2014. augusztus 5., kedd

Raffaello golyó

Ha egy gyors, pofonegyszerűen elkészíthető vendégváró nassolni valót szeretnénk, akkor ezek a hófehér, csupa kókuszos golyócskák tökéletesen megfelelnek. Persze magunknak is nyugodtan elkészíthetjük, ha egy kis csemegére vágyunk olvasás vagy filmnézés közben. :) Én általában a kisfiam és férjem kívánságára szoktam készíteni - nagy kedvencük. 
Mivel itthon semmihez nem használok tejport - külön emiatt pedig nem szoktam vásárolni -, nálam a tejpor nélküli változat szokott készülni.




Hozzávalók:
kb. 45 darabhoz
 3 evőkanál finomliszt
 5 púpos evőkanál kristálycukor (vagy ízlés szerint)
 1 csomag vaníliás cukor
3 dl tej
 10 dkg vaj
23-25 dkg kókuszreszelék

 kb. 45 szem mandula

+ a hempergetéshez 5 dkg kókuszreszelék




Elkészítés:
1. A tejet egy lábasba öntjük, hozzáadjuk a lisztet, cukrot, vaníliás cukrot és simára/csomómentesre keverjük. Majd közepes lángon folyamatos kevergetés közben sűrűre főzzük. 
2. Beletesszük a vajat, addig kevergetjük, míg elolvad, majd hozzáadunk annyi kókuszreszeléket, hogy könnyen lehessen formázni (ne legyen lágy, de nagyon kemény se a massza). Hagyjuk hűlni kb. 20 percig.
3. Ezután golyókat formázunk belőle - mindegyik közepébe teszünk egy mandulaszemet - majd meghempergetjük a kókuszreszelékben.
4. Azonnal is fogyasztható, de akkor a legjobb, ha 1-2 órára a hűtőbe tesszük.


Csodás porcelán és kerámia termékek a webáruházban az alábbi linken:

www.pottyosotthon.hu 



...és jöjjön még néhány fotó :)






Jó étvágyat!

21 megjegyzés:

  1. Egy kis kerti piknikre én is beneveznék :)

    VálaszTörlés
  2. Épp a napokban nézegettem, hogy van egy Raffaeelo golyó fotóm a múltból, érdemes lenne közzétenni, hisz az olyan finom tud lenni. Csakhogy az tejporos. Ebben pedig nincs. Ezért is tetszik nagyon. Így nem kicsit olcsóbb:-) S nagyon finom lehet ez a változat is!
    A fotóid most is csábítóak- mint mindig!

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon jó!! Kipróbálom :)

    VálaszTörlés
  4. Én a tejporos változatot szoktam készíteni, de legközelebb megpróbálkozom ezzel a recepttel, mert azért nem olcsó a tejpor. Köszönöm a receptet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen, örülök, hogy tetszik ez a változat is. :)

      Törlés
  5. Nagyon szép és jó ez a recept, nekem a tejporos változat van meg! Csodás az a kis tányér pohárral!

    VálaszTörlés
  6. Én egy másik tejpor nélküli változatot szoktam készíteni, pont aznap csináltam mikor Te közzétetted ezt! :) A Te változatodat is ki fogom próbálni! :)

    VálaszTörlés
  7. Szia vaj vagy margarin?

    VálaszTörlés
  8. Szia,van olyan ize mint a tejporos változatnak? Koszonom

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Renáta!
      Szerintem hasonló az íze, de bevallom, nekem ez a házi verzió jobban ízlik. :) Próbáld ki Te is bátran...
      Üdv.: Gabriella

      Törlés
  9. Megcsináltam! Pont olyan lett mint az eredeti!
    Nagyon köszönöm a receptet!!!!!
    Bíborka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen Bíborka. Nagyon örülök, hogy elkészítetted és ízlik. :)
      Köszönöm, hogy írtál.

      Törlés
  10. Sziasztok!
    Ma készitem el!
    1 kérdésem lenne kb hány db jön ki belöle?
    Azért kérdezem mert a családom imádja a raffaellot és lehet dupla adaggal kell elkészitenem

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      A "hozzávalók" felsorolásánál mindig megtalálod azt is, hogy az adott sütemény összetevőkből kb. hány darab lesz.
      Ebból a raffaelloból attól függően, hogy ki mekkorára gömbölyíti, kb. 45 db lesz.
      Jó étvágyat a családnak hozzá! :) Nagyon fog ízleni Nekik.
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés