Lusta asszony rétese - bármilyen gyümölccsel

Évekkel ezelőtt figyeltem fel erre a süteményre még a Vacsoracsata egyik tv műsorában...
Bár voltak fenntartásaim a sütivel kapcsolatban, mert olyan furcsa volt számomra, hogy mindent csak úgy beleszórunk a tepsibe, és végül tényleg finom süteményt kapunk...?? Azóta sok helyen láttam már elkészítve, és mindannyian csak jót írtak/mondtak róla, így hát belevágtam én is. 
Sütés közben annyira kellemes illatokat éreztem, ekkor már megnyugodtam, hogy ez csakis finom lehet. Amikor megsült, már forrón szeleteltem magamnak, nem bírtam tovább várni, túl kíváncsi voltam. Jaj, nagyon-nagyon ízlik!! A túrótól és a gyümölcstől kicsit szaftos - ez jó, mert nem szeretem a száraz sütiket. Fél tepsivel megettem, a másik felével pedig a férjem. :) Még jó, hogy Milán nem szereti a gyümölcsös sütiket, Ő friss gyümölcs rajongó, úgyhogy süti helyett Ő az almát rágta. 
A szüleimnek kóstolóba csak 3 szeletet tudtam vinni, pedig általában hozzájuk viszem mindig a süteményeim 3/4-ét, magunknak pedig csak pár szeletet hagyok itthon, hogy kevesebb legyen a kísértés. :)
Bármilyen gyümölccsel készíthetjük: én már sárgabarackkal is elkészítettem, most pedig almával.





Hozzávalók:  (kb. 20x30 cm-es tepsihez)
- 20 dkg gyümölcs
- 25 dkg túró
- 20 dkg liszt
- fél cs. sütőpor (kb. 6 g)
- 10 dkg porcukor
- 12 dkg vaj
- 2 tojás
- 1,2  dl tej
- 1 cs. vaníliás cukor 
- csipet só




Elkészítés:
1. A vaj felével vastagon kikenem a tepsit.
2. A lisztet összeszitálom a porcukorral, belekeverem a sütőport, a csipet sót, és az egyveleg felét a tepsibe szórom egyenletesen.  
3. A túrót rámorzsolom a lisztes keverékre. Erre rászórom egyenletesen a kisebb darabokra vágott gyümölcsöt (melyet persze előtte megmostam, héját levettem). Majd a maradék lisztes egyveleget ráhintem a gyümölcsre. 
4. A tojásokat felverem, összekeverem a tejjel, vaníliás cukorral és a maradék, megolvasztott langyos vajjal, és ezt a "cuccot" ráöntöm a sütemény tetejére.
5. Fél órát állni hagyom, majd 200 fokon kb. 30-35 percig sütöm (én légkeveréses sütőben szoktam az ilyen sütiket is, de lehet sima sütőben is sütni). 
Kihűlve, enyhén porcukrozva, szeletelve tálalom. 


Jó étvágyat!


Forrás: aktiv.energia magazin

Megjegyzések

  1. Hmmm, azt hiszem újra meg kell csinálnom!...:)

    VálaszTörlés
  2. Hát ez nagyon ötletes, én is félek tőle, de ha másnak sikerült nekem miért ne? :)Guszta , mutatós és csodás nyár van a képeiden.
    Azért nálam felénk sincs tél...de most épp esik és olyan jóóó..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amikor ezt a pár sort írtad Aleda, akkor nálunk is csöpörészett az eső és annyira jól esett nekem is. :o))
      Köszönöm szépen a kedves szavakat! ...és persze, tuti, hogy neked is nagyon jól fog sikerülni ez a süti, ahogy téged ismerlek. :) Szerintem próbáld meg!

      Törlés
  3. Nahát! Nem hiszem el én sem, hogy ebből lehet ennyire csodás süti:)) Muszály lesz kipróbálnom, hogy meggyőződjek róla:)

    VálaszTörlés
  4. Pompás lett! Ezek szerint nem csak lusta asszonyok készíthetik el, mert Te biztosan nem az vagy :))

    VálaszTörlés
  5. Gabriella, a héten pont ilyet akartam sütni, barackkal, végül gombóc lett a túróból. Pedig régóta fenem rá a fogam. Nem sütöttem még, túrós-gyümölcsös van ugyan több a blogomon, de másmilyen. Most végleg meggyőződtem, hogy érdemes "rápazarolni" a túrót:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Először én is attól féltem, hogy pazarolni fogom rá a túrót és ehetetlen lesz... de végül kiderült, hogy nem volt mitől félnem. Nagyon fincsi! :P

      Törlés
    2. Ja, hogy Te még nem sütöttél ilyet? Biztos összekevertelek valakivel, vagy az zavart meg, hogy mostanában annyi barackos pitét sütöttél...

      Törlés
  6. De jó! Nem kell keverni-kavarni, nem kell gyúrótáblát elővenni, nagyon tetszik! :) És biztosan nagyon finom is, annak látszik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, ez nagyon jó - nekem is rögtön ilyen dolgok jutnak eszembe az ilyen sütiktől, hogy nem kell elővenni a gyúrótáblát, nincs vele sok mosatlan, nem kell hozzá sok kavarótál... :-))) Tényleg fincsi, én mindenképpen kellemesen csalódtam benne.

      Törlés
  7. Egyszer valamikor régen sütöttem én is naranccsal. Finom volt, csak maradt az alján egy pici lisztes rész, ami sütőporos volt. Nem itatta át jól a tojásos cucc:) aztán valahogy elfeledkeztem róla. Most készülünk vakációzni, aztán előkerítem én is:)
    A sütid csuda jól néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A vakáció után szerintem próbáld meg még egyszer, és mielőtt beleteszel bármit is a tepsibe, mint ahogy írva is van, jó vastagon vajazd ki a tepsit. Így sütés közben a sok vaj megolvad, így nem lesz száraz lisztes az alja, mert az olvadt vaj befedi a lisztes cuccot. Persze nem kell agyon vajazni sem a tepsit, mert akkor meg tocsogni fog a vajtól az alja. Ez így pont jó az én receptemnél, hogy pl. egy ekkora tepsinek az alját kb. 5 dkg vajjal vastagon kikenni...

      Törlés
  8. Anyukám készít ilyen sütit, de hogy mivel tölti, fogalmam sincs. Nagyon jól néz ki ez a lepény, lehet én is kipróbálom! :-))

    VálaszTörlés
  9. Szép a blogod!Mostantól jövők amikor tudok!!Köszi!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is köszönöm szépen! Szeretettel várlak mindig. :)

      Törlés
  10. Nagyon szép lett, én imádom a gyümölcsös sütiket:) Mégsosem készítettem el ezt a lusta asszony sütit, mindig csak megcsodálom másoknál:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is féltem ettől a sütitől - mint ahogy a bejegyzésemben is írtam... De jó, hogy végre elkészítettem, mert tényleg annyira egyszerű, és nekünk annyira ízlett! :P

      Törlés
  11. Sokszor sütöm, mert tényleg pofon egyszerű. Én szórós túrósnak ismerem. nagyon guszta így barackkal is!

    VálaszTörlés
  12. Szuper lett! Ki kell nekem is próbálnom, még én sem készítettem hasonlót sem sosem :)

    VálaszTörlés
  13. Megcsináltaaaaaaaaaaaaam !! Tényleg fincsi! :)))
    Eddig mindig csak másokét ettem, de most eljött az én időm!
    Köszi!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy megsütötted, és ízlett! Köszönöm szépen, hogy megírtad. :) Szívesen adom/adtam a receptet. :)

      Törlés
  14. Szia Gabriella :)
    Epp most van a 'fel oras' pihi ido :) mivel nagy a csalad, rogton dupla adagot keszitek :) remelem jol fog sikerulni :)
    Szuper ez a recept!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Enikő!
      Bízom benne, hogy jól fog sikerülni - ha igen, akkor tuti, hogy ízleni fog, nagyon finom. Ha esetleg van kedved, megírhatod... örülnék neki. :)
      Üdv.: Gabriella

      Törlés
  15. Tegnap megsütöttem és isteni finom lett.............sárgabarackkal. Nálunk szokássá vált, hogy kóstolót viszünk a szomszédoknak, de újabb adagot kell sütnöm, mert ebből nem maradt!!!!!!!!!!!!!
    Gabi, köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ennyire ízlett, és ilyen sikere lett. :) Nálunk is nagy kedvenc ez a süti a maga egyszerűségével.
      Köszönöm szépen, hogy megírtad.

      Törlés
  16. Ez a recept is felvéve a repertoárba! Már sütöttem hasonlót, az az elegáns "amerikai rétes" néven fut és ananászos. De ez sokkal finomabb!!!! Őszibarackkal készítettem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örömmel olvastam, hogy ennyire ízlett és hogy bekerült a kedvencek közé. Köszönöm, hogy megírtad. :)

      Törlés
  17. NAGYON FINOM ÉN MINT ÖREG PETIBÁ NAGYON SZERETEK SÜTNI FŐZNI DE A TÉLEN MEGFOGOM CSINÁLNI

    VálaszTörlés
  18. szia Gabika,a legjobb baratnom is Gabika.Soha nem sutottem,de a te sutemenyeidet majdnem mindet kiprobalom,szerintem ez is fantasztikus less,majd jelentkezem ,hogy sikerult,koszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erika, örülök, hogy tetszenek a receptek. :) Köszönöm.

      Törlés
  19. kipróbálom a receptet! Nem csináltam még hasonlót.....:)

    VálaszTörlés
  20. Én tegnap elkészítettem, barackot választottam gyümölcsnek. Isteni lett, mára már nyoma sincs :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Melinda, nagyon örülök, hogy ennyire ízlett. Köszönöm szépen a megjegyzést.

      Törlés
  21. Nagyon örülök, hogy megtaláltam a blogodat! Ma megsütöttem ezt a sütit almával. Hát valami csodás lett!! :) Tuti a család kedvence lesz! Köszi! :) Már több sütidet is próbáltam, mind szuper recept!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ízlett ez a süti, nekem is az egyik kedvencem, és almával is annyira finom.
      Örömmel olvasom, hogy a többi recept is tetszik és többet is elkészítettél már. Köszönöm szépen, hogy írtál.
      További jó sütést-főzést kívánok!
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés
  22. Nagyon finom, most már háromnaponta sütöm, mindenkit elbűvöltem vele.. már mindenféle túróval, mindeféle gyümölccsel..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ildikó de jó, hogy ennyire ízlik Neked is. :) Köszönöm szépen, hogy írtál.

      Törlés
  23. Üdv!
    16 évesen ez előtt 30 évvel sütöttem meg a lusta rétest először igaz más arányokkal hallottam akkor és persze nagyobb tepsivel is csináltam 40 deka liszt 30 deka porcukor 1 sütőpor a fent leírt módon össze keverve vastagon kivajazott tepsibe fele beleszórva fél kiló túró ízlés szerint ízesítve mazsola egy pici tejföl bele citrom héja reszelve vaníliás cukor cukor és ezt rátenni a lisztes keverékre majd rá a maradék lisztes keverék a tetejére a maradék vaj rászeletelve és most jön amitől én is féltem 5 tojás felverve 1/2 liter tejjel és ráöntve a tetejére nagyon csúnyán nézett ki de sima sütőben mert akkor még nem volt légkeveréses sütőnk 40 perc alatt isteni finomra sült Nagymamám azt mondta mikor be akartam tenni a sütőbe, hogy na kisfiam a kutya ma jól lakik biztosan .. :) de mikor elkészült akkor a csodájára jártak a szomszédok is. Azóta is rendszeresen sütöm több féle töltelékkel gyümölccsel is de a legjobban az eredeti túrós jön be. Kis családom egyik kedvenc túrós sütije azóta is.
    Gratulálok jó az oldalad sok érdekes receptet lestem el tőled. Férfi létemre a ma napig imádok sütni főzni igaz én a hagyományos ételeket jobban szeretem mint a mostani modern konyhát de hát nem vagyunk egyformák.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Sándor, örülök, hogy tetszik a blogom és a receptek. :)
      Valamint köszönöm a receptötletet is...

      Törlés
  24. Ha mindenki ilyen jokat ir, én is ki fogom probalni! :-)

    VálaszTörlés
  25. Ha olyan finom a sütije, amilyen szép Ön és amilyen gyönyörű a gyermekei, akkor világbajnok. Kár, hogy nem tudok sütni. Enni annál inkább.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban