2012. szeptember 3., hétfő

Egyszerű meggyes piskóta

Nagytakarítás közepén vagyok, emiatt a vasárnapi ebéd után csak egy egyszerű és gyors süteményhez volt energiám és kedvem. :) Tudtam, hogy a meggyes piskóta jó választás lesz, mert a családom körében nagyon népszerű - fél óra alatt mindig eltüntetünk egy tepsivel... ;-)
A könnyű laza piskóta tésztában csak a meggyet tudjuk elképzelni, tehát az idei nyáron eltett meggybefőttből potyogtattam rá. (Pedig a kertünk tele van őszi gyümölcsökkel is... őszibarack, szilva, szőlő, de már a körte és alma is szépen kezd érni.)




Hozzávalók: (20x30 cm-es tepsihez)
- 7 tojás
- 7 evőkanál liszt
- 7 evőkanál kristálycukor
- 1 cs. sütőpor

+ ízlés szerint magozott meggy




Elkészítés: 
1. A meggyet lecsöpögtetem. 
A tojásokat szétválasztom: a sárgáját a cukorral habosra keverem, hozzáadom folyamatosan a sütőporral elkevert lisztet, majd a tojások keményre vert habját is óvatosan hozzákeverem.
2. Enyhén kivajazott/lisztezett tepsibe egyengetem a tésztát, belepotyogtatom a meggyet ide-oda, és előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 20 percig sütöm. (de ez sütőfüggő, ezért inkább tűpróba)


Jó étvágyat!

11 megjegyzés:

  1. Szokás szerint igen hangulatos képek. El tudom hozzá képzelni a finom őszi gyümölcsökkel teli kertet és irigykedem :D Ide nekem egy szeletkét.

    VálaszTörlés
  2. MEghoztad a kedvem :-))))
    Ma én is ilyet fogok sütni.

    VálaszTörlés
  3. Jó hogy ilyen sokféle gyümölcsötök van. A piskótád szép sárga lett, biztosan jó kis házi tojásokból sütötted :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eltaláltad Katalin, házi tojás Anyukáméktól... :)

      Törlés
  4. Tényleg gyors süti, mi is szeretjük. Milyen rég ettem....Guszta!

    VálaszTörlés
  5. Jó kis könnyű, gyümölcsös piskóta, de megkívántam! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jól néz ki...mi is nagyon szeretjük...de sajnos idén nem termett meggy a fánkon...:):)

    VálaszTörlés
  7. AMILYEN EGYSZERŰ EZ A MEGGYES PISKÓTA, NEM GONDOLTAM, HOGY ILYEN NÉPSZERŰ LESZ. AZÉRT TETTEM FEL A BLOGOMRA, MERT NÁLUNK TÉNYLEG NAGY KEDVENC, DE ÚGY LÁTOM, HOGY TI IS NAGYON SZERETITEK MINDANNYIAN. :P
    KÖSZÖNÖM SZÉPEN, HOGY BENÉZTETEK HOZZÁM! :)

    VálaszTörlés