Csirkemell őzgerincformában sütve - családom nagy kedvence :)

Az elmúlt hetekben többször is elkészítettem ezt az ételt (többek között Milán névnapjára is), mert a család nagy kedvence > de valahogy soha nem került fel a blogra. Valamelyik este ismét ez volt a vacsora - úgy gondoltam, itt az ideje, hogy a blogra is felkerüljön a kedvenceink közé. 
Imádjuk, mert annyira finom, olyan jó puhára és omlósra sül meg a csirkemell a tojásos-sajtos masszával a formában! Imádom, mert annyira egyszerű elkészíteni - egy gyors összeállítás, formába pakolni, sütőbe tenni és szépen elvan magának, nincs vele gond. Ennél egyszerűbb nem is lehetne! :)


Hozzávalók:
 80 dkg csirkemell
 12-15 dkg szeletelt bacon
 15 dkg reszelt sajt (trappista vagy hasonló)
 só, bors ízlés szerint
 egy kis csokor petrezselyemzöld
 4 evőkanál tejföl
 3 evőkanál liszt
 2 tojás
 pici zsemlemorzsa



Elkészítés:
1. A csirkemellet megmosom, apró kockákra vágom, picit megsózom, megborsozom, összekeverem és állni hagyom egy kicsit.
2. 3 evőkanál tejfölt + a tojásokat a 3 evőkanál liszttel, + 10 dkg reszelt sajttal, a megmosott és  apróra vágott petrezselyemmel masszává keverem, ízlés szerint sózom és borsozom. (Óvatosan a sóval és borssal, mert már a hús is sózva, borsozva van!) Hozzákeverem a felkockázott húst is.
3. Az őzgerincformát kivajazom, megszórom mindenhol kis zsemlemorzsával és kibélelem a szalonnával úgy, hogy két oldalt kilógjanak a szalonnaszeletek. Majd beleegyengetem a húsmasszát, két oldalt visszahajtom a szalonnát. Lekenem a tetejét 1 evőkanál tejföllel és rászórom a maradék reszelt sajtot.
4. A formát sütőpapíros tepsibe teszem és előmelegített légkeveréses sütőben 170 fokon 40 percig sütöm. (sima sütőben is lehet)
5. 40 perc után a húst kiborítom a formából a sütőpapíros tepsibe fejjel lefelé, és 220 fokos sütőben sütöm még kb. 15 percig, hogy szépen megpiruljon.
Sült hasábburgonyával tálalom. 
(A sült burgonyát általában úgy szoktam készíteni, hogy sütőpapíros tepsibe egyengetem a hasábokat egy sorban, és így sütöm meg a sütőben mindenféle zsiradék nélkül.)

Ha még több egyszerű és gyors receptet szeretnél, szeretettel látlak a Facebook oldalamon is:  
 

Jó étvágyat!



Tegnap késő délután Milán segített Apának füvet nyírni,
 pár fotó erről... :)) 



  



Szép napot kívánok!
 

Megjegyzések

  1. Kis csibészke a képeken:):) Köszi az ötletet, szerintem én ezt hétvégén kipróbálom, most megyek bevásárolni, jó ez a husis dolog, mert nem kell ott állni a tűzhely mellett.:):)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is azért szeretem, mert egyszerű elkészíteni, csak összeállítom és zsupsz, bele a sütőbe, nem kell mellette állni, lehet közben végezni más dolgot. No meg azért is szeretem, mert finom! :P Szóval gyakran készül nálunk. :-))
      Köszönöm Kovtama, hogy meglátogattál. :)

      Törlés
  2. Hmm ezt mi is nagyon szeretjük :D Csoda szép a fiad azzal a szép szőke fürtjeivel :D Ilyen segítséggel könnyen megy a munka :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Tünde, aranyos vagy nagyon.
      Igen, Én is azt mondtam Apának, hogy "így könnyűűű". ;-)))

      Törlés
  3. Ilyet már mi is sütöttünk, tényleg fincsi. A legjobban viszont az utolsó fotó tetszik :)

    VálaszTörlés
  4. Ez valami csodás étel, máris meg van, hogy mit sütök vasárnap ebédre. Fantasztikus, nagyon tetszik! Hát van mit fűnyíjózni nálatok is, úgy mint nálunk. Nagyon szép rendezett a környezet. Ki is tehetnéd a régi táblát: "Tiszta udvar, rendes ház!" :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ismerős ez a tábla. :)
      Az udvarunk hatalmas, a képeken csak egy kis rész látszik belőle... szóval tényleg van mit "fűnyíjózni". Köszönöm Kriszti, kedves vagy. :)

      Törlés
  5. Hogy én ezt már hányszor akartam megcsinálni, de eddig mindig elmaradt, száz éve meg van a recept, jó hogy az eszembe hoztad, guszták a képeid:-))))
    Édes szép kicsi fiad van és hogy segít, hasonlít rád:-)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anikó, de aranyos vagy! Az utolsó két szavadnak különösen örültem. ;-))) Köszönöm.

      Törlés
    2. Gabriella megcsináltam a hétvégén, ez tényleg nagyon jó, megy a többi "állandóan csinálni kell" receptek közé. Nagy sikere volt:-))))
      Köszi, hogy az eszembe hoztad és gusztust csináltál hozzá.
      A cseresznyés pitédet is mentettem, iszonyúan jól néz ki az is, de kell hozzá az a fekete cseresznye is:-))))

      Törlés
  6. Guszta és nagyon finom ez a husi! Elég régen megvan ez a receptem, nagyon szeretjük nem egy mindennapi étel így inkább csak alkalomra, ünnepre szoktam elkészíteni. A kis szőkeség nagy segítség így apával hamar végeztek a fűnyírással !:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A "kis szőkeség" egyelőre hátráltatja Apát a "fűnyíjójával", de remélem hamarosan tényleg nagy segítség lesz! :) De IMÁDJUK!
      Köszönöm Éva.

      Törlés
    2. Ja, és ez a husi tényleg nagyon finom!!! Minden héten el bírnám képzelni az asztalon... :P

      Törlés
  7. El is hiszem, hogy kedvenc. Nagyon finom. :)
    Édes a kis munka hőse. :)))

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörűen néz ki! Szép pirosra sült és azzal a sajtos töltelékkel micsoda finom lehet!

    VálaszTörlés
  9. Imádom ezt a husit, és elmondom még egyszer, mert még nem tudod, hogy Milán-szőke hajat szeretnék!!!! :) Puszik! B.csek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem mondtad még elégszer, úgyhogy mondd még párszor, légyszi'! :-)))))
      Puszillak B.csek

      Törlés
  10. Ez nálunk is kedvenc:) Gyakran készítem csirke darált hússal is, úgy is finom. A kisfiad nagy kertész lesz:) Érdekes, hogy a gyerekek mennyire szeretik utánozni a felnőtteket, meg az is, hogy ezzel a szokással tini korukra valahogy teljesen felhagynak:) Szép hétvégét nektek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Darált husival?? Hmm... nagyon jól hangzik!! Kipróbálandó úgy is.

      Beletrafáltál Trollanyu. Mi is épp azt szoktuk beszélni, hogy jó lenne, ha ez a nagy szorgalom és munkakedv pár év múlva is ugyanilyen lenne Milánnál... ;-)))

      Törlés
    2. Darált husival?? Hmmm... nagyon jól hangzik! Kipróbálandó. :)

      Beletrafáltál Trollanyu. Mi is épp azt szoktuk beszélni, hogy jó lenne, ha pár év múlva is ugyanilyen szorgalmas és dolgos maradna Milán... ;-))

      Törlés
  11. Nekem csak valami hasonló receptem van, de ez is nagyon jól hangzik, valamikor ki fogom próbálni! :) Van udvarotok az tény! :D Nagyon édes a kisfiad a szöszi hajával. Az enyémnek is ilyen világos volt, ilyen pici korában, most meg sötétbarna. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Csilla. :) Milán a szöszi hajjal mindenkit levesz a lábáról. :) Nekem volt gyerekkoromban ilyen szőke göndör hajam. A göndörség ma is megmaradt, de most már nem szőke ennyire, inkább sötétszőke. :)

      Törlés
  12. Itt az ideje hogy én is megcsináljam,azt hiszem a recepeted lesz a nyerő:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vidd nyugodtan Mónika, és tényleg próbáld ki, mert nagyon fincsi "cucc"! :)

      Törlés
  13. Én is készítettem régebben,aztán megfeledkeztem róla.Pedig tényleg egyszerű és finom.Szoktam hidegtálra is tenni,salátával is isteni.

