Csíkos szelet

Igazi őszi/téli sütemény a mákos, diós és kakaós tésztának köszönhetően, és mindezt megtetőzi a selymes, tejbegríz jellegű krém, amely számomra annyira finom, hogy magában is meg tudtam volna enni, mivel egyébként is tejbegríz rajongó vagyok. 😊
Mivel a családom dió és mák imádó, régóta tervezem ennek a sütinek az elkészítését, és pár hete egy kedves olvasóm is kérdezte, hogy tudom-e ennek a süteménynek a receptjét, mert meg szeretné sütni. Rengeteg dióm és mákom van itthon, emiatt úgy gondoltam, most már tényleg ideje megsütni. Nem tudom miért vártam vele eddig, egyáltalán nem olyan bonyolult elkészíteni, mint amilyennek tűnik a sokféle tésztája miatt, sőt, egyszerűnek mondanám. Ráadásul olyan dekoratív és ízletes  - a karácsonyi vendégváró asztalon biztos, hogy terítékre kerül nálunk az idén.





Hozzávalók a tésztához: 
20x25 cm-es tepsihez
 15 evőkanál kristálycukor
3 tojás
 3 dl tejföl
 15 evőkanál liszt
 3 kávéskanál szódabikarbóna
 csipet só
 5 evőkanál darált mák
 3 evőkanál kakaópor (cukrozatlan)
 5 evőkanál darált dió

A krémhez:
 1 liter tej
 8 evőkanál búzadara
 20 dkg vaj 
 18 dkg porcukor
 1 csomag vaníliás cukor (12 g)
 csipet só

A tetejére:
 étcsokoládés tortadara


A Pöttyös Otthon webáruház termékei megvásárolhatók az alábbi linken:

  


Elkészítés:
  1. A tésztához a cukrot a tojással habosra keverjük (fehéredésig), hozzáadjuk a tejfölt, majd a szódabikarbónával és sóval elkevert lisztet is. A masszát három részre osztjuk: az egyikbe a darált mákot, a másikba a darált diót, a harmadikba pedig a kakaót keverjük.
  2. A tepsit sütőpapírral kibéleljük, elsimítjuk benne a tésztát és külön-külön megsütjük előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 15 perc alatt megsütjük (inkább végezzünk tűpróbát!). 
  3. A krémhez a tejet felforraljuk a sóval, állandó keverés közben beleöntjük a grízt, keményre főzzük, majd teljesen kihűtjük. A vajat a cukrokkal habosra keverjük és hozzáadjuk a kihűlt grízt - jó habosra kikeverjük.
  4. Gondolatban három részre osztjuk a krémet: megkenjük a kakaós lapot krémmel, erre jön a diós lap, amire szintén krémet simítunk, majd jön a mákos lap és erre rásimítjuk a maradék krémet, majd megszórjuk a tetejét az étcsokoládés darával.
  5. Fogyasztásig hűtőbe tesszük, hogy a krém egy picit dermedjen, majd 1,5 cm széles szeletekre vágva kínáljuk.


  

Jó étvágyat!
   

Megjegyzések

  1. Gyönyörű szeletek, nagyon guszta süteményt sütöttél! :) Mi is nagyon szeretjük, nem tolakodóan édes, finom desszert! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka. Pont így van, ahogy írod, hogy nem tolakodóan édes, épp emiatt ízlik nekünk, mert mi nem szeretjük a túl édes dolgokat... Nagyon finom.

      Törlés
  2. Óóóóó, látom már karácsonyi hangulatban vagy és a diós-mákos sütik tényleg elmaradhatatlan részei az ünnepnek. Csodálatosan szép lett és irtó finom is lehet, de ezt csak akkor tudom meg, ha kipróbálom. Mentem is a recepttáramba, hátha sort tudok rá keríteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Á, még csak most kezdek hangolódni. Eddig a szép napsütötte őszi napokon semmi karácsonyi hangulatom nem volt még (hiszen még jó másfél hónap), de ma már olyan szürke és hűvös volt a nap, emiatt egy kicsit "megcsapott" a karácsony hangulata. De még csak egy kicsit... :)
      Örülök, hogy tetszik a süti Nea - köszönöm szépen. Nagyon finom, érdemes 'elraktároznod' a receptet.

      Törlés
  3. De szép lett, szebb mint a könyvben :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép lett ! Ezt a sütit én is nagyon szeretem, de még eszembe sem jutott, hogy elkészítsem. Talán egyszer rászánom magam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem ne várj vele sokáig, mert nagyon finom!! ...és egyszerű elkészíteni. :) Örülök, hogy bekukkantottál. :)

      Törlés
  5. Nagyon szépek lettek a szeletkéid! Én is régóta teszem-veszem a receptet, de még nem sütöttem. Pedig csoda finom lehet. Lehet, példát veszek rólad, s a karácsonyi sütik közé besorolom:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne pakolgasd a receptet, legyen előtérbe, érdemes megsütnöd, ízleni fog Nektek, tudom. ;)

      Törlés
  6. Nagyon szép lett! Finom sütemény, szeretjük.

    VálaszTörlés
  7. Nekem is pont az jutott eszembe, hogy igazi karácsonyi süti! Annyira mutatós és elhiszem Neked, hogy finom is. Nálunk is előhozakodom vele. :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy Gionetta, köszi. Rukkolj csak vele elő nyugodtan, komolyan ízleni fog. ...és tudod, mit vettem észre? Jó, hogy eltettem belőle 3 szeletet másnapra, mert másnap még finomabb volt! Komolyan.

