2012. április 20., péntek

Tejszínes hagymaleves - egyszerű és finom

Nem nagyon van mit hozzáfűzni, hiszen a címben már mindent leírtam. Egyszerű elkészíteni, kb. 45 perc alatt elkészül az előkészületekkel együtt, és nagyon finom. Mi hagymarajongók vagyunk, emiatt nálunk gyakran kerül terítékre. :) (...és még Milán is szereti:))




Hozzávalók: (kb. 3 főre)

- 0,9 dl zöldséglé vagy húslé (ennek híján lehet egy húsleveskockából is főzni)
- 3 közepes fej vöröshagyma
- 3 evőkanál olívaolaj
- 2 csapott evőkanál liszt
- 1 dl tejszín
- ételízesítő (nálam házi:)
- só, őrölt bors

+ 10 dkg félkemény reszelt sajt (lehet trappista is)
+ 4 szelet toastkenyér, vagy bagett szeletelve (én most "sima" kenyér szeletkéket pirítottam hozzá)




1. A megmosott, megtisztított hagymákat karikákra vágom, a felforrósított olajon üvegesre párolom. Rászórom a lisztet, jól összekeverem, majd felöntöm a zöldséglével vagy húslevessel, és felforralom. 
2. Közepes tűzön főzöm, ízesítem ételízesítővel, sóval, őrölt borssal (ízlés szerint). 
3. A tejszínbe merek 1 merőkanál forró levest, összekeverem, és beleöntöm a fazékba. Elkeverem, majd ismét felforralom, de már csak egy pillanatra.
4. A kenyérszeleteket egy tepsibe teszem és a sütőben 180 fokon 8-10 perc alatt megpirítom. 
5. A forró levest csészében tálalom, és közvetlenül fogyasztás előtt meghintem a reszelt sajttal. 
(Az apró kenyérszeleteket a leves tetejére is tehetjük fogyasztás előtt, vagy külön egy tányéron kínáljuk a leves mellé.)




Jó étvágyat!

26 megjegyzés:

  1. Nyamm... :) Jó ízlése van Milánnak. :) Nagyon guszta a leves.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta és gyönyörű a fénykép is:) Nálam is a TOP lista előkelő helyén szerepel a hagymaleves, imádjuk!

    VálaszTörlés
  3. Igen ezt a variációt is szoktam. Tényleg hasonló a csésze.
    Szerintem nincsenek véletlenek...
    Szép napot,

    VálaszTörlés
  4. Még sosem ettem tejszínes hagymalevest de biztos nagyon finom. Kedvet kaptam hozzá :) Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm, hogy benéztél hozzám. :)

      Törlés
  5. Mi is szeretjük, bár nem igy készitem, de a tied sokkal inycsiklandóbb. Ki fogom próbálni. És csodás a fotód:)

    VálaszTörlés
  6. Szerintem a hagyma levest mindenki szereti,nagyon gusztán készítetted el.
    Ajánlom annak aki még sem szereti,most próbálja ki mert biztos hogy finom:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos vagy Móni és köszönöm. :)

      Törlés
  7. Van még egy csészényi? :) Nagyon szeretem a krémleveseket, ez a hagymaleves is fincsi lehet! :)

    VálaszTörlés
  8. Imádom a hagymalevest, a mániám nekem is határtalan!

    VálaszTörlés
  9. Fincsi, fincsi, én is szeretem, nagyon jól néz ki:) Milán már igazi ínyenc:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Trollanyu. Egyébként Milán tényleg olyan ételeket eszik meg, melyekről azt gondolnám, hogy nem fogja megenni, mert különben nagyon válogatós, mindent megszagol, mielőtt a szájába veszi. :) Lehet, hogy tényleg ínyenc!! :D

      Törlés
  10. Nagyon finom levest főztél, nálunk is nagy kedvenc. Én vajon párolom meg a hagymát, attól kap egy finom ízt, és a főzés végén egy pici fehérbort is öntök hozzá.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hűha, ez is jó, kipróbálom legközelebb borral... :D

      Törlés
  11. Ahogy mondod, egyszerű és finom! :)

    VálaszTörlés
  12. Holnap kipróbálom! Szuperek a receptjeid! Egyik jobb mint a másik! :-) Már most híztam tőlük vagy 2kg-ot, pedig csak olvasgattam. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) Kedves vagy, köszönöm szépen. Örülök, hogy tetszenek a receptek.
      Kellemes időtöltést kívánok a receptek nézegetése közben, és jó sütést-főzést!
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés