2013. október 8., kedd

Kavart almás

Van egy nagyon jól bevált almás sütemény receptem 'finom almás lepény' néven Anyukám egy nagyon régi süteményes könyvéből, évek óta csak azt sütöm - a családom semmilyen más almás süteményt nem eszik meg szívesen, mert az a kedvenc, emiatt nem kísérleteztem soha más recepttel. Viszont ugyanebben a könyvben rátaláltam erre a kavart almás receptre, mely felkeltette a kíváncsiságomat. Éreztem, hogy el kell készítenem ezt a süteményt, mert nem fogok mellényúlni vele. Valóban nem csalódtam: pihe-puha a tésztája, az első harapás után annyira eteti magát, hogy az ember azt érzi közben, hogy még, még, még. :) Egyszerű kevert tészta, és ami nagyon tetszik benne, hogy az almát sem kell előre megpárolni, csak lereszelni és már mehet is a tészta közé tölteléknek. Egyszóval semmi macera nincs ezzel a süteménnyel. Csak most már ha almás süteményről lesz szó itthon, nem fogom tudni eldönteni, hogy melyiket süssem, mert egyformán finom mind a kettő - most már két kedvencünk lett. :)






Hozzávalók a tésztához:  
35x25 cm-es tepsihez
 45 dkg liszt
 4 tojás
 20 dkg puha vaj (vagy 25 dkg puha margarin)
 35 dkg cukor  
(a receptben 35 dkg cukor van írva, de szerintem 20 dkg is bőven elég - főleg, ha édes almával készítjük a süteményt)
 1 csomag vaníliás cukor
 1 csomag sütőpor (12 g)
 2 dl tej

A töltelékhez:
 kb. 1 kg alma 
 ízlés szerint őrölt fahéj
 (ha édes almával készítjük, akkor cukor már nem kell a töltelékhez, mert a tészta is elég édes - ha savanyú almával készül, akkor ízlés szerint egy pici cukrot adhatunk hozzá)






Elkészítés:
1. A cukrot a tojásokkal jó habosra keverjük, majd hozzáadjuk a puha vajat/margarint és ezzel is jól összekeverjük. Ezután mehet bele a vaníliás cukor, a 2 dl tej, amivel szintén összekeverjük. Végül hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet, és simára keverjük a tésztát. 
2. Az almákat megmossuk, meghámozzuk, nagy lyukú reszelőn lereszeljük és kicsavarjuk a levét. Ízesítjük pici őrölt fahéjjal (esetleg cukorral) és jól összekeverjük.
3. A tészta egyik felét vajazott/lisztezett tepsibe (vagy sütőpapírral bélelt tepsibe) kanalazzuk egyenletesen, erre rákanalazzuk a reszelt almát, majd a tészta másik felét. 
4. A sütőt előmelegítjük 60 fokra, majd amikor betettük a tésztát, 160 fokos légkeveréses sütőben kb. 45 percig sütjük. (inkább végezzünk tűpróbát, mert a hagyományos sütőben picivel több időbe is telhet a sütés)
5. Amikor kihűlt, szeletelve tálaljuk. 




Jó étvágyat!

20 megjegyzés:

  1. Ígéretes süti! Szerintem nálunk is a kedvencek közé fog tartozni. Nekem különösen, mert nem kell lapokat nyújtogatni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is rögtön megtetszett ez a recept, ezért próbáltam ki annak ellenére is, hogy van már egy bevált almás süti receptem és eddig csak azt sütöttem meg almásként. De most már ez is a kedvencünk lett. Annyira egyszerű és annyira finom...

      Törlés
    2. Nekem is azért tetszett meg mert nem kell nyújtani! Köszönöm a receptet!

      Törlés
    3. Szívesen Terézia. Bizony én is azért szeretem ezt az almást, mert nem mindig van kedvem elővenni a gyúrótáblát és gyúrni, nyújtani a tésztát. Ez sokkal egyszerűbb. Bár van egy "finom almás lepény" nevű sütim is - azt ugyan nyújtani kell, de ha picit több időm van, akkor szeretem azt is elkészíteni, mert isteni finom.
      Jó, ha van több választék is. :)
      Jó sütést kívánok!

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki:) Veszélyesek az ilyen magukat etető sütik, az ember képes befalni az egészet egyedül.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van Trollanyu - az ilyen sütikkel én mindig így járok. Ezt a sütit is elkezdtem enni és nem bírtam abbahagyni. Aztán úgy gondoltam, hogy inkább átviszem a felét a szüleimnek, így legalább nincs előttem a kísértés. :)

      Törlés
  3. Finom lehet a sütid, és ismét csak irigykedni tudok a szép terítéked miatt :) :)

    Más valami. Úgy emlékszem, hogy egyszer azt írtad, hogy földrajz szakos vagy. Meg szeretnélek kérni, hogy ha van rá időd, nézd meg a "Pilisjárók" blogomat, ugyanis tájegységek szerint szétválogattam a helyeket, és nem vagyok benne biztos, hogy mindent jó helyre tettem. Ott a jobb oldali sávban vannak. Előre is köszi, remélem nem nagy teher amit rád "teszek". Légy szíves erre a címre válaszolj majd: katalin595@gmail.com
    Még egyszer köszi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin, aranyos vagy. :)

      Igen, földrajz-környezetvédelem szakos tanár vagyok... Persze, ránézek a blogodra, megnézem a hegyeket, de szerintem jól írtad le, hiszen rengeteget jártok kirándulni és biztos ismered már jól a hegyeket. :) Egyáltalán nem teher megnéznem - bár mostanában eléggé időhiányban szenvedek...
      Oké, írok Katalin.

      Törlés
  4. A nagymamám sütött mindig ilyet. Szerettem. Tényleg, hogy feledésbe merült. Köszi, hogy megmutattad. Lesz mit télen sütni a finom almából. Guszta!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, különösen tetszik, hogy háziasszonybarát, egyszerűen és gyorsan elkészíthető! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ezek nekem is tetszenek ebben sütiben, hogy gyors, egyszerű és még nagyon finom is!! :))

      Törlés
  6. ez a suti a Hetedik Mennyorszag :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)) Igaz? Örülök, hogy ennyire ízlik - köszönöm, hogy írtál.

      Törlés
  7. Hello!
    Nagyon jó receptjeid vannak.Nagyon jól néz ki ez a süti.
    Kezdő kérdés: a cukrot egyszerre a fehérjével és a sárgájával keverem el
    ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Igen, ennél a süteménynél nem szoktam kettéválasztani a tojásokat, egyszerre verem fel az egész tojásokat a cukorral.
      Nagyon finom süti, érdemes megsütni. :)

      Szép napot kívánok!
      Gabriella

      Törlés
  8. Szia Gabriella kerdesem az lenne hogy margarin helyet tejfolt lehet hasznalni mivel mi enyhen sozot margarint hasznalunk.koszonom valaszodat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nem is tudom... Mi lenne, ha nem margarinnal, hanem vajjal készítenéd? Vagy az is sós felétek? Esetleg helyettesítheted kb. 17 dkg zsírral is...

      Törlés
  9. Kedves Gabi! Köszönöm szépen az újabb szuper receptet, magamtól eszembe nem jutott volna így készíteni az almás tésztáját, de ki kell jelentenem, hogy ez valami isteni finom! Ha nincs kedvem kísérletezni a konyhában, a Te receptjeid közül választok, mert tudom, hogy csak jó sülhet ki belőle! A fiaid gyönyörűek, igazán szép Család vagytok! :-) Eszti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Eszti!
      Boldog olvasom, hogy ennyire szereted a receptjeimet és örülök, hogy ezt a sütit is kipróbáltad és ízlik. :)
      Köszönöm szépen - a kisfiaim nevében is. :)
      További jó időtöltést kívánok Neked itt nálam és jó sütögetést! :)

      Törlés