      Törlés
  8. Ezt már én is olyan régóta készülök megsütni, de ez idáig állandóan elmaradt... Most Karácsonyra biztos elkészül...Csodás lett!

    VálaszTörlés
  9. Nahát, sokkal bonyolutlabbnak gondoltam. Meggyőztél. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, hogy benéztél Petra, örülök. :)
      Igaz, hogy bonyolultabbnak tűnik a sokféle tészta miatt, közben meg olyan egyszerű elkészíteni...?

      Törlés
  10. Gyakran csinálom, mert pofonegyszerű és irtó finom. Én mindig bevonom csokival a tetejét.

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szép, magas sütemény lett!

    VálaszTörlés
  12. NEM SOK A SZODA BIKARBONA, 3KAVESKANAL

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, egyáltalán nem sok. Szerintem kell bele...

      Törlés
    2. Szia Gabi! Már én is rengetegszer elkészítettem ezt a sütit. Imádom. Ahogy mondod, a krémje mennyei! :) Kellemes ünnepeket kívánok! :)

      Törlés
    3. Örülök, hogy elkészítetted és hogy ízlett a süti. Köszönöm, hogy megírtad.
      Szép Karácsonyt kívánok én is!

      Törlés
  13. Szeretném megsütni, de előtte kérdezném, hogy mekkora tepsiben kell sütni? Köszönöm, Aliz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Alíz 20x25 cm-es tepsiben szoktam készíteni. Egyébként a tepsi méretét mindig a hozzávalók rész mellé szoktam írni, ott megtalálod.
      Jó sütést kívánok és szép Karácsonyt!
      Üdvözlettel:
      Gabriella

      Törlés
    2. Kedves Gabriella, időközben megtaláltam. Elnézést.
      Éppen az előbb csúsztattam be a hűtőbe. Nekem kicsit vékony lett a kakaós és a mákos, de így is elég magas lett összességében. Már várom, hogy mit fog szólni hozzá a család. Köszönöm és kellemes ünnepeket kívánok. Aliz

      Törlés
  14. Kedves Gabriella!

    Gratulálok az oldaladhoz, igazán csodálatos :) Mostanában ha időm engedi, órákat töltök az oldalad böngészésével, belemerülök a csodás képek és remek receptek olvasásába :)
    Érdekes volt visszanézni régebbi bejegyzéseidet, mennyit változott képeid stílusa az évek alatt! Nekem is megvan a Csábító házi sütemények kiadvány majd minden kötete, és igazán büszke lehetsz magadra, mert rengeteg onnan készített süteményed, többek között ez a Csíkos szelet is, sokkal mutatósabb, szebb a Te képeiden, mint a könyvben :)
    Én is nagyon szeretek sütkérezni, és tervezem egy oldal elindítását, de egyenlőre még nem mertem belevágni :)
    Nagyon szép napot kívánok, és várom újabb bejegyzéseidet :)
    Üdvözlettel: Anita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Anita!
      De aranyos vagy, köszönöm szépen! Nagyon örülök, hogy tetszik a blogom és ilyen sok időt töltesz nálam. Megtiszteltetés.

      Igen, kezdőként még a fotóim is nagyon kezdők voltak... ;) Bár még most is nagyon amatőr vagyok a fotózás terén, de azért igyekszem szép és kívánatos képeket készíteni, ami kisebb-nagyobb sikerrel, de sikerül. :)

      További kellemes időtöltést/nézelődést kívánok Neked nálam, és jó sütést-főzést!
      Üdvözlettel:
      Gabriella

      Törlés
  15. Kedves Gabriella!

    Gratulálok az oldaladhoz, igazán csodálatos :) Mostanában ha időm engedi, órákat töltök az oldalad böngészésével, belemerülök a csodás képek és remek receptek olvasásába :)
    Érdekes volt visszanézni régebbi bejegyzéseidet, mennyit változott képeid stílusa az évek alatt! Nekem is megvan a Csábító házi sütemények kiadvány majd minden kötete, és igazán büszke lehetsz magadra, mert rengeteg onnan készített süteményed, többek között ez a Csíkos szelet is, sokkal mutatósabb, szebb a Te képeiden, mint a könyvben :)
    Én is nagyon szeretek sütkérezni, és tervezem egy oldal elindítását, de egyenlőre még nem mertem belevágni :)
    Nagyon szép napot kívánok, és várom újabb bejegyzéseidet :)
    Üdvözlettel: Anita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anita!
      Köszönöm szépen a dicsérő szavakat, nagyon aranyos vagy. Örülök, hogy tetszik a blogom. :)
      Minden jót kívánok Neked én is!
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés
  16. Ez zsidó sütemény tudtommal,nagyon finom.

    VálaszTörlés
  17. Kedves Gabriella!
    Nagyon szép és guszta ez a süti, el szeretném készíteni. Érdeklődnék, hogy a krémben a vaj teavajat jelent vagy Rama is jó?
    Válaszodat előre is köszönöm!
    Üdv.: Melinda

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Melinda!
      Igen, teavajat szoktam tenni a krémekbe - főként amiatt, mert azzal készítve jól vissza tud dermedni a krém a hűtőben és utána szépen vagy legalábbis könnyebben lehet szeletelni a süteményt. Ettől függetlenül nyugodtan készítheted margarinnal is - csak azzal picit lágyabb marad a krém. Ahogy Te jobban szereted...
      Jó sütést kívánok és kellemes készülődést az ünnepekre!
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés
    2. Szia Gabi !
      A sutid elkèszitettem nagyon finom lett.köszönöm ès BUÈK.!

      Törlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban