Sajttal töltött párna

Reggelire, tízóraira, uzsonnára, teával, tejjel, kávéval - ki mikor és mivel szeretné... Langyosan a legfinomabb, de kihűlve is puha marad (ha egyáltalán marad belőle :)).




Hozzávalók: 8 darabhoz
- 30 dkg liszt
- 1 teáskanál szárított élesztő
- 2 dl langyos tej
- 1 csapott teáskanál kristálycukor
- 1 púpos teáskanál só
- 2 evőkanál olaj

+ 8 szelet sajt a tölteléknek (én szeletelt edami sajttal készítettem, de lehet trappista sajt is)
+ 1 tojás a tetejére




1. A tejet és az olajat beleöntöm a kenyérsütőgép üstjébe. A lisztben elkeverem az élesztőt, cukrot, sót - beleöntöm az üstbe. Elindítom a dagasztás programot.
Ha végzett a gép, kb. 45 percig kelesztem a tésztát a kikapcsolt gépben.
2. Ha megkelt a tészta, két részre osztom, mindkettőt téglalapra nyújtom, négy egyenlő részre vágom. Minden rész felső felének közepét beirdalom, alsó részébe teszem a szelet sajtot (a sajt szeletet ketté hajtva teszem bele), és összehajtom. (a széleket érdemes jól összecsípni, hogy ne folyjon ki belőle sütés közben a sajt)




3. Sütőpapíros tepsibe teszem, és előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben 10-12 percig sütöm. (a sütési idő sütőfüggő - hagyományos sütőben picivel több idő)
4. Amikor megsült, pár percig a tepsiben hagyom tiszta konyharuhával letakarva, hogy jól átpuhuljon. 


Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Tényleg nagyon guszta! Szerintem nálunk sem maradna reggelire... :o)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta lett, szeretem ezt a formázást :) Biztos finomabb mint a pékségben.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet, annyira tetszik ez a fajta "csomagolási" mód! A 30 gondolom a liszt ugye?

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó! A lányom kedvence a sajtos:-)

    VálaszTörlés
  5. Ezt ismerem. Nagyon finom. Szoktam bele tenni virslit, kockázott bacont, sonkát, ..... ami épp kéznél van. Nem rontja ám el :)
    (Mókanyu)

    VálaszTörlés
  6. Szeretjük a sajtos dolgokat, nálunk sem lenne hosszú élete, az biztos. :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta, nálunk is pikk-pakk elfogyna! :)

    VálaszTörlés
  8. Merhabalar, ne kadar güzel ve leziz görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar.

    VálaszTörlés
  9. Mennyi finomságos reggelire-tízóraira-uzsonnára valót sütsz! És még szép is!

    VálaszTörlés
  10. Megvettem a receptet! ;) ez nálunk magasan verne minden más péksüteményt.

    VálaszTörlés
  11. Nagyon guszta! Érzem az ízét a számban!:))

    VálaszTörlés
  12. Hasonlót sütöttem, csak kifliben és a tésztaháromszögekre kockasajtot tettem /lehet ízesítettet is/, és úgy tekertem fel, az is nagyon fincsi volt, ez is jól néz ki:-))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hmmm... nagyon jó ötletet adtál Anikó. Finomságos lehet... Köszönöm szépen. :)

      Törlés
  13. KÖSZÖNÖM SZÉPEN, HOGY BENÉZTETEK HOZZÁM!!! :))

    VálaszTörlés
  14. Nagyon tetszik, de nincs kenyérsütőm. :(
    Anélkül is működik, ugye?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, hogy működik Csilla, nyugodtan dagaszt be kézzel. Én csak a kényelmesebb verzió miatt dagasztom a kenyérsütőgéppel. :)

      Törlés
  15. nekem az összes sajt kifojt.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban