2012. március 2., péntek

Virslis 'lábtörlő'

Röviden úgy jellemezhetném, hogy ez egy nagyon "jópofa" kelt tészta, "borzasztóan" jól néz ki, igazán mutatós. :) Ráadásul finom is. Ha egy alkalomra valamilyen érdekességet szeretnétek készíteni, akkor ez a virslis lábtörlő kitűnő lesz. :) De megfelel  reggelinek vagy vacsorának is 4 ember számára.
A Receptözön márciusi számában találtam rá pár napja és rögtön megtetszett, nem vártam sokáig az elkészítésével.




Hozzávalók: egy nagy tepsihez/gáztepsihez
- 2 dl langyos tej
- 2 dkg élesztő
- csipet cukor
- 1 teáskanál só
- 40 dkg liszt
- 5-6 evőkanál olaj (vagy amennyi kell egy rugalmas, de könnyen nyújtható tésztához)

+ 7 pár virsli (ha soknak találjátok a virslit, akkor lehet hosszában kettévágni és akkor elég kb. 4 pár is)
+ a tetejére tojás




Elkészítés:  
1. A 2 dl tejben a 2 dkg élesztőt a csipet cukorral felfuttatom. 
2. A lisztben elkeverem a sót, majd hozzáadom az élesztős tejet és összedolgozom a tésztát. Kb. 40 percig kelesztem.
3. Ha a tészta megkelt, akkor tepsi nagyságúra nyújtom, majd óvatosan átemelem a tepsibe. A hosszabbik oldalánál sorban csíkokat vágok, de a széleinél meghagyok 1-2 cm-t. A csíkok közti távolság kb. 3 cm. A virsliket befűzöm a csíkokba (ha lehet, akkor roppanós virsli legyen, például a bécsi virslik megfelelnek erre a célra:)). 
4. Felvert tojással lekenem a tésztát és előmelegített légkeveréses sütőben 180 fokon kb. 20 percig sütöm. (lehet sima sütőben is sütni, de abban több ideig tart a sütés)
Amikor megsült, letakarom egy tiszta konyharuhával és a tepsiben hagyom kb. 10 percig, hogy jól átpuhuljon. 
Tálaláskor adhatunk hozzá mustárt és ketchupot. De úgy is lehet sütni, hogy a sütési idő felénél szórunk rá reszelt sajtot és ráolvasztjuk egy kicsit.




Jó étvágyat!


 Az eredeti recept Krisztitől

44 megjegyzés:

  1. Hát ez nagyon jópofa dolog, biztos sikered volt vele! Nagyon finom lehet, igazi különlegesség, biztos elkápráztattad vele a vendégeket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Gabi!
      Nekem hasonló receptem van leveles tásztából.
      Az is fimoooooom, próbáld ki!
      Tetszenek a receptjeid :-).
      Helga

      Törlés
    2. Köszönöm Helga, kipróbálom egyszer leveles tésztával is...

      Törlés
  2. Igen, ez nagyon bejövős étel! Jól néz ki nálad is. :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon klassz! Sokszor kacérkodom az elkészítésében,de valahogy még nem szántam rá magam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem szánd rá magad Mónika. :)

      Törlés
  4. Jól sikerült, ügyes vagy! Sajnálom, hogy az eredeti receptemet már átalakították...Sokan megsütötték, úgy látszik ki-ki elvesz vagy hozzátett a recepthez... Nagyon finom a tésztája, mi is szeretjük.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te is elkészítetted már ezt???
      Nem tudom, hogy a receptben mi az eredeti és mi nem > nekem ez az eredeti, hiszen én eddig csak az újságban láttam először pár hete ezt a virslis lábtörlőt, azelőtt még soha nem találkoztam vele, számomra ez most egy újdonság volt, de nagyon fincsi és főleg, nagyon "jópofa". :))

      Törlés
    2. Igen, tavaly Májusban. Azóta kering az éterben. Én adtam neki a "Lábtörlő" nevet, mert pont úgy nézett ki...:o))

      Törlés
    3. Szerintem szuper nevet adtál neki, tényleg olyan, mint egy lábtörlő. :D

      Törlés
  5. Nagyon nagyon jó!!!!!! Vittem a receptet, ha nem haragszol!?:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogy haragszom! Vidd csak nyugodtan! :) Köszi, hogy benéztél.

      Törlés
  6. Nagyon jól néz ki. Akár reggelire, vagy vacsorára is tökéletes. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Évi, azt is, hogy benéztél! :)

      Törlés
  7. Hű de jól néz ki. Nekem nem tűnt fel a rossz fény, inkább az étel:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Kovtama, akkor az jól jel, ha "csak" az ételt vetted észre és a rossz fényt nem... ;-)))

      Törlés
  8. Ezt én is feltétlen megsütöm valamikor! Nagyon guszta! :-)

    VálaszTörlés
  9. Jaj de NAGYON guszta! Hogy te milyen ügyes vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Édeskonyha, Te pedig aranyos vagy! :)

      Törlés
  10. Údelááájk!!! Most a túrós kakaós csiguszhoz vásároltam be, de ez lesz a következő... Ezennel felszólítalak, hogy "abba lehet fejezni" az izgatásomat, így is kivan a zidegrendszertelenségem, erre minden nap találok itt valamit, amit "mostazonnal" szeretnék. Nem ér'! ;-) puszik! B.csek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves B.csek barátnőm! Hát, akkor minden nap "mostazonnal" csináld meg! :-)
      A "zidegrendszertelenségednek" pedig egy kis nyugalmat kívánok! :-)))
      Majd jelezd milyen lett a kakaós csiga! Kíváncsian várom...
      Puszillak!

      Törlés
  11. Nagyon szép lett! Nálunk is teljes siker volt. :)))

    VálaszTörlés
  12. B.csek barátnőddel értek egyet! Ez így nem mehet tovább!! :))

    VálaszTörlés
  13. Gyönyörű és finom:) Készítettem már én is, mindig nagy sikere van:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igaz, milyen sikeres finomság? Köszi Trollanyu. :)

      Törlés
  14. Nekem nagyon is tetszenek a fotók, csodaszép lábtörlőt sütöttél. Én is készülök megsütni, de mindig találok valami új receptet és sajnos ez elmarad. Így most jóllakom itt Nálad a szememmel.:)

    VálaszTörlés
  15. A képek is tetszenek, de a lábtörlőd, az pedig verhetetlen. Szuper!

    VálaszTörlés
  16. Szia! Nagyon tetszik az oldalad és ezért gondoltam rád, hogy te leszel az egyik akinek tovább adom a díjat! Kérlek nézz be hozzám! :)
    Szilvi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, aranyos vagy. :))

      Törlés
  17. Válaszok
    1. Valóban - nem csak jól néz ki, de még finom is. :-))

      Törlés
  18. minek kell az olaj?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tésztájához kell az olaj, azért van a tészta hozzávalóihoz írva. A 2 dl tej valószínű, hogy nem elég folyékony hozzávalóként, mert akkor elég kemény lenne a tésztája. A pár evőkanál olaj viszont kicsit lágyít a tésztáján, emiatt kell a tésztához.

      Törlés
  19. Para una cena perfecta luce muy hermosa me encanta,abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
  20. Nagyon jól néz ki!
    Elkészítettem kicsiben :) Köszönöm!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Látogass meg a Facebook oldalamon is...

Látogass meg a Facebook oldalamon is...
Katt. a képre