám!

    VálaszTörlés
  11. KÖSZÖNÖM SZÉPEN A KEDVES HOZZÁSZÓLÁSOKAT! :)

    VálaszTörlés
  12. Kedves Gabriella!
    Nézz be hozzám kérlek ha van egy kis időd egy díjat szeretnék átadni!
    Kata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megyek Kata és köszönöm szépen! :)

      Törlés
  13. A házi szilvalekvárnak nincs is párja!!

    VálaszTörlés
  14. Mivel a csirkemellet pillanatok alatt összedobtam az őzgerincbe /:-)/, maradt időm kipróbálni ezt a sütit is. Fergeteges ! Ez egy idézet a férjemtől :-). (pedig nem volt elég kemény a lekvár, így egy kicsit szétfolytak a sütik, de tényleg nagyon finom lett)
    Jó, hogy kipróbáltad, mert magamtól én sem csináltam volna meg ! köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, hogy ezt a kis egyszerű mákos-lekváros sütit is megsütötted! Néha tényleg a legegyszerűbb sütik is csodákra képesek. Emlékszem, ez a süti nagyon kellemes csalódás volt számomra, annyira finom lett, hogy csak néztem. :) Örülök, hogy a férjednek is ennyire ízlett. :)

      Törlés
  15. Szia Gabriella!
    Kiprobaltam ezt a makos receptet de valamiert nem sikerult kinyujtani, esett szet az egesz. Valamit rosszul csinaltam? pontosan kimertem minden hozzavalot...
    Koszi,
    iza

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Iza! De sajnálom, hogy nem sikerült! :( Pedig én akárhányszor készítem itthon, nekem mindig olyan könnyű dolgozni a tésztájával, de tényleg. Épp azon szoktam gondolkodni, hogy milyen jó kis tésztája van, nem ragad, de nem is száraz. Lehet, hogy a tied picit szárazabbra, morzsalékosabbra sikerült, szerintem emiatt esett szét. Nekem ezekkel a hozzávalókkal jól szokott sikerülni és végül olyan finom kis omlós sütikét kapok. Ha van kedved kipróbálni még egyszer, akkor icipicit lágyabbra hagyd a tésztát - ne legyen ragacsos, de jó lágy legyen > könnyű legyen gyurmázni a kezeddel :) és nyújtáskor inkább meglisztezed a munkafelületet, hogy jól lehessen nyújtani és ne ragadjon rá a táblára/asztalra/pultra (vagy ahol nyújtod).

      Törlés
  16. Szia Gabriella !
    Megcsináltam életem első csigáját, egyszerűnek tűnt ( nekem ) és az is volt :-), nem vagyok egy nagy konyhatündér, de nekem is sikerült :-) és nagyon finom lett, köszönöm a lehetőséget.Tennék fel képet is ha tudnám hogy kell :-), nem lett olyan szép mint a tied, de elsőre tökéletes :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Krisztián!
      Örülök, hogy jól sikerült a csiga és ízlett. Köszönöm, hogy megírtad. :)
      Képet a faceook oldalamra tudsz feltölteni, ott ahol írva van, hogy képek feltöltése. Örömmel fogadok a fotókat...
      További jó sütést kívánok Neked!
      Gabriella

      Törlés