    Az én apróságom nem éri be az ő kis fűnyírójával.Egy darabig tologatja,aztán már jön a nagy mögé,és ketten toljuk.Mert az övénél sokkal izgalmasabb az igazi:))És így épp kétszer annyi ideig tologathatom én is:))Bár ennek én azért nem annyira örülök.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milán is szokta tologatni Apa fűnyíróját, amikor Apa már végzett a fűnyírással. A "hátráltatás" ismerős dolog, nálunk is mindennek az elvégzése dupla annyi időbe telik... :))

      Törlés
  14. Naccerű étek, naccerű segítés (ahogy a húgom mondta). Mindkettőhöz gratulálok!

    VálaszTörlés
  15. Ma meg sütöttem és nagyon-nagyon finom lett.
    Családnak nagyon ízlett,köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy elkészítetted, annak meg még jobban, hogy ízlett a családodnak is! :) ... és köszönöm, hogy jelezted!

      Törlés
  16. Ma teljesen a Te blogodról volt a menü - ez a hús egészen isteni: nagyon-nagyon gyorsan elkészíthető, tálaláskor olyan, mintha valami egészen különleges, egész nap készülő csoda lenne, az ize pedig szupi ! Először csináltam, de biztos, hogy nem utoljára :-). Alig várom, hogy vendégek előtt is learassam a sikert !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sylvia, nagyon örülök, hogy ezt is kipróbáltad. :) Érdemes volt, mert ez az őzgerincben sült csirkemell tényleg annyira finom és egyszerű. Egyébként tényleg olyannak tűnik, mint ahogy említetted... picit olyan különlegesnek tűnő ünnepi csoda, valójában pedig ennél egyszerűbb nem is lehetne. :))) Köszönöm, hogy megírtad a véleményed erről a receptről is. :) Ja és ha egyszer vendégeknek is elkészíted, biztos sikere lesz, és kérni fogják a receptet... ;-)

      Törlés
  17. Megsütöttem,hát isteni lett!!! Köszönöm ezt a jó receptet is♥
    Ildikó voltam a fészről:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ildikó, nagyon örülök, hogy ízlett!! :) Köszönöm a megjegyzést.

      Törlés
  18. Ma megsütöttem! :) Isteni! (Nem ez az első a receptjeid közül, amit köszönettel használtam.) Mivel kicsit kevesebb volt az itthoni csirkemell alapanyag, kiegészítettem kockára vágott kápia paprikával, egy kis felkockázott cukkinivel és egy darabka sonkával. Nagyon finom és szép lett! Köszönöm! Gratulálok a bloghoz, a receptekhez, gyönyörűek a képek is! Lukácsiné Irma

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Irma!
      Nagyon örülök,hogy ízlett - nagyon ötletesen készítette el, biztos szép színes lett. A paprika és a cukkini jól átpuhult? Legközelebb én is kipróbálom...
      Örömmel olvasom, hogy tetszik a blog, a receptek és a képek... Köszönöm szépen, hogy írt.
      További jó sütés-főzést kívánok!
      Gabriella

      Törlés
  19. Annyira édes a kisfiad, a receptet jöttem megnézni, aztán Őt csodáltam, végül itt felejtettem magam! :D

    VálaszTörlés
  20. Huh, nem semmi, nagyon jól néz ki, még sosem kóstoltam. Mindenképp ki fogom próbálni. :) Milán is nagyon aranyos. :)

    VálaszTörlés
  21. Jo napot kivanok!

    Nagyon megtetszett a fenti recept. Arra gondoltam, hogy Karacsonykor mindenkepp az asztalon lenne a helye.
    Olvastam, hogy sima sütőben is lehet ( nekunk sincs meg légkeveréses sütőnk). Szoval a kerdesem az lenne, hogy sima, gazas sutoben is ugyanennyi lenne az elkeszitesi ido? Ha valaki kiprobalta ilyen sutoben esetleg varnam a visszajelzest :) A napokban kiprobaltam egy krumplis pogacsa receptet es azert nem epp olyan lett amilyen kellett volna. Ezert erdeklodok. Kar lenne ilyen jo receptet kiprobalni ugy, hogy nem garantalt a siker :P Elore is koszonom! Szep napot mindenkinek ;)
    Emese


    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Emese!
      Hagyományos sütőben még nem próbáltam, de szerintem abban egy kicsivel több ideig kell sütni. A sütési idő mindig egyéni, függ a sütőtől. Magam miatt szoktam odaírni a sütési időt, hogy ha legközelebb készítem ugyanezt az ételt (vagy bármit), akkor már tudom, hogy mennyi ideig kell sütnöm, mikor kell ránéznem.

      Ennél a receptnél azt tudom ajánlani, hogy addig kell sütni, amíg a tetején szépen kezd pirulni a sajt, ekkor óvatosan ki kell borítani a tepsire (esetleg késsel itt-ott meglazítani a formában, hogy biztosra szépen kijöjjön a formából - bár nekem rögtön ki szokott "esni" belőle). Aztán a tepsiben szépen sütjük tovább és megpirítjuk egy kicsit a másik tetejét is (ami azelőtt a formában az alja volt). Amikor ez is szép pirult lesz, akkor megsült, lehet fogyasztani.

      Törlés
  22. Kedves Gabriella!
    Nagyon tetszik a recept, és arra lennék kíváncsi, hogy szerinted sertéshússal is hasonlóan finom lenne e, vagy ehhez csak a csirkemell passzol. Ünnepi vacsorának kiváló lenne, de a vendégek közül sajnos nem mindenki eszi a szárnyashúst.
    A kisfiad egy kis angyal! :)
    Üdv.
    Zsanett

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsanett!
      Hűha, nem tudom, sertéshússal még nem próbáltam. Szerintem ízre nem lenne rossz, úgyhogy nyugodtan kipróbálhatod, csak talán a sertéshusi kicsit tovább sül és puhul át, mint a csirkemell - így gondolom. Ha elkészíted, megírod, milyen lett és hogy ízlett...?
      Jó sütést kívánok!

      ...és köszönöm szépen a kisfiam nevében is. :)
      Üdvözlettel:
      Gabriella

      Törlés
    2. Szia!
      Tegnap este elkészült a "nagy mű" és azt kell mondanom, hogy osztatlan sikert aratott. Sertéslapockából készítettem, egészen apróra vágtam a husit, és alaposan lefaggyúztam. A pirítással együtt kb. másfél óráig sütöttem, de szépen át is sült. Még annyit módosítottam rajta, hogy a masszába füstölt sajtot kevertem, de nem rontotta el... :) Legközelebb majd kipróbálom csirkehusival is.
      Köszönöm a receptet, azt hiszem bekerül a best of receptjeim közé.
      Kellemes Ünnepeket Kívánok Nektek!
      Üdv.
      Zsanett

      Törlés
    3. Szia Zsanett!
      Örülök, hogy sertéshússal is finom lett és sikered volt vele. :) Most már ezt is tudom, hogy sertéshusival is lehet készíteni. :) Köszönöm, hogy megírtad.
      Szép Karácsonyt kívánok én is!
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés
  23. Sziasztok :) Rakjatok még bele 30dkg csirkemell sonkát nagyon apró kockára vágva :) Élet veszélyes lesz :)

    VálaszTörlés
  24. Szia a tejfölt lehetne mással helyettesíteni? Momdjuk ha főzőtejszinnel csinálnám? Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, de sűrű tejszín legyen és inkább cukrozatlan habtejszínnel helyettesítsd, mert annak nagyobb a zsírtartalma.

      Törlés
    2. Köszönöm a gyors választ! Szép napot!

      Törlés
  25. Kedves Gabi! Az utolsó 15 perc, a pirítás is légkeveréssel történik, vagy az már sima sütéssel megy?
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Maradhat légkeveréssel is, de általában ilyenkor a felső sütésre szoktam állítani.

      Törlés
  26. Sziasztok! Nagyon tetszik a recept, de párom sajnos a bacont nem szereti. Azt mivel helyettesítenétek?

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban