Sörkifli

Kívül a sajttól enyhén ropogós, belül pihe-puha, könnyű a tésztája, és még másnap