Boccaccio szelet - a gyors vendégváró sütemény felnőtteknek

A családom nagyon szereti a krémes jellegű süteményeket (főleg a férjem :)), ezért mostanában gyakran készítek ilyen sütiket (is).
A Boccaccio-szeletet a felnőtteknek ajánlom, mivel kávés krémmel készül - finom selymes krém. A tésztája pedig nagyon könnyed, pihe-puha piskótaszerű - élvezet szeletelni. :)  Összességében az egész sütemény nagyon elnyerte a tetszésünket - nem sokáig tartózkodott az asztalon. ;-)) ...és ami még nagyon tetszik benne, hogy egyszerűen és gyorsan el lehet készíteni.




Hozzávalók a tésztához: (20x30 cm-es tepsihez)
- 5 tojás
- 10 csapott evőkanál porcukor
- 5 evőkanál víz
- 15 dkg darált dió
- 5 evőkanál liszt
- fél csomag sütőpor (6 g)

A krémhez:
- 15 dkg porcukor
- 1 csomag vaníliás cukor
- 15 dkg puha vaj
- két dupla kávé (kb. 1 dl)

(aki krémesebben szeretné, akkor 20 dkg porcukorral és 20 dkg vajjal készítse, a krém többi hozzávalója maradjon ugyanannyi)

+ a tetejére kb. 10 dkg darált dió


 

 1. A tojások sárgáját a porcukorral és 5 evőkanál vízzel jól elkeverem, hozzáadom a darált diót, a sütőporral elkevert lisztet. A tojások fehérjét kemény habbá verem és a simára kevert masszához dolgozom.
Margarinozott/lisztezett tepsibe egyengetem a masszát és hideg sütőbe téve 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 15 percig sütöm (de a sütési idő sütőfüggő is, tehát inkább tűpróbáig kell sütni).
2. A krémhez a porcukrot, a vaníliás cukrot a vajjal jó habosra keverem, majd folytonos keverés közben apránként belevegyítem a kávét. Jó habosra, simára keverem.
3. A krémet egyenletesen rákenem a piskótalapra, majd darált dióval megszórom.
4. Fogyasztásig hűtőben tárolom - háromszögekre vagy kockákra szeletelem.




Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Én nagyon kedvelem a kávékrémes süteményeket, viszont nagyon kevés ilyen receptem van. Most +1-gyel gazdagodott a recepttáram. Köszi:)

    VálaszTörlés
  2. Ó, ez a süti nagyon finom lehet, dió..kávé...csuda jó párosítás. :)Nagyon guszta.
    El is mentem a receptet, megfogom készíteni, köszi szépen. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Okki, örülök, hogy tetszik, és hogy elkészíted. Köszönöm, hogy benéztél hozzám. :)

      Törlés
  3. Ez nálam is fent van! :-)) Az én tésztámban zsemlemorzsa van liszt helyett. De ez a krém sokkal jobban tetszik! :-))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom lehet igen guszta! Most én is napok óta valami krémeset ennék meg pld. ez nagyon megfelelne!:-)

    VálaszTörlés
  5. Hú, nagyon szépek a képek, a sütire nézve pedig csak nyelek nagyokat!

    VálaszTörlés
  6. De jól néz ki! Megkóstolnám :-)

    VálaszTörlés
  7. Sosem hallottam még róla, de nagyon ígéretes sütemény!

    VálaszTörlés
  8. Remek recept, nagyon jól néz ki a süti!

    VálaszTörlés
  9. Válaszok
    1. Valóban... :) Örülök Vicuska, hogy benéztél hozzám.

      Törlés
  10. Én is a krémes süteményeket szeretem:-) Nagyon tetszik ez is, főleg, hogy diós meg kávés.

    VálaszTörlés
  11. Nagyon guszta sütemény, nagyon mutatós háromszög alakúra szeletelve! :) Tetszik a blogod új "ruhája", és gratulálok a Bloggerina 2013-as helyezésedhez! :)

    VálaszTörlés
  12. HÚÚÚ, nagyon finom lehet és gyönyörű, meg a kép is szép!! Egy picike szeletet küldhetnél nekem is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gabi, küldenék én, ha lenne belőle, de elfogyott. :) Köszönöm szépen, hogy benéztél...

      Törlés
  13. Most tévedtem ide hozzád egy másik oldalról! :) Nagyon szép a blogod és guszták a sütis képeid! :) Ehhez a sütihez szeretném kérdezni, hogy a vaj helyett lehetne-e tenni bele mascarponét? Mostanában több süti krémjéhez is inkább ezt használtam és finomabb volt, de nem tudom ennél hogy jönnének ki az izek. Köszönöm a válaszod, jövök még sürün! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Csilla!
      Örülök, hogy tetszik a blogom, köszönöm szépen a kedves szavakat. :)
      Mascarpone? Jó ötletet adtál... legközelebb kipróbálom vele én is. Igen, szerintem nyugodtan lehet használni mascarpone-t ehhez a sütihez, mert a krémje kávé, porcukor... és ha jól belegondolunk a tiramisuhoz is kávét és mascarpone-t használunk... Egyszóval szerintem passzol... még a diós piskóta jellegű tésztájához is. Nyugodtan készítsd azzal.
      Köszönöm, hogy írtál, szívesen látlak a blogon, gyere máskor is! :))

      Törlés
  14. Nagyon finom lett, nem csak vendégvárásnál készítem :) mivel egyébként is imádjuk a kávés sütiket :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ízlett Martina. :) Köszönöm, hogy megírtad. Azóta már nálunk is készült a férjem kívánságára (vendégek nem voltak :)).

      Törlés
  15. Aki gyereknek is készítené használjon cikória kávét :)

    VálaszTörlés
  16. Eloszor is gratulalok ehhez az oldalhoz, nagyon sok szep es (biztosan) finom recept van itt.
    Kiprobaltam ezt a sutemenyt, de valamiert a kremje sajnos nem sikerult. Tul folyekony es keves is lett nekem.
    A ket dupla kave mit jelent? Kb. 1 dl lefozott kave?
    Maskepp finom lett :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszik az oldal.
      Nekem eddig soha nem lett folyós a krém és nagyon sokan elkészítették már, a facebook oldalamon is csak jókat jeleztek vissza róla. Igen, kb. 1 dl kávéval szoktam készíteni. Viszont a vaj ne legyen folyós, amikor a kávéval összekeverjük, tehát nem olvasztott vajjal, csak puhával!! Egyébként, ha picit folyna a krém, be lehet tenni a hűtőbe kb. fél órára és amikor már megdermedt olyan állagúra, hogy lehet kenni, akkor rá lehet tenni a tésztára.
      Ettől függetlenül örülök,hogy ízlett, valóban nagyon finom és egyszerű sütemény.
      Köszönöm szépen a megjegyzést.

      Törlés
    2. Köszönöm a választ.
      Valószinű akkor a vajjal volt a probléma, mert hűtöből vettem ki és kemény volt, igy megolvasztottam. Majd következőkor nem olvasztom meg a vajat :)

      Törlés
  17. Nagyon finom süti!
    Én a tészta aljára ostyalapot szoktam tenni, nagyon jól illik ehhez az ízkompozícióhoz.

    VálaszTörlés
  18. Nagyon finom! Főzött krémmel is isteni! 4 evőkanál liszt,két dl tej, 2dl lefőzött kávé és 2db tojássárgája sűrűre főzzük, majd kihűtjük. 25dkg margarint kikeverünk 25dkg porcukorral. Végül összekeverjük a kettőt

    VálaszTörlés
  19. éppen most csinálom ezt a süteményt és már nagyon várom a végeredményt köszi Gabriella

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban