Kártyalapok

Tegnap volt Milán névnapja, az oviba készítettem ezt a süteményt. A tésztáját ajánlom figyelmetekbe, mindenképp süssétek meg egyszer, mert sütés után azonnal omlósan puha, ráadásul annyira finom! Ez a süti a nagy kedvenceim közé került. Már megsütöttem egyszer tavaly ősszel a nagynéném névnapjára is, és mivel tudtam, mennyire finom, most dupla adaggal készítettem, melynek köszönhetően maradt itthonra is 1-2 darab. Délután kiültem pár percre a kertbe, élveztem a szép időt és a madárcsicsergést, közben majszoltam a finom süteményt... Aztán rohantam Milánért az oviba. 😊


A Pöttyös Otthon webáruház termékei megvásárolhatók az alábbi linkre kattintva:
www.pottyosotthon.hu 

 

Hozzávalók:
 30 dkg sima liszt
 5 dkg porcukor 
 1 csomag vaníliás cukor
 20 dkg szoba-hőmérsékletű vaj (esetleg margarin)
 1 tojássárgája
 fél citrom reszelt héja és kifacsart leve (lehetőség szerint kezeletlen citrom)

+ sárgabaracklekvár (vagy hasonló savanykásabb lekvár)
- a tetejére porcukor



Elkészítés:
  1. A lisztet összekeverjük a porcukorral, vaníliás cukorral és a reszelt citromhéjjal, elmorzsoljuk benne a vajat, hozzáadjuk a tojássárgáját és a citrom levét, majd összegyúrjuk. 
  2. Enyhén lisztezett felületen kinyújtjuk 4-5 mm vastagra és 8x8 cm-es négyzetekre vágjuk. Minden második közepére szaggatunk valamilyen kis formát. (A kimaradó tésztát újra összegyúrjuk, nyújtjuk és szaggatjuk.)
  3. Előmelegített 180 fokos sütőben alsó-felső sütésen kb. 12-15 perc alatt világosra sütjük. Ne barnuljon meg, nem baj, ha puhának tűnik - mire kihűl picit megszilárdul és nagyon-nagyon finom omlós lesz!
  4. Minden simát megkenünk lekvárral, a lyukas részt ráragasztjuk és meghintjük porcukorral.

Tipp: Érdemes rögtön dupla mennyiséggel sütni, mert hihetetlenül finom!






Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Hát ez nagyon ötletes, tutira kipróbálom, mert nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  2. Én is elmentem, megsütöm majd!

    VálaszTörlés
  3. Nagyszerű süti! Tetszik,felveszem a kipróbálós listámra! :)

    VálaszTörlés
  4. Kicsit későn értem ide, de kívánok utólag is boldog névnapot Milánnak! :) A sütik nagyon szépek, látszik a fotókon, hogy mennyire finomak! :)

    VálaszTörlés
  5. Szia, Gabriella, Hilda vagyok Romaniabol. Gratulalok a sutikert, nagyon finomak, ugyanis mar tobbet is kiprobaltam beloluk es mind sikerultek. Ebbe a sutemenybe nem kell sutopor ? Ezt is kiprobaljuk mert nagyon fincsinek nez ki. Puszi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Hilda!
      Nem kell ebbe a sütibe sütőpor, anélkül is nagyon omlós lesz.
      Örülök, hogy tetszenek a sütik - az pedig külön öröm számomra, hogy már többet is megsütöttél tőlem.
      Kellemes nézelődést kívánok Neked a továbbiakban is itt a blogon és jó sütést!
      Üdvözlettel:
      Gabriella

      Törlés
  6. Köszönöm szépen, örülök, hogy Nektek is tetszik. :)

    VálaszTörlés
  7. Szia Gabi!
    Szuper jók a receptjeid, már elég sokat elkészítettem belőlük. :) Most ez a linzer van soron. Meg tudnád mondani hogy kb. hány darab jön ki a fenti mennyiségből? (szimpla adag)
    Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Lujzika!
      De jó, nagyon örülök, hogy ennyire tetszenek a receptjeim - köszönöm, hogy megírtad. :)
      Ebből a linzerből - ha ugyanekkora kártyalapokat készítesz - kb. 10-12 db lesz.
      További kellemes nézelődést kívánok Neked a blogomon és jó sütögetést!
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban