Csavart kakaós-mogyorókrémes kalács - hűtőben kelesztett tésztából

Régóta nézegetem ezt a hűtőben kelesztett tésztát a Házi sütemény című könyvben, végül csak rászántam magam és kipróbáltam. Este bedagasztom a tésztát, a hűtőben pihen egyet éjszaka, reggel már csak formázni, sütni kell, és milyen jó az, hogy friss péksütemény várja az ébredező családot. Ajánlom Nektek is, igazán finom, puha a tésztája és úgy formázzátok, töltitek, ahogy és amivel szeretnétek. Én most ilyen szép kétszínű fonott kalácsot készítettem és mogyorókrémmel töltöttem, mert van itthon egy üveggel és nem nagyon akar elfogyni. (Na, ha ezt B.csek Barátnőm olvassa... Ő ugyanis mogyorókrém rajongó, nála nem sokáig tartózkodik egy ilyen üveg. :)) De azon az oldalon is mogyorókrémmel van töltve, ahonnan a formázás ötletét vettem. Braided Nutella Bread
A formázástól ne ijedjetek meg, bonyolultnak tűnik, de roppant egyszerű. Nézzétek...






Hozzávalók a tésztához: 2 kalácshoz
- 50 dkg liszt átszitálva
- 15 dkg puha vaj (esetleg margarin)
- 1 tojás
- 6 dkg porcukor
- 2 csapott kávéskanál szárított élesztő
- 1 csipet só
- 2 dl tej (nálam most 2 dl tejszín, mert volt egy lejárat közeli a hűtőben, és ezzel is jó)
- 2 csapott evőkanál kakaópor (cukrozatlan)

A töltelék:
- mogyorókrém

A tetejére:
- 1 tojássárgája
- 1 teáskanál tej
- 1 teáskanál kristálycukor




Elkészítés:
1. A lisztet összekeverjük a porcukorral, a csipet sóval, a szárított élesztővel, összemorzsoljuk a vajjal, majd hozzáadjuk a tojást és annyi tejet, hogy könnyen gyúrható tésztát kapjunk, majd két egyenlő részre osztjuk és az egyikbe belegyúrjuk a kakaóport is. 
2. Folpackba csomagoljuk külön-külön és 1 éjszakára a hűtőbe tesszük pihentetni. 
3. Másnap  reggel kivesszük, fél órát vagy 1 órát szobahőmérsékleten hagyjuk, majd a világos tésztából is két egyforma gombócot gyúrunk és a kakaósból is két egyforma gombócot. Kinyújtjuk 3-4 mm vastagra az egyik kakaós tésztát, ráhelyezzük sütőpapíros tepsire, megkenjük mogyorókrémmel - kinyújtjuk az egyik világos tésztát is és ráhelyezzük a mogyorókrémes töltelékre, majd a képen látható módon formázzuk:

Formázásnál amire vigyázzatok, hogy két bevágott részt egymás felé fordítsatok és a két végét nyomkodjátok egy picit össze úgy, hogy az egyiket rá- majd alá hajtjátok a másiknak.
A másik világos és kakaós gombócot ugyanígy nyújtjuk és formázzuk.
4. A tetejét lekenjük a tojássárgája, cukor, tej keverékével, majd előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 10 percig sütjük. (a sütési idő sütőfüggő, hagyományos sütőben 200 fokon és talán egy picivel több ideig)
5. Amikor megsült, a tepsiben hagyjuk és 5 percig letakarjuk egy tiszta konyharuhával.






Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Nagyon mutatós, szépen megcsináltad! Még nem is láttam ilyet :-) Finom lehetett, gondolom gyorsan fogy :-)

    VálaszTörlés
  2. Brékó-brékó, itt Babicsek! Nagyon jól néz ki ez a kalács (is). A tekerés/csavarás furfangos mutatványát meg sem próbálnám, de állati jól mutat a képeken! puszik! B.csek.

    VálaszTörlés
  3. A hűtőben kelesztett tésztával én is régóta szemezek, szerintem éppen ideje kipróbálni. Ráadásul micsoda véletlen nálunk is jó ideje árválkodik a nutella :D

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűség! És milyen finom lehet!

    VálaszTörlés
  5. Mint egy jégvirág. Nagyon ötletes technika. A porcelán csodaszép!

    VálaszTörlés
  6. Jaajjj, de nagyon szép lett!!!! A hűtőben kelesztés nagyon jó dolog, én szinte minden kelt tésztát így készítek.

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű ! Olyan szép és bonyolult, hogy inkább nézegetem Nálad, magam pedig sütök valami egyszerűbbet :-D !

    VálaszTörlés
  8. De szépet sütöttél már megint! Érdekes ez a formázás, elnyerte a tetszésemet!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon biztos finom is! :)

    VálaszTörlés
  10. Hú, mennyien írtatok és én csak most vettem észre. Köszönöm, hogy ilyen sokan benéztetek.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban