2012. április 22., vasárnap

Lekváros papucs házi szilvalekvárral - az örök kedvenc gyerekkoromból

Egyszerű, könnyű elkészíteni néhány hozzávalóból és nagyon finom! A zsíros tészta és a házi készítésű szilvalekvár tökéletesen kiegészítik egymást ennél a kis süteménynél. A tésztája nagyon puha és omlós - Milán most evett először ilyet, de nagyon ízlett neki.
Gyerekkorom kedvenc sütije, régen volt egy időszak, amikor Anyukám majdnem minden héten sütött szilvalekváros papucsot, a család kedvence azóta is. Igazából fogalmam nincs, miért éppen papucs a neve, hiszen inkább hasonlít egy masnira... De Anyukám mindig papucsnak hívta, így is van leírva egy nagyon régi besárgult papírra, és ha már éveken keresztül papucsnak hívtuk, akkor maradjon így a neve. Hosszú évek óta ezt a besárgult, régi papírt nézegetem Én is, amikor úgy döntök, hogy lekváros papucsot sütök a családomnak, és most felkerül a virtuális konyhámba is. De igazából annyira egyszerű kis sütemény, hogy már fejből is tudom a receptjét. 






 Hozzávalók:
 40 dkg liszt
 20 dkg zsír (4 púpos evőkanállal)
 2 dkg élesztő
 2 kanál porcukor
 1 kis doboz tejföl
 csipet só

Töltelék: 
 szilvalekvár

+ a tetejére porcukor

Pogácsa szaggató készlet található a webáruházban az alábbi linken: 


Elkészítés:
1. Az élesztőt elkeverem 1 evőkanál tejfölben. A lisztben a cukrot és a sót elkeverem, beleteszem a zsírt, az élesztővel elkevert tejfölt és + még annyi tejfölt, hogy egy jól nyújtható tésztát kapjak. (a tejfölt apránként teszem hozzá, mert valószínű nem kell majd egy egész dobozzal - lényeg, hogy egy könnyen nyújtható, de ne ragacsos tésztát kapjak)
2. Nem szoktam keleszteni, azonnal kinyújtom kb. 4 mm vastagságúra (picit meglisztezem a felületet és úgy nyújtom a tésztát).
3. Egy közepes méretű pogácsa szaggatóval kiszaggatom, teszek bele fél teáskanál lekvárt és két oldalról "összecsípem" a tésztát. Érdemes erősen "összecsípni", azaz összenyomni, hogy sütés közben ne nyíljon szét a tészta. 
4. 180 fokos sütőben kb. 15 percig sütöm (de a sütési idő sütő függő, nálam 15 perc alatt megsülnek:). 
5. Tálaláskor porcukorral meghintem! (bár ez most nálam lemaradt, mert a családom porcukor nélkül szereti és kérték, hogy ha lehet, hagyjam le róla)




Jó étvágyat!

55 megjegyzés:

  1. Jaj, hogy én mennyire szeretem a sütiidet...:) Ez is csúcs!

    VálaszTörlés
  2. Milyen szépen, egyformán sorakoztattad fel őket! Nagyon szeretem a szilvalekvárral töltött süteményeket. Főleg, ha sok készül belőle :D

    VálaszTörlés
  3. De szépek! Nem csak finomakat sütsz, de a kinézetére is sok gondot fordítasz. Még nekem is van egy kevés üstben főtt házi szilvalekvárom, őrizgetem, őrizgetem, de előbb-utóbb el kell használni valamire:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos vagy Gerdi, jól esnek a kedves szavaid. :) Köszi, hogy benéztél. A szilvalekvárt meg ne őrizgesd, süss belőle valami finomat! Bár a szilvalekvárfőzés még odébb van, hisz még csak most virágzanak a szilvafák, de nem baj, addig kihúzod másfajta lekvárral... :D

      Törlés
  4. Ez kicsit emlékeztet a szilvalekváros hókiflire, amiért teljesen oda-meg vissza voltam megboldogult gyerekkoromban. Kár hogy már nincs házi szilvalekvárom, biztosan készítenék ilyen szépségeket. PS. Nagyon csini a virágkompozíciód is a háttérben!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A hókifli Anyukám kedvenc süteménye, nagyon szereti. :)
      Örülök, hogy benéztél. :)

      Törlés
  5. Levettél a lábamról, nagyon szeretem a szilvalekváros sütiket, persze leginkább a házi szilvalekvárral készülteket! :) Ezzel a zsíros tésztával pedig biztosan nagyon finomak a kis papucsok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg finomak, és köszi Hankka. :)

      Törlés
  6. Nagyon aranyosak, mi is szeretjük nagyon. Nagyon szép tavaszi, hanglatos képek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu, örülök, hogy Ti is szeretitek, és annak is örülök, hogy tetszenek a fotóim. :)

      Törlés
  7. Ezek a kis tündéri lekváros papucsok gyermekkorom nagyinál töltött nyaralásait idézték fel, aki mindenféle házi szilvalekvárral töltött finomságot készített nekünk...könnyek szöktem a szemembe az emlékektől, de rég volt, de szép volt...de finom volt a hájas rétes, a hókifli, a derelye...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos vagy, hogy leírtad... Köszönöm, hogy benéztél hozzám. Hájas sütit nekem is csak nagyim tudott sütni, amit nagyon szerettem...

      Törlés
  8. Az élesztőt mikor rakod bele a tésztába és hogyan?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy szóltál, kibővítettem a receptet ezzel.

      Törlés
  9. Nekünk is van egy hasonló receptünk,de azt barátfülének hívják

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Lenke! Igen, a barátfülének hasonló a tésztája, csak azt kettéhajtjuk és úgy sütjük meg,nem papucs alakban. Nagyon finom sütemény az is.

      Törlés
  10. Isteni finom,megsütöttem! Tökéletes recept! Amolyan "hamis hàjas" féle. Nem kell sokat bajlódni vele.Èn a végén vaníliàs cukorba forgattam,nagyon omlós! Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ízlett, köszönöm szépen, hogy megírtad. Én is nagyon szeretem ezt a kis apró sütit - amilyen egyszerű, annyira finom. :)

      Törlés
  11. Szia Gabriella, zsir hellyett lehet vajat hasznalni és ha igen akkor ugyan annyit kell e belle tenni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Elvira!
      Lehet vajat használni zsír helyett, azzal is nagyon finom, csak akkor már kicsit más ízt kapsz. Zsírral készítve igazi klasszikus ízvilágú a szilvalekvárral kombinálva, vajjal készítve pedig finom vajas ízű lesz a tészta. Mindkettő nagyon finom szerintem, csak más-más ízvilágú. Készítsd el most nyugodtan vajjal, ha csak az van otthon, de egyszer készítsd el zsírral is - érezni fogod a különbséget. Egyébként igen, kb. 20 dkg vajat használhatsz ez esetben is... de vigyázat, nem biztos, hogy kell hozzá az egész doboz tejföl, úgyhogy csak folyamatosan adogasd hozzá, míg egy jól gyúrható/nyújtható tésztát kapsz.
      Jó sütést kívánok! (ha van kedved, megírhatod, milyen lett)

      Törlés
    2. Itt nagyon tettszett a kérdés hogy használhatok e vajat zsír helyett és fontos választ kaptam hogy igen.köszönöm szépen. Nem vagyok nagy sütős de holnap énis elkészítem :-)

      Törlés
  12. Tojás nem is kell bele? Biztosan ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olgis, nem kell bele tojás. Biztos vagyok benne, hogy nagyon fog ízleni.

      Törlés
  13. a zsír helyettesíthető margarinnal?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Helyettesíthető. Épp kettővel fentebb kérdezett valaki hasonlót, ott bővebben válaszoltam erre.

      Törlés
  14. Kedves Gabriella! Ez isteni!!! Először egy adagot készítettem, mert a Négyévesem kijelentette a kép láttán, hogy márpedig ő ezt nem eszi meg... Sebaj, gondoltam, én imádom a szilvalekvárt, legfeljebb mindet én eszem meg.
    Ehhez képest úgy elkezdte lapátolni magába a kölyök, hogy neki is kezdtem egy második adagnak, hogy Apának is jusson! És az Ő kedvéért birslekvárosat is készítettem! Az is nagyon finom!!

    Köszönöm a receptet! Évi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Évi!
      Nagyon örülök, hogy Nektek is ennyire ízlik. Végül a pici lánynak is kedvence lett, de jó! :) (az én kisfiam is 4 éves)
      Szívesen a receptet, én pedig köszönöm, hogy írtál. Gyere máskor is.
      További kellemes sütögetést kívánok Neked!
      Üdvözlettel:
      Gabriella

      Törlés
  15. Nagyon jò ötleteket kapok tőled :-) köszönöm !

    VálaszTörlés
  16. Megsütöttem a diétás változatát. Nagy sikere volt a népes családomban. Dupla adagot készítettem saját főzésű szilvalekvárral.Hétvégén a gyors kakaós csigát sütöm, természetesen diétás változatban. Sajnos 3 cukorbeteg van a családban. Marcsi mama

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Marcsi mama, nagyon örülök, hogy ízlett. :)

      Törlés
  17. Én ezt vajas tésztából szoktam csinálni(akár boltiból is),sütés előtt megkenem tojással és megszórom mandulaszeletekkel. Issssteni!!!!A szilvalekvár nagyot dob rajta.Nálunk is nagy kedvenc.
    De ki fogom próbálni a zsíros tésztát is:-))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem egyszer ezzel a tésztával is készítsd el, igazi nosztalgikus házias íze van így.
      Köszönöm, hogy írtál.

      Törlés
  18. Most sültek ki. Tényleg nagyon finom! Picit kevesebb zsírral készítettem, úgy is tökéletes. A gyors kakaós csigát is elkészített nemrég, nagy sikere volt! :)

    VálaszTörlés
  19. szia :) milyen zsírt jobb használni? Vagy teljesen mindegy?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Sertészsírt szoktam ehhez a sütihez... de szerintem mást is lehet.
      Jó sütést kívánok Neked!

      Törlés
  20. Szia! Friss élesztőt teszel bele? Nagyon jók a receptjeid, örülök, hogy Rád találtam. Izabella

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Izabella!
      Én is örülök, hogy itt vagy, és azt is örömmel olvasom, hogy tetszenek a receptjeim. Köszönöm.
      Igen, friss élesztőt szoktam használni ehhez a kis süteményhez.
      Jó sütést kívánok Neked!
      Üdv.: Gabriella

      Törlés
  21. Meddig marad friss ez a sütemény, gondolok arra, hogy ha hétfőre szeretném vinni vendégségbe, szombaton már megsüthetem? Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva!
      Néhány napig nagyon finom omlósak maradnak ezek a kis papucsok. Sőt, az is igaz rá, hogy másnap a legfinomabb. Finom és ehető már aznap is, de szerintem másnap az igazi. :) Egyszóval nyugodtan el lehet készíteni szombaton és hétfőn vinni vendégségbe.
      Jó sütögetést kívánok hétvégén!
      Üdv.: Gabriella

      Törlés
    2. más lekvárral is lehet?

      Törlés
    3. Szerintem más lekvárral is lehet, ami keményebb, vagy sütésálló.

      Törlés
  22. Szia Gabi! Nagyon gusztak ezek a kis papucsok! Kb hany darab lesz ebbol az adagbol? Koszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Bevallom, ennél a receptemnél még nem számoltam, mennyi lesz belőle. De szerintem kb. 50 db papucska - ez persze függ attól is, hogy mekkorára szaggatod ki.
      Jó sütést kívánok!
      Üdv.: Gabriella

      Törlés
  23. Kedves Gabriella!Az lenne a kérdésem,hogy az élesztőt nem kell felfuttatni, csak a tejfölbe kell morzsolni?Gratulálok neked, csúcsszuper ez az oldal! :-) Kitti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kitti!
      Ennél a süteménynél nem kell felfuttatni az élesztőt, csak simára keverni a tejfölben...

      Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszik az oldal. :)
      További kellemes időtöltést kívánok Neked itt és jó sütést-főzést!
      Gabriella

      Törlés
  24. Kedves Gabriella!
    Először is, fantasztikus az oldalad! Örülök, hogy Rád találtam! :)
    Nagyon jó ez a recept, a férjem gyerekkorát idézi az íze. Eddig kétszer csináltam kacsa zsírral-mert nekem csak ez van itthon- és tökéletes vele. Viszont a szilvalekvárral meggyűlik a bajom. Igaz, hogy nem üstben főzött, de házi szilvalekvárom van, amiben megáll a kanál, és mégis kifolyik, ellágyul. Mit tehetnék ellene? Vagy milyen lekvárt vegyek? A szilva ízű sütőlekvárra valahogy nem vágyok, amit a boltokban lehet kapni. Tegyek bele esetleg többet, hátha több marad bent? :) Köszönöm a válaszodat!
    További jó sütögetést, várjuk a jobbnál jobb receptjeidet!:) Üdv. Mariann.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mariann!
      Én is nagyon örülök, hogy itt vagy, boldogan olvasom, hogy szereted a blogomat - köszönöm szépen, hogy megírtad. :)
      Sajnos nem tudom, miért folyik ki a szilvalekvárod a sütiből...? Hiszen azt írod, hogy házi lekvár. Még ha bolti lekvár lenne, megérteném, hogy kifolyik, hiszen a bolti lekvárral én is jártam már így régebben. De nekem a házi lekvárok soha nem folynak ki a süteményből sütés közben. Nem tudok ezzel kapcsolatban tanácsot adni neked, mert tényleg elképzelésem sincs, hogyan folyhat ki egy ilyen jó kemény, érett házi szilvalekvár... :(

      Törlés
    2. Ha a lekvárt összekevered 1-2 tojássárgájával /a lekvár mennyiségétől függően/, akkor sütés közben nem folyik ki.

      Törlés
  25. Szia.
    Nem volt itthon elég zsír, de margarinnal kipótolva is tökéletes recept. Szilvalekvárom sem volt, viszont házi eperlekvár igen 😍 ez kicsit folyósabb, de maradt benne így is 😉 A gyerekkorom hájas sütije ugrott be először amikor láttam a képeket ❤ dédim és mamám csinált mindig ❤

    VálaszTörlés