2012. február 7., kedd

Tükörtojás pirítós kenyérre helyezve párolt hagymaágyon

Reggelire szoktam elkészíteni, nagyon-nagyon fincsi > tulajdonképpen ez az összeállítás a férjem nagy kedvence, ezáltal többnyire hétvégi reggeliként funkcionál nálunk.
Aki a hozzávalókat szereti külön-külön (tükörtojás, pirítós, hagyma), akkor az feltétlenül próbálja ki így egyben elkészítve is!
Persze akik diétáznak, most biztos felkiabálnak, hogy "te jó ég, ez egy kalóriabomba"! Igen, eléggé kiadós reggeli, de a kisfiam mellett szükségem van az energiára, ezáltal a kalóriára is. :)) Muszáj jól laknom reggel, na! :-))




Hozzávalók: (4 személyre)
- 20 dkg vöröshagyma (én ma reggel vegyesen készítettem magamnak vörös-, illetve lila hagymából)
- 1 evőkanál olaj
- 1-2 evőkanál cukor (ha lila hagymát is teszünk bele, akkor elég 1 evőkanál cukor, mert a lila hagyma is édeskés)
- negyed teáskanál só
- 1 evőkanál borecet (elhagyható, ha nincs otthon)
- 1 csipet édes-nemes paprika (őrölt persze:))
- 4 közepes szelet kenyér (vagy 4 zsemle)
- 4 vagy 8 tojás (attól függően, hogy ki hány tojást eszik > nekem 1 tojás is bőven elég)
- őrölt bors

+ a sütéshez 1 evőkanál olaj 


1. A hagymát megtisztítom, megmosom, szeletekre vágom, olajjal, cukorral, sóval, ecettel és paprikával együtt, lefedve 10 percig párolom. (közben néha megkeverem)
2. A kenyeret megpirítom (kenyérpirítóban).
3. A tojásokból tükörtojást készítek.
4. A hagymát a pirítós kenyérre helyezem, tetejére ráteszem a tojást és fűszerezem (só, bors, paprika). Forrón tálalom.
Paradicsom szeletekkel szoktam tálalni, de ma nem volt itthon paradicsom. :(




Jó étvágyat!
  

22 megjegyzés:

  1. Az "ipiapacsos" készlet 10 pontos, nagyon szép! A reggeli meg... bár a pockosom meg a hagyma nincsenek jóban, én ezt bizony ahogy van, úgy megenném :) A kalória meg monnnyon le! :) Puszik! B.csek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi B.csek, aranyos vagy! Az "ipiapacsos" készletet Én is nagyon szeretem, hangulatos (Anyukámtól kaptam pár éve).
      Puszi Neked is! :))

      Törlés
  2. Nem annyira fontos most a paradicsom így is szeretem! Nagyon guszta akár most vacsorára is elfogadnám!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem vacsorára is lehet fogyasztani, nyugodtan megcsinálhatod... :) Köszönöm Éva, hogy benéztél!

      Törlés
  3. Tökéletes reggeli, tényleg közel 400 kcal, de én is szoktam sokszor tojást enni reggelire, mert imádom. A kenyér nálam slimm szeletelt csökkentett szénhidráttartalmú, és kókuszzsírt használok, mert rendkívül egészséges és nem rákkeltő! Írtam róla egy egész bejegyzést, érdemes megnézni! :) A hagymás ötletet viszem is mert így ahogy tálaltad brutálisan finom lehet!!! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól számoltad, mert a recept alján az van írva, hogy egy adag 412 kca-t tartalmaz.
      Örülök, hogy benéztél hozzám. :)

      Törlés
  4. Ja és nekem is bejön a kockásod után a pipacsos kollekció!! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-))) A pipacsos kollekciót Anyukámtól kaptam pár éve (ja ezt már leírtam fentebb a barátnőmnek is:). Nekem is tetszenek! :))

      Törlés
  5. Szia Gabriella!
    Nagyon tetszik, most jöhet nekem is vacsira !!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ibcsi! Örülök, hogy tetszik, és köszönöm, hogy benéztél! :)

      Törlés
  6. Nagyon tetszik nekem is:)A recept is, készlet is:)

    VálaszTörlés
  7. Nagy hagymarajongó vagyok :-) És a tükörtojást is szeretem! Ráadásul mindig reggelizünk! Ez egy szuper reggeli fogás :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is hagymarajongók vagyunk... :)
      Köszönöm, hogy beugrottál.

      Törlés
  8. Az egész úgy ahogy van 10 pontos (persze 10-ből) :D. Nálam bármikor jöhetne!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm María! Tényleg fincsi. :)

      Törlés
  9. Egyetértek az előttem szólókkal...:) A lilahagymát töménytelen mennyiségben képes vagyok fogyasztani...:) A tojás pedig örök kedvenc...:)

    VálaszTörlés
  10. A sült hagymát imádom, így ahogy van jöhetne most reggelire! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  11. Ajjajjjjj!! Ez teljesen nekem való kajcsi!

    VálaszTörlés