Bejgli - diós és mákos töltelékkel (családom szerint az igazi)

Tudom, tudom, karácsony még csak 45 nap múlva lesz, ezért ez a bejgli még nem az ünnepre készült, csak kísérleteztem a családom legnagyobb örömére. :) Férjem kérésére évek óta diós-mákos kalácsot sütök az év legszebb ünnepére, mert Ő azt szereti a pihe-puha tésztája miatt (ezt a kalácsot megtaláljátok a blogon). Tavaly viszont sütöttem bejglit is, amiről tudjuk, hogy a tésztája csakis zsírral készülhet, emiatt jó omlós (ez is szerepel a blogon). Most viszont szerettem volna kikísérletezni a diós-mákos kalácsom és bejglim keverékét... Jelentem, sikerült! :) A tésztája puhán omlós, egyszerűen isteni lett. A mákos töltelékhez adtam egy kis reszelt almát a mákos-almás lepényem ötlete alapján. A diós töltelékhez pedig a zserbó adta az ötletet, tehát került bele baracklekvár is. Ezáltal mindkét töltelékkel kellemesen szaftos bejglit kaptam. Aznap is nagyon finom, de igyekeztem eldugni néhány szeletet 1-2 napra... megkóstoltam másnap és harmadnap is, és rájöttem, hogy minél több ideig áll, annál finomabb! :) 
Mentsétek el a receptet az ünnepekre, ízleni fog... Ha nagy a család, érdemes dupla adaggal sütni.






Hozzávalók a tésztához: 2 rúdhoz
- 50 dkg liszt
- 10 dkg vaj
- 7,5 dkg zsír
- 4 dkg kristálycukor
- 2 dkg friss élesztő
- 1 tojássárgája
- kb. 1 dl langyos tej
- csipet só

A mákos töltelékhez:
- kb. 30 dkg darált mák
- 13 dkg cukor (vagy ízlés szerint)
- 5 dkg mazsola (elhagyható, aki nem szereti)
- 1 kisebb citrom reszelt héja (bio citrom)
- 1 nagyobb alma reszelve
- néhány evőkanál tej

A diós töltelékhez:
- kb. 30 dkg darált dió
- 8-10 dkg cukor (vagy ízlés szerint)
- 5 dkg mazsola (elhagyható)
- 1 kisebb citrom reszelt héja (bio)
- néhány evőkanál tej

+ 3 evőkanál baracklekvár

A tetejére:
- 1 tojás




Elkészítés:
1. A lisztet, vajat, zsírt, cukrot elmorzsoljuk. Az élesztőt felfuttatjuk a tejben egy csipet cukorral, majd hozzáadjuk a lisztes keverékhez. Hozzáadjuk a tojássárgáját és a csipet sót is, jól összegyúrjuk és 1-2 óráig pihentetjük hűvös helyen letakarva.
A tésztáját a kenyérsütőgépben is be lehet dagasztani, majd letakarva pihentetjük 1-2 óráig hűvös helyen.
2. A mákos töltelékhez összekeverjük a mákot a cukorral, mazsolával és a reszelt citromhéjjal. Néhány evőkanál tejet adunk hozzá (nem sokat, nehogy egybeálljon a mák, csak épp annyit, hogy legyen száraz), és összekeverjük. Az almát megmossuk, meghámozzuk, lereszeljük (ha sok a leve, akkor kicsit kinyomkodjuk) és hozzákeverjük a mákos töltelékhez.
3. A diós töltelékhez összekeverjük a diót a cukorral, mazsolával és a reszelt citromhéjjal, majd adunk hozzá annyi tejet, hogy ne legyen száraz a töltelék.
4. A tésztát két cipóvá gyúrjuk. Kinyújtjuk az egyiket téglalap alakúra, megkenjünk egyenletesen a mákos töltelékkel. Két szélét picit behajtjuk, hogy két oldalt ne jöjjön ki a töltelék, majd feltekerjük, és belehelyezzük egy sütőpapírral kibélelt tepsibe.
Kinyújtjuk a másik tésztacipót is téglalap alakúra, megkenjük egyenletesen először a 3 evőkanál baracklekvárral, majd erre rájön a diós töltelék. Két szélét picit behajtjuk, majd feltekerjük, és tepsibe helyezzük a mákos mellé.


5. A tetejét lekenjük a felvert tojással, fél óráig állni hagyjuk. Majd ismét lekenjük a felvert tojással és hagyjuk teljesen megszáradni a tojást. (Én most siettem, nem hagytam teljesen megszáradni a tetején a tojást, emiatt nem lett mindenhol szép erezett mintázatú - de ha a tetejét erezettnek szeretnétek, akkor mindenképp száradjon meg a tojás sütés előtt.) Mielőtt betesszük sülni, néhány helyen megszurkáljuk villával (vagy inkább fogpiszkálóval jó mélyen), hogy sütés közben tudjon távozni a gőz és ne repedezzen szét a tészta.
6. Előmelegített, 180 fokos légkeveréses sütőben aranybarnára sütjük. (nálam a sütési idő 20 perc volt, hagyományos sütőben több ideig tart)
7. Szeletelve tálaljuk. Azonnal is nagyon finom, de jól záródó dobozban tárolva, vagy fóliával letakarva 1-2 nap múlva a legfinomabb.

Tipp (összefoglalás):
1. Ahhoz, hogy ne repedjen szét a bejgli, minden rudat a tetején is legalább 4 helyen és a két oldalán is 4-4 helyen jó mélyen szurkáljunk meg fogpiszkálóval.
2. Akkor is megrepedhet a tészta, ha túl sok a töltelék, de persze az sem jó, ha nincs benne elég töltelék, ezért pontosan el kell találni a mennyiséget, hogy megfelelő legyen. Ebben a receptben szerintem pont megfelelő a töltelék mennyisége (elég sok, de nem annyi, hogy szétrepedjen a tészta mindenhol).
3. Ha erezett mintát szeretnétek a tetejére, akkor tojással kétszer kell lekenni a tetejét sütés előtt, amikor a tepsiben várakozik, de várjátok meg, hogy jól megszáradjon a tojás rajta és úgy tegyétek be a sütőbe. 

Ha még több egyszerű és gyors receptet szeretnél, örömmel látlak a Facebook oldalamon is:  

 

Jó étvágyat!
 

Megjegyzések

  1. Nagyon guszták!! Én is készítek nemsokára, már várom:)

    VálaszTörlés
  2. Azért valljuk be magunknak őszintén- a bejgli az a sütemény, ami bármikor jólesik!!! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így van Vicuska. Imádjuk. :) Köszönöm, hogy benéztél hozzám.

      Törlés
  3. Hmm, nagyon guszta. Már nagyon várom a karácsonyt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik Lilla, köszi.
      Én is várom a karácsonyt, bár az előtte lévő adventi időszakot is nagyon szeretem... :)

      Törlés
  4. Pont így szeretem, jó sok töltelékkel!
    Mi nem szoktunk karácsonyra bejglit, kalácsot készíteni. Régen igen, de aztán elmaradt. Év közben viszont bármikor!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gerdi év közben én is gyakran készítek diós-mákos kalácsot, mert a család kedvence. :)

      Törlés
  5. Én inkább úgy mondanám, már csak 45 nap van karácsonyig! :) Nagyon guszták lettek a bejglik, finom, szaftos lehet az így készített töltelékkel! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, nagyon finom Hankka.
      Igen, nagyon gyorsan telnek a napok, rohamosan közeledik az ünnep...

      Törlés
  6. Bizony igazi! Látszik is rajta!!! A mákos máris jöhetne!

    VálaszTörlés
  7. Ez tökéletes reci, az enyém szinte hajszálra ugyanez! Fenséges, így a legfinomabb nekünk is! :)) Gyönyörű lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Dina. Akkor Ti is pont így szeretitek... :)

      Törlés
  8. Szia Gabriella! Nálunk pont fordítva van: az én családomban szokás a kalácstésztájú beiglit sütni, a férjeméknél pedig az "igazi" omlós tésztájút. Most a férjemnek szerettem volna kedveskedni ezzel a recepttel és sikerrel játam :) Nagyon finom a tésztája, tökéletesen átsült, nem repedt meg. Mivel nálunk a darált dió és mák beszerzése kicsit nehézkes, most mandulás töltelékkel készítettem el. A fenti recept adta az ötletet, hogy egy kis baracklekvárral is megkenjem a beiglit. Hát valami isteni lett! Köszönet a receptért!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Eszter!
      De örülök, hogy már tettél is egy próbát és ennyire ízlett Nektek! Köszönöm szépen, hogy megírtad, valóban örömet szereztél ezzel. :)
      A mandulás nagyon finom lehetett...
      Igen, nálunk is így van, hogy a család egyik része a mákos-diós kalácsot szereti, a másik része pedig az igaz bejglit jó omlósan... Emiatt kísérleteztem ki most ezt a verziót és mondhatni, nagyon bejött.
      Gyere máskor is, szeretettel várlak! :)
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés
  9. Beiglit én mindig "ajándék"-ba kaptam, ezidáig nem kellett sütnöm, idén talán megpróbálkozom vele. Nagyon tetszik ez a recept, a száraz, nyögvenyelős beiglit ugyanis ki nem állhatom. Nálunk a mazsolát nem mindenki kedveli, lehet a mákosba meggyet keverek majd. A tiéd nagyon szép lett, biztos nagyon hamar elfogyott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, pillanatok alatt elfogyott. :)
      Köszi Nea, aranyos vagy.

      Törlés
  10. Meg tudnád nekem mondani hol vetted ezeket a gyönyörű tányérokat??? :)
    Rajongok mindenért ami Karácsonyi :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Ezeket kérdezed, amit itt fent a képen látsz a bejglinél? Ezt még tavaly karácsonykor vettem a Tescoban és igen jó áron. Az idén is láttam már hasonlókat ott...
      Örülök, hogy tetszik. :) Egyébként én is nagy karácsony rajongó vagyok, és imádom az ilyen karácsonyi dolgokat. :))

      Törlés
    2. Igen ezekre gondoltam:) oh koszonom szepen, holnap beszabadulok akkor a Tescoba :)) Remelem iden is lesznek ennyire szep tanyerok :) Ugye??? Olyan jo lenne ha egy evben 2-3 alkalommal lenne Karacsony :)

      Törlés
    3. :))) az tényleg jó lenne...

      Törlés
  11. Szia Gabi! Érdeklődnél, hogy a zsír az a sima sertés zsír? Mert én más recepttel sütöm évek óta, abba nem kell zsír, de úgy döntöttem most hétvégén ezt a receptet követem.Várom kedves válaszodat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Csilla!
      Igen, sertészsírt teszek bele, ettől lesz jó omlós. Örülök, hogy megsütöd hétvégén. :)
      Jó sütést kívánok Neked!
      Üdvözlettel:
      Gabriella

      Törlés
  12. Kedves Gabi :-) sokszor járok oldaladon,és istenien néznek ki a sütik! ezt a bejglit holnap megsütöm :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy tetszenek a sütik, és azt is örömmel olvasom, hogy ma megsütöd a bejglit. Jó sütést kívánok, és kellemes készülődést az ünnepekre! :)

      Törlés
  13. Köszönöm, ezt a receptet is ki fogom próbálni. A jó recepthez gyakorlat és öröm kell, mint nálad. Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Krisztina, örülök, hogy tetszik. :)

      Törlés
  14. Kiskaracsony, nagykaracsony, kisult e mar a bejgli parom :) Kedves Gabi! Erdeklodnek, hogy csak friss elesztovel lehet elkesziteni vagy szaritott is jo es ha jo a szaritott akkor abbol mi az arany a frisshez kepest? Szeretnem elkesziteni eletem elso bejgliet es a Te leirasod alapjan nem tunik bonyolultnak csak a friss elesztovel vagyok gondba! Segits kerlek? Koszonettel Vila

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Vilmos! Örülök, hogy tetszik a bejgli. :) Nagyon ritkán szoktam használni porélesztőt, emiatt ezzel nincs túl nagy tapasztalatom. Ha tudsz, akkor használj inkább friss élesztőt. Ha mégsem, akkor 50 dkg liszthez (azaz ehhez a recepthez) 1 csomag porélesztőt (7 g-os) tehetsz szerintem. Jó sütést kívánok!
      Örülnék, ha megírnád, hogy sikerült és ízlett porélesztővel...? :)

      Törlés
    2. Kedves Gabi!! Holnap sütöm meg,a Beiglidet,remélem jól fog sikerülni,majd írok,hogy sikerrel jártam -e:üdv:Jutka.

      Törlés
    3. Rendben. Jó sütést kívánok! :)

      Törlés
  15. Az íze és az állaga remek. Mindent betartva mégis kirepedt a mákos. Ez egy kis szépséghiba.
    Köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés
  16. Köszönöm,feltétlenül kipróbálom mert így még nem sütöttem!A diós töltelékbe Én belekeverem a lekvárt.Ha tehetem valami pikáns ízűt attól még finomabb!És ha már benne vagyok a sütésben dupla adagot készitek és szeletelve fagyosba teszem ha megkívánjuk bármikor elő lehet venni és ugyan olyan finom mintha akkor sütöttem volna!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök,hogy tetszik, jó sütést kívánok és kellemes ünnepeket!

      Törlés
  17. Szia Gabi :) Köszi hogy ilyen jó recepteket teszel fel. Én is életem első bejgliét készülök meg sütni. Remélem jól sikerül mint a tiéd! Boldog karácsonyt kívánok neked a kedves családodnak és mindenkinek aki olvassa! Mi is imádjuk a karácsonyt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, örömmel olvasom, hogy tetszenek a receptek. Jó sütést kívánok, és kellemes ünnepeket!

      Törlés
  18. Sziasztok! A bejgli legyen tetszetős is :) 1 egész tojást elkeverni 2 tojássárgájával és a feltekert bejglit meg kenni vele és megvárni míg rászárad és megint meg kenni és ismét megvárni míg megint rá szárad ha ez meg volt akkor be a sütőbe!!! ajánlom próbáljátok ki :)

    VálaszTörlés
  19. Szia Monika vagyok a kislányom és én el készitettük ,hogy karácsonyra tökéletes legyen,,ugy is mondhatnánk ki probálltuk isteni lett, ugy készitettük ahogy le írtad,és tényleg nagyon puha és finom,,,köszönöm szépen és BOLDOG KARÁCSONYT ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Mónika!
      Örülök, hogy megsütötted és hogy jól sikerült. Köszönöm, hogy megírtad.
      Boldog Karácsonyt kívánok én is Nektek!
      Gabriella

      Törlés
  20. Én is ezt fogom megsütni!Köszönet a receptér!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mókuska, örömmel olvasom. Jó sütést kívánok Neked is!

      Törlés
  21. Szia! Szeretném megkérdezni, hogy kb. mekkorára nyújtod a tésztát. Köszönöm a válaszod!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Anikó!
      Kb. 30x40 cm-esre vagy 30x35 cm-esre, de ne legyen túl vékony...
      Jó sütést kívánok Neked!

      Törlés
  22. Kedves Gabriella! Hálás köszönetem a jobbnál jobb recepteidért :) Tudom zsírral igazi a bejgli, de mivel itt nem lehet kapni, mivel tudnám leginkább helyettesíteni? Üdv, Boldog Karácsonyt: Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ágnes! Akkor szerintem készítsd teljes egészében vajjal.
      Kellemes készülődést kívánok és szép Karácsonyt!
      Üdvözlettel:
      Gabriella

      Törlés
  23. Kézcsók, sziasztok!
    Most lettem kész vele!
    Nagyon szép lett és isteni finom....
    Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen a receptet Gyuri. Örülök, hogy jól sikerült és hogy ízlik. Köszönöm szépen a megjegyzést.
      Szép Karácsonyt kívánok!

      Törlés
  24. szia gabriella en most irtam le a receptet es keszulok megsutni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örömmel olvasom Emese. Köszönöm, hogy írtál...

      Törlés
  25. Kedves Gabriella! Elkészültem a bejglivel.Köszönöm a receptet,tökéletes lett.Annyira, hogy holnap gyorsan süthetek még egy adagot, mert ebből csak morzsák maradnak Karácsonyra! :) Békés boldog ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
  26. Kedves Gabriella! Elkészültem a bejglivel.Köszönöm a receptet,tökéletes lett.Annyira, hogy holnap gyorsan süthetek még egy adagot, mert ebből csak morzsák maradnak Karácsonyra! :) Békés boldog ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, olyan örömmel olvasom, hogy ilyen sikere lett a bejglinek. :) Köszönöm szépen a megjegyzést.
      Szép Karácsonyt kívánok!

      Törlés
  27. Életem első bejglije, izgulooook!!!! Már sütésre várakoznak, almás-mákosat és rumosdiósat készítettem, kíváncsi vagyok milyen lesz! Köszi Gabriella!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen Bogi. Remélem jól sikerült és ízlett...?
      Szép Karácsonyt!

      Törlés
    2. Fantasztikus, azóta is minden évben megcsinálom, az idein épp most szárad a tojás.
      Boldog Karácsonyt kívánok Nektek,
      Üdv Bogi Bécsből

      Törlés
  28. Most ( 2013. dec.23-án. 21.09-kor lettem kész velük!:) Mindent a recept csináltam, és elmondhatom, hogy életem legszebb beiglije készült el! Nagyon örülök, hogy rád találtam!
    Erzsike

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Erzsike!
      Én is örülök, hogy itt vagy, és azt is örömmel olvastam, hogy ilyen szép bejglit sütöttél. Köszönöm szépen, hogy megírtad.
      Szép Karácsonyt!

      Törlés
  29. Kedves Gabriella! Nagyon örülök, hogy rád találtam, mert most készítettem el életem legszebb beiglijeit!
    Mindet a recept szerint csináltam, és tökéletes lett!:)

    VálaszTörlés
  30. Szia Gabriella!
    Isteni lett a kalács!! Köszönjük a receptet!
    Békés, boldog karácsonyt kívánunk!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Csilla!
      Örülök, hogy ízlett, köszönöm, hogy megírtad.
      Szép Karácsonyt kívánok én is!

      Törlés
  31. Szia Gabi!
    Imádom a receptjeidet, mindig nagy sikert arat a családom körében (kb. 2 perc, kihűlni sincs idejük és elfogy). Idén gondoltam a Te bejglidet sütöm meg, de 2 recepted is van fenn. Mi a különbség közöttük, szerinted melyiket csináljam meg, ha még nem sütöttem bejglit? Mint írtad, Ti a kalácsot jobban szeretitek a pihe-puha tésztája miatt. Na nálunk ez mindegy, mert mert mindkettőt nagyon szeretjük.
    Köszönöm
    Anna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Anna!
      Annyira örülök, hogy szereted a receptjeimet és sikert aratsz velük - köszönöm szépen, hogy megírtad, öröm volt olvasni. :)

      A másik bejglim nagyon omlós, olyan igazi bejglis (tudod, mint amilyennek egy bejglinek igazából lenni kell). De személy szerint (és a családomnak) ez a bejgli ízlik a legjobban, ez a kedvenc receptem!! Nagyon finom!!! Omlós is, puha is, a töltelék nem száraz, nagyon kellemes a dió és mákos is... szóval tökéletes! Ha azt írod, hogy Nektek végül is mindegy... hát, szerintem azért inkább próbáld meg ezt először, tuti, hogy nagyon fog ízleni, nem fogtok csalódni benne. (Aztán majd egyszer kipróbálod a másik bejgli receptemet is. ;) Na, mit szólsz?
      Jó sütést kívánok Neked!
      Üdv.: Gabriella

      Törlés
  32. Szia Gabriella! Nagyon szépek gusztusosak! Mindig abba a hibába esem meg repednek.Pedig nagyon oda figyelek mindenre. Kicsit félek tőle! Üdvözlettel.Katalin

    VálaszTörlés
  33. Én megsütöttem és bár a mákos szétrepedt, a diós lapos lett, eddig ez a lefinomabb bejgli,amit valaha sütöttem. Megtartom ez a receptet :)

    VálaszTörlés
  34. Szia Gabi! Gesztenyés töltelékkel meg lehet-e sütni ezt a bejglit? Ha igen, akkor hogyan csináljam a tölteléket?

    VálaszTörlés
  35. Kedves Gabriella! Azt szeretném megkérdezni,hogy meddig áll el a beigli?
    Szeretném még ma elkészíteni és szerinted eláll karácsoníig? Persze eldugom! Köszönöm,ha válaszolsz

    VálaszTörlés
  36. Kedves Gabriella!A zsir feltétlenük szükséges bele, nem lehet helyettesiteni vajjal? Előre is köszönöm a választ és Békés Karácsonyt kivánok! Üdv, Anita

    VálaszTörlés
  37. Szia!
    Én idén készítem a receptedet először. Érdekelne, hogy amikor tojással lekened utána hűvös helyen pihenteted? Vagy először lakás, utána hűvös...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kamrában szoktam pihentetni, ahol nincs fűtés, bár annyira hideg sincs.
      Örülök, hogy megtetszett a recept, jó sütést kívánok!

      Törlés
    2. Köszönöm. De még egy kérdésem lenne...
      Éjszakai kelesztéssel készíthető a 2. lekenés után?

      Törlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban