Túrós-sajtos pogácsa

Több pogácsa recept van a blogomon és mindegyiket szeretjük valami miatt, de az élen még mindig a pehelykönnyű burgonyás pogácsám áll. Szinte minden héten megsütöm, annyira imádjuk, és rengetegen jelzitek vissza folyamatosan, hogy Nektek is ez lett a kedvenc, aminek annyira örülök, és ezúton is köszönöm szépen, hogy megírjátok > nagyon jó érzés ilyesmit olvasni. :)
Túrós pogácsát még soha nem sütöttem, most elérkezett az ideje ennek is. :) Jelentem nálunk kezd felzárkózni a pehelykönnyű burgonyás pogim után > nagyon finooom!
(Lehet, hogy mostanában sok túrós "dolgot" fogok hozni, mert a szomszédból kaptunk egy óriási adag házi túrót - cserébe valamiért -, melyet muszáj felhasználnom. Tegnap például a pogácsa mellé ismét megsütöttem a kedvenc túrós batyumat is... Milyen finom lett most is! Annyira szeretem! Ti megsütöttétek már? :))




Hozzávalók:
- 60 dkg liszt
- 2 tojássárgája
- 25 dkg túró 
- 1 csapott evőkanál só
- 1 dl tejföl
- 20 dkg reszelt trappista sajt
- 3 dkg élesztő
- kb. 15 dkg olvasztott margarin
- 1 dl langyos tej
- csipet cukor

+ a tetejére 1 tojássárgája




Elkészítés: 
1. A tejben csipet cukorral felfuttatom az élesztőt. A tojássárgákat a sóval, tejföllel, túróval és a margarinnal simára keverem, majd hozzáadom a felfuttatott élesztőt és a lisztet, és összegyúrom. Elég lágy tésztát kapok, ez a jó, így kell hagyni (de ha nagyon ragadna, akkor pici lisztet lehet hozzáadni, de a tészta jó lágy maradjon továbbra is). Kb. fél órát kelesztem.
2. Ha megkelt, akkor lisztezett felületen (hogy ne ragadjon le) kinyújtom, megszórom a reszelt sajt felével és feltekerem, mint a bejglit. Ezután ismét kinyújtom kb. 2 cm vastagra, kiszaggatom pogácsaszaggatóval (vagy pohárral, esetleg valamilyen formával), és szilikonos sütőpapírral bélelt tepsibe teszem (vagy enyhén kivajazom/lisztezem a tepsit).
3. Tojássárgájával lekenem a tetejét, megszórom reszelt sajttal, és előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 15-20 percig sütöm (de persze ez sütőfüggő, és sima sütőben is lehet). 


Jó étvágyat!
    

Megjegyzések

  1. Óooó, ez nagyon finom lehet!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg finom Okki. Köszi, hogy beugrottál hozzám! :)

      Törlés
  2. Csodafinomak lehetnek ahogy kinéznek!!!

    VálaszTörlés
  3. Hmmm. Mi is szeretjük a túrópogit. Jól látom hogy ezek virág alakúak? :) A túrós batyud pedig tervben van :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól látod, virágformával szaggattam ki, mert most picit untam a pogiszaggatót... :-)
      A túrós batyumat ne csak tervezd, hanem süsd is meg - nem fogod megbánni! ;-)

      Törlés
  4. Nálam a túrós pogi a "leg"... imádom! Kb. u.így csinálom, csak tej helyett több tejföllel :-) Viszont nem szoktam ilyen szép virágokat gyártani belőle, hanem egyszerűen csak felkockázom oszt'jónapot :) puszik! B.csek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk pedig még mindig a pehelykönnyű burgonyás pogi a leg-leg... Viszont rögtön utána felzárkózik most már ez a sajtos-túrós pogi, nagyon fincsi ez is. :P
      Amikor venni akartam ki a pogácsaszaggatót a fiókból, megakadt a szemem ezen a virágformán és gondoltam egyet... Így lett belőle virágos pogácsa. :)
      Puszi Neked is B.csek! :))

      Törlés
  5. Nagyon mutatósak ezek a kis "virág" pogácsák. Nekem is van egy nagyon finom túróspogácsa receptem, de az éjszakai pihentetős és nem kell bele élesztő, de még tojás sem, mégis nagyon finom. Aki eddig megkóstolta, elkérte a receptet. Kollegáknak, házibuliba vagy szilveszterkor szoktam sütni, mert nagyon kiadós,ilyenkor apró szív alakú kiszúróval szaggatom én is, hogy éppen csak egy falatka legyen, amit jólesik bekapni. A tiédet is szívesen megkóstolnám, ideje bővítenem a repertoárt, de a burgonyás pogidat is mindenképpen ki kell próbálnom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A p.könnyű burgonyás pogit süsd meg egyszer, nem fogod megbánni Nea. :) De persze ezt a sajtos-túrós pogácsát is bátran ajánlom Neked.
      Viszont Én is szívesen megkóstolnám a Te pihentetős túrós pogidat... olyan jókat írtál róla, hogy teljesen felkeltetted az érdeklődésemet iránta. :)
      Köszönöm szépen, hogy írtál Nea, nagyon jól esett. Puszi

      Törlés
  6. Nagyon kedveljük a pogikat, meg a túrót is:) Szépek lettek így virág formában, az ilyen sós rágcsák pillanatok alatt elfogynak nálunk:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is. Köszi Trollanyu, hogy bekukkantottál. :)

      Törlés
  7. Fantasztikus látvány! Frissen kisülve maga a tökéletesség. Nálunk is hamar elfogy az biztos. Hasonló az én receptem is. Szóval leeshetne pár darab ide elém... :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Esne Kriszti, ha lenne belőle - de már elfogyott. :o) Pedig szívesen dobálnék Neked belőle néhányat... ;-))

      Törlés
  8. Én már régóta sütöm ezt a fajta pogácsát és tényleg sikere van.Szeretném ajánlani amit már jó ideje kipróbáltam és csinálom is,hogy az élesztőt én kefirbe futtatom fel tej helyett,amit bármilyen kelt tésztába ajánlok.Még a fánkom is gyönyörű szalagos lett tőle.Az én nagyanyám szokta mondani,hogy a kelt tészta akkor szép és könnyű ha szegényes,vagyis nem rakjuk tele sok zsiradékkal és sok tojással.Tegnap sütöttem kelt rétest ami könnyű és réteges lett.akit megkínálok nem győzi csodálni.Na csak ennyit szerettem volna.Kivánok mindenkinek jó sütést,főzést.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ízlett a pogácsa. :)

      Köszönöm, jó ötlet a kefir. Valóban nagyon könnyű szokott lenni tőle a tészta, próbáltam már én is néhány kelt tésztánál + a joghurtot is.

      Törlés
  9. Én véletlenül kihagytam a tésztából az olvasztott margarint, erre akkor jöttem rá, amikor kinyújtottam. De tettem egy próbát, és a kinyújtott tésztát megkentem vele bőségesen, rá a reszelt sajtot, majd tovább már a recept szerint jártam el. És képzeljétek el, még így sem sikerült elrontani. :D Kriszti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kriszti! Minden jó, ha vége jó. :) Örülök, hogy így is finom lett. Köszönöm, hogy írtál.

      Törlés
  10. Kedves Gabriella! Nagyon megtetszett ez a recept. Lehet margarin helyett vajat használni? Még sosem sütöttem pogit, de már régóta szeretnék és eddig a te receptjeid mindig beváltak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Nyugodtan készítheted vajjal is. Szerintem úgy még finomabb lesz. Jó sütést! :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban