2012. augusztus 29., szerda

Töltött burgonya gazdagon

 Vendégvárónak is tervezhetjük, mert egyszerű elkészíteni, de leves után főételnek is megfelel.


Hozzávalók: (4 személyre)
- 4 db nagy burgonya
- 10 dkg paradicsom
- 1 közepes fej vöröshagyma
- 2-3 szál friss majoránna vagy fél teáskanál szárított/morzsolt
- 20 dkg megpirított darált hús, melyet készítés közben ízlés szerint fűszerezünk
- 5 dkg reszelt sajt (nálam Pannónia, de trappista is jó)
- só, őrölt bors ízlés szerint
- 2-3 dkg vaj vagy margarin


1. A burgonyákat meghámozom, megmosom és egészben hagyva bő, lobogó vízben kb. 25-30 percig főzöm. 
2. A paradicsomot megmosom, meghámozom, kockákra vágom. A vöröshagymát megpucolom, megmosom és nagyon apróra vágom. A friss majoránnát szintén megmosom és nagyon apróra vágom. 
3. A darált húst, a vöröshagymát, paradicsomot, majoránnát összekeverem és sóval, borssal ízesítem. 
4. A leszűrt burgonyát hideg vízzel leöblítem, hosszában félbevágom, a belsejét kis kanállal kikaparom (a kikapart burgonyából esetleg lehet egy keveset hozzákeverni a töltelékhez, de akkor lehet, hogy ismét fűszerezni kell még egy picit, nehogy ízetlen legyen). 
5. A fél burgonyákat kivajazott tűzálló tálba (vagy tepsibe) teszem, és mindegyik közepére teszek a töltelékből. A tetejét megszórom reszelt sajttal, és vaj vagy margarin darabkákat teszek a tetejére. 
6. Előmelegített 200 fokos sütőben kb. 15 percig sütöm.


Jó étvágyat!

10 megjegyzés:

  1. Nagyon praktikus vendégvárónak, mert előtte el lehet készíteni és mégis friss.Ma én is terveztem egy sajttal töltött burgonyát, de úgy néz ki elmarad, mert közben mást is kértek :)

    VálaszTörlés
  2. De jó ötletet adtál vacsira:-) Én is szoktam készíteni vendégvárónak is, meg csak nekünk, vacsira. Nagyon fincsi tud lenni, aki kóstolta, receptet is kért. Én eddig paradicsomot nem tettem hozzá, így megint tanultam:-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta! Régen sütöttem én is. Jó, hogy eszembe juttattad! Jól néznek ki a képeken...

    VálaszTörlés
  4. Pont ugyanaz jutott eszembe, mint Gerdinek, hogy milyen jó kis vacsorakaja! :) Nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  5. Kérhetnék belőle? Repetát is? ;-))

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta, ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  7. TÉNYLEG JÓ VACSORÁRA, EGYSZERŰ ELKÉSZÍTENI. KÖSZI LÁNYOK, HOGY BENÉZTETEK! :)

    VálaszTörlés
  8. Jujj, de jó! Régen készítettem már! Nyamiiii:-)

    VálaszTörlés