Boci süti - a kedvenc!

Biztos sokan ismeritek ezt a süteményt, és most én is hoztam Nektek egy "bombabiztos", csodás receptet! Nagy kedvencem! Imádom, mert könnyen, gyorsan és egyszerűen elkészíthető. Nem tudom, Ti milyen recept szerint sütitek ezt a sütit (biztos vagyok benne, hogy a Tietek is nagyon finom), de próbáljátok ki ezzel a tésztával is, mert annyira puha, laza és könnyű - én több süteményemnél 'alkalmazom' a tésztáját. Például a Kráter sütinél is. Aki pedig esetleg még nem sütötte meg eddig a Boci sütit, vagy nem ismerte, akkor ajánlom figyelmébe - garantálom, hogy ízleni fog. 😊





Hozzávalók a tésztához: 
kb. 20x30 cm-es tepsihez
 5 tojás
 20 dkg kristálycukor
 0,8 dl tej (80 ml)
 0,8 dl olaj (80 ml)
 2 csapott evőkanál cukrozatlan kakaópor
 20 dkg finomliszt
 10 g sütőpor

A töltelékhez:
 50 dkg túró
 3-4 evőkanál búzadara (a túró állagától függően)
 1 tojás
 5 evőkanál kristálycukor
 1 cs. vaníliás cukor
 1 citrom reszelt héja (kezeletlen)


M E G J E L E N T  A  MÁSODIK SÜTEMÉNYES KÖNYVEM!

 Így most már két könyvem is megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:



Elkészítés:
  1. A töltelékhez összekeverjük a túrót, tojást és a búzadarát a cukrokkal és a citrom reszelt héjával. Majd vizes kézzel 20-24 darab golyót formázunk belőle. (Nem kell szép gömbölyű golyókat készíteni, mert ezek lesznek a "boci mintái", és a bocinak sem szabályosak foltjai.)
  2. A tésztához az egész tojásokat a cukorral habosra keverjük a kézi mixer legmagasabb fokozatán 4-5 percig, míg szép világossárga habos lesz. Hozzáadjuk a tejet, majd az olajat, mellyel szintél jól elkeverjük A lisztet összekeverjük a kakaóporral és a sütőporral, majd beleszitáljuk a tojásos masszába.  Simára keverjük, de ekkor már csak a mixer alacsonyabb fokozatán.
  3. Enyhén vajazott/lisztezett tepsibe egyengetjük a masszát, melynek tetejére ide-oda belepotyogtatjuk a túrógombócokat.
  4. Előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 20-22 percig sütjük. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet, inkább végezzünk tűpróbát!! Természetesen hagyományos sütőben is süthető.)
  5.  A langyosra hűlt süteményt felszeletelve tálaljuk.











Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Na eeeezt, ezt (is) megenném.... puszik, B.csek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt el is hiszem, hogy megennéd!! Puszillak én is! :)

      Törlés
  2. De fincsi lehet! Megérkezett már az ajándékod? :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megérkezett, köszönöm szépen - bejegyzés is készült róla. :)

      Törlés
  3. Még nem készítettem, de a színház büféből már ettem, ahol nagyon könnyűre és finomra készítik.
    De tervbe vettem, hogy én is megsütöm. Jól néznek ki a túrólabdák a tésztában.:-) A receptedet mentettem!:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Tücsi. Készítsd el Te is, meglátod milyen finom és egyszerű finomság...

      Törlés
  4. Köszönöm a receptet! Sütöttem már többször, de nem csináltam gombócot a túróból. Pedig milyen jó ötlet!:-) Van is fél kiló túró a hűtőmben, én a túrómániámmal.:-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nosza, akkor süsd meg gyorsan ismét ezt a finom sütit - nehogy megromoljon az a túró... ;-))
      Köszönöm Anikó, hogy benéztél hozzám.

      Törlés
  5. Még sosem sütöttem ilyet, azt hiszem:) De a tiéd nagyon jól néz ki, látszik a tésztán, hogy nagyon könnyű, az tuti, hogy ízlene a családnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is ízlene a családodnak - ahogy ismerem Őket. ;-)) Süsd meg egyszer, nem fogod megbánni.

      Törlés
  6. Én azon kevesek közé tartozom, aki még nem ütött ilyet:-) Így receptem sincs hozzá. De ha megsütöm, feltétlenül a Te recepted alapján fogom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gerdi, nem fogod megbánni, hogy ezt a receptet választod.

      Törlés
  7. Nagyon szépek lettek! Én nem ezen recept szerint sütöttem, de ki fogom majd próbálni ezt is. :)

    VálaszTörlés
  8. Régen készítettem, pedig nálunk is kedvenc. Guszták!

    VálaszTörlés
  9. Nálunk is kedvelt sütemény...Krátert még nem sütöttem, azt is ki kéne próbálnom...Nagyon guszta, meg is kívántam.

    VálaszTörlés
  10. Olyan sokszor hallottam már róla, de képzeld, nálunk még nem készült! :) Ami öreg hiba, elnézve a képeidet, mert nagyon finom lehet, csodás a fotókon! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka. Készítsd el egyszer Te is e recept alapján - meglátod, hogy milyen hamar elfogy majd. ;-)

      Törlés
  11. Én csak azt vettem észre, hogy a tányéromon nem szerepel, és ez igen komoly probléma :) de azt hiszem ezen fogok segíteni.
    Maradok 10-telettel NEDUDDGI

    VálaszTörlés
  12. Ajaj,éhes lettem :D túl guszták :D

    VálaszTörlés
  13. Ajaj éhes lettem :D Túl gusztaaa :D

    VálaszTörlés
  14. Józsa-Dénes Istvánné2013. augusztus 10. 15:17

    Irány a bolt, és utána a konyha! Muszáj megcsinálni :)

    VálaszTörlés
  15. Elkészült. Isteni finom :)
    Köszönöm Gabi!

    (Mókanyu)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Mókanyu! :)))
      Örülök, hogy ízlik, és köszi, hogy megírtad.
      További jó sütést, kíváncsian várom, mi lesz a következő... :)
      Üdv., Gabi

      Törlés
  16. Én is megsütöttem! Nagyon finom lett és mindenkinek nagyon ízlett! :D

    VálaszTörlés
  17. Kedves Gabriella!
    Megsütöttem a boci sütit ma, és nagyon nagyon finom. Talán még jobb a kráter szeletnél is pedig az is nagyon finom v
    olt. A férjem aki nagy kritikusom, ( mindig meg mondja azt is ha nem izlik neki) azt mondta ez tényleg finom süti. :)
    Isteni a tésztája és benne a töltelék a finom turó nagyon jó . Köszönet érte
    Üdvözlettel Irén

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Irén!
      Örömmel olvasom, hogy ez a sütemény is ízlik. Köszönöm szépen a megjegyzést. :)
      További kellemes nézelődést kívánok az oldalon és jó sütést!
      Üdv.: Gabriella

      Törlés
  18. Turo mellé rakhato bele meggy darabok is?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elnézést, hogy egy kicsit későn válaszolok...
      Egész nyugodtan lehet beletenni meggyet is.

      Törlés
  19. Nagyon finom süti, a fiaim imádják! Még az ovis névnapra is ezt vittem be!
    Zsuzska

    VálaszTörlés
  20. Megsütöttem , finom lett ! Köszönöm a receptet 🙂

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban