Harmonika melegszendvics - sonkával, kolbásszal és sajttal

Nagyon ötletes és nagyon finom reggelire, vacsorára egyaránt. Tudjátok, hogy imádok mindenféle kelt tésztás variációt kipróbálni - a kisfiam is mindig olyan kíváncsian figyeli, milyen forma sül ki a végére, Ő egy nagy játéknak fogja fel a kelt tészták formázását (próbál segíteni is). Tulajdonképpen én is szeretek ezekkel a tésztákkal "játszani" - de ezt már a múltkor is említettem Nektek. 😊 Épp ezért ezt a 'jópofa' szendvicset sem hagyhattam ki, elkészítettem Limara receptje alapján. A töltelék variációja sok más lehet, akár édes változatban is elkészíthetjük kakaósan, fahéjasan, túrósan, mákosan, diósan stb.
A fotók nem lettek most szépek, mert hirtelen vacsora ötlet volt, nem volt időm - és tulajdonképpen most annyira kedvem sem - fényképezni. De olyan szépen megsült és annyira finom volt, nem akartam lehagyni a blogról.
 
Puha kelt tészta, töltve minden finomsággal: sajt, kolbász, sonka, szalámi. 
 
 


Hozzávalók a tésztához: 
30x11 cm-es kalács vagy püspökkenyér formához
50 dkg liszt
3 dl langyos tej
2 teáskanál só
3 dkg puha vaj
2,5 dkg friss élesztő

A töltelékhez:
15-20 dkg reszelt sajt
sonka szeletek
kolbász szeletek
szalámi szeletetek

+ a tetejére olvasztott vaj, vagy ha fényesebbre/pirultabbra szeretnénk, akkor egy felvert tojás


Milán alig győzte kivárni, hogy kattintsak a szendvicsről 1-2 képet
és ehesse végre. 😊



Elkészítés:
  1. A tésztát a kenyérsütő géppel bedagasztjuk (lehet kézzel is). Majd a kikapcsolt gépben fél óráig kelesztjük.
  2. A megkelt tésztát enyhén lisztezett felületen 3-4 mm vastagra nyújtjuk téglalap alakúra, majd akkor négyzetekre vágjuk fel, amekkora a formába belefér. A formát kibéleljük sütőpapírral, az élére állítjuk, beleteszünk egy tészta négyzetet, erre rá egy szelet sonkát, reszelt sajtot. Ismét egy tészta négyzet jön, erre kolbász szeletek, rá a reszelt sajt. Újra tészta négyzet következik, erre szalámi szeletek és a reszelt sajt. Amikor megtelt a forma, akkor 'talpára' állítjuk, megkenjük a szendvics tetejét olvasztott vajjal, vagy ha pirultabbra szeretnénk, akkor egy felvert tojással. Hagyjuk kelni még kb. 20 percig.
  3. Előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 40-45 percig sütjük. (Ha esetleg a teteje nagyon pirulna, de még nem sült meg, letakarhatjuk alufóliával és úgy sütjük tovább.)
 



Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Ez tényleg nagyon ötletes és mutatós. No meg nagyon finom is lehetett! Én ilyet nem tudnék kitalálni, irigylem, aki ilyen kreatív :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is nagyon tetszik ez az ötlet Katalin. :) Ja és nagyon finom is...
      Igen, sok ember nagyon jó fantáziával rendelkezik...
      Köszönöm szépen, hogy benéztél.

      Törlés
  2. Ajjaj- nagyot nyel- elvesztem. Mennem kell vacsizni. Ez szuper jó. Milán pedig nagyon cuki, ahogy elégedetten nézi ezt a finomságot.

    VálaszTörlés
  3. Ó, nagyonis jók ezek a fotók, átjön a képeken, hogy micsoda finomságot készítettél! :) Milán milyen sokat nőtt, nagyon helyes kisfiú! :)))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta és írtó jó ötlet ez a szendvics variáció. Vendégvárónak is kitűnő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy Neked is tetszik Csipike. :) Köszönöm, hogy benéztél hozzám...

      Törlés
  5. Nagyon ötletes így meleg szendvicsnek! Én fahéjas kalácsot sütöttem így. Ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az édes verzióban én is gondolkodom, mert ez nagyon bejött Nekünk... :)

      Törlés
  6. Gabikám ez olyan ötletes, és gyönyörű, mint te vagy! Köszönöm neked ezeket a fasztasztikusabbnál-fantasztikusabb recept-ötleteket! Sokszor megmentettél már velük, amikor vendégeket vártam!
    Üdv. Gyöngyi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De kedves vagy Gyöngyi!! :) Köszönöm szépen!! Örülök, hogy tudok ötleteket adni a receptekkel...

      Törlés
  7. Nagyon édes a kisfiad! :)
    A melegszendvics pedig szép és finom is lehet. Én csak édesen, citromosan készítettem ilyen kalácsot, de kifogom próbálni sósan is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Okki - Milán nevében is. :)
      Én is kacérkodom az édes verzió elkészítésével is...

      Törlés
  8. Atyám, mennyit nőtt a Kisfiad-nagyon helyes fiú! :)))
    Nézegetem én már egy ideje ezt a szendvics-kenyeret, ezek után,
    szerintem hétvégén neki is fogok állni megsütni!
    Nagyon szép lett, kár lett volna lehagyni!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy Zsuzsa, köszönöm szépen Milán nevében is. :))

      Kíváncsi vagyok, végül megsütötted-e hétvégén...? Nagyon finom, kár lenne kihagyni. ;)
      Köszönöm szépen, hogy bekukkantottál hozzám.

      Törlés
  9. Finom lehet ez a szendvics variáció is, guszta! Édesen készítettem legyező kalácsot, majd ezután jöhet a sós:-)
    Aranyos a nagyfiad:-)

    VálaszTörlés
  10. De jó, de jó, de jó! Ezt megcsinálom csütörtökön kemencében! Köszi a tippet! :-)) Milán nagyon drága! Kérünk róla több képet is! :-))

    VálaszTörlés
  11. Köszi a tippet, ezt megsütöm kemencében! Milánról kérünk még fotót! Olyan édes! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No, elkészült a kemencés változat. Nagyon nem lett jó. A recept nagyon finom, azon nem múlott, de nem sült meg, nem tudott a nagy hősokk miatt a belseje megkelni- sülni. Így fogyasztás előtt meg kellett pirítani, hogy élvezhető legyen. Szóval erre is igaz, mint a kalácsra, hogy a sütő egyenletes, alacsonyabb hője sokkal jobb eredményt hoz. Ez persze beültette a bogarat a fülembe és meg fogom sütni sütőben is, mert nagyon finom a tésztája és az egész, már ha át van sülve. :-)).

      Törlés
    2. Igen, a kemencében sütés egy kicsit más... De azért irigyellek a kemencéd miatt, egyszer én is szeretnék... :)
      Viszont mindenképpen süsd meg a sütőben, mert nagyon finom!!

      Oké, hozok még képeket Milánról. :o)

      Törlés
  12. Édes változat már nálam is készült, de ez a sós szendvics-harmonika nagyon ötletes, mutatós és bizonyára elképesztően finom is. Legalábbis Milánka széles mosolya erről árulkodik. Téli estéken egy bögre citromos tea hozzá ... boldogság!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban finomságos. Örülök, hogy benéztél hozzám Nea. :)

      Törlés
  13. Nálunk most készül...nagyon várom már!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Naa, ennek örülök ám, hogy ilyen hamar meg is sütöd... :)

      Törlés
  14. Micsoda fényes-szépséges mű! Én sem lennék türelmesebb, mint Milán:-)

    VálaszTörlés
  15. Fantasztikusan néz ki ez a szendvics. Az adagolás hogy történik? Szeletelni kell, vagy leválasztani egy-egy részt?
    A szeletelésnél arra gondoltam, hogy esetleg lehet ferdén vágni is?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik.
      Mi csak úgy leválasztottunk egy-egy részt. De nagyon jó ötlet a ferdén szeletelés is, legközelebb kipróbálom - szerintem úgy is lehet, biztos nagyon jól mutat.

      Törlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban