Gyors szilvás pite

Az egyik legfinomabb pite, amit készítettem mostanában - puha és szaftos. Nagyon tetszett, hogy sütés közben a konyhából vajas-citromos-szilvás illat szállt ki, melyet még az enyhén fahéjas illat megtetőzött. Elkészítése is roppant egyszerű, mint általában a hasonló tejes pitéké > egy tálban mindent összekavarni, tepsibe önteni, és már csak a sütés folyamatát kell kivárni.




Hozzávalók: (25 cm átmérőjű piteformához vagy 20x30 cm-es tepsihez)
- 15 dkg liszt
- 8 dkg vaj
- 1 kis doboz tejföl (nálam 175 g-os)
- 8 dkg kristálycukor
- 1 evőkanál frissen facsart citromlé
- 1 kávéskanál vanília kivonat (elhagyható)
- 1 tojás
- fél kávéskanál sütőpor
- fél kávéskanál szódabikarbóna
- csipet só

+ 10 dkg szilva
- 1 csapott evőkanál porcukor
- 1 kávéskanál őrölt fahéj 




Elkészítés: 
1. A szilvát megmosom, kimagozom, 4 darabra vágom. A porcukrot és a fahéjat összekeverem és megszórom vele a szilva belsejét. 
2.  A lisztet, sütőport, sót, szódabikarbónát összekeverem. A cukrot a tojással habosra keverem (olvadjon el a cukor), majd hozzákeverem a vajat, tejfölt, citromlét, vanília aromát is. Folyamatosan hozzáadom a lisztes keveréket és az egész tésztát jól kikavarom.
3.  Enyhén kivajazott/lisztezett tepsibe vagy piteformába egyengetem a masszát, a tetején elosztom a szilvát, picit le is nyomom.
4. Előmelegített légkeveréses sütőben 160 fokon kb. 25-30 percig sütöm. (a sütési idő sütőfüggő, inkább tűpróba)


Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Szeretem a gyorsan elkészíthető sütiket, ha még gyümölcs is van benne, csak pont az i-re:-) fincsi:-P

    VálaszTörlés
  2. Szuper. Bár a saját szilvás sütimért is odavagyok lehet ezt is kipróbálom, csak hogy ne tudjuk meg unni, meg persze azért mert ellenállhatatlanul fest! :D

    VálaszTörlés
  3. Most döbbentem rá, hogy a szezon kezdete óta, alig készítettem valamit szilvából! Pedig nagyon szeretjük! A recepted "gyors" jelzője, valamint az elképzelt vajas-citromos-szilvás illat arra ösztönöz, hogy ezen napokon belül változtassak:)

    VálaszTörlés
  4. Jól hangzik, szinte érzem is az illatát, nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
  5. Valóban a recept felvezetője kipróbálásra serkenti az embert, meg a szép fotók is:) Gyors és gyümölcsös, ez nekem való:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta lett, ki is kell használni a szilvaszezont, ameddig még tart.... bár én szoktam le is fagyasztani.

    VálaszTörlés
  7. Nem csak a gyors jelző miatt vonzó, a látványa is az! Még én sem sütöttem szilvával, pedig fincsi gyümölcs... De még van idő pótolni:-)

    VálaszTörlés
  8. KÖSZI LÁNYOK! ÉRDEMES KIPRÓBÁLNI, MERT TÉNYLEG GYORS SÜTI, NEM KELL VELE SOKAT "BAJLÓDNI", MOSATLANT SEM VONZ, ÉS FINOM. :)

    VálaszTörlés
  9. 15 dkg lisztből készült sütivel mekkora tepsi telik meg?? Nem írtad el a mennyiséget??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsu!
      De, de, odaírtam a tepsi méretét - mindig a "hozzávalók" szó után szoktam írni, most is ott van. Kb. 25 cm átmérőjű piteformába vagy 20x25 cm-es tepsibe készítsd. Vagy ha esetleg picit magasabbra szeretnéd, akkor lehet 20x20 cm-es tepsi. Bár a piték laposak szoktak lenni, de amilyenre szeretnéd...

      Törlés
  10. Szia Gabi!
    Nem tévedés a 10 dkg szila? Én, kevésnek találom?!
    Üdv: Andrea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Andi!
      Mivel az egész sütemény mennyisége nem valami sok, ezért kb. 10 dkg szilva elég bele, de végül is lehet ízlés szerint - ki hogy szereti. Ha kevésnek találod, nyugodtan tegyél bele többet, ahogy Ti szeretitek. (Oda is írom a recepthez, hogy "vagy ízlés szerint".) :))
      Üdv.:
      Gabi

      Törlés
  11. én a pehelykönnyü pogácsát csináltam emg többször is.
    Nagyon finom volt, sosem marad másnapra. Köszönöm a receptet.
    Andrea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Andrea!
      Örülök, hogy ízlik a pogácsa. Amióta először megsütöttem, nálunk is ez a kedvenc pogi.
      Szívesen a receptet, örülök, hogy írtál.
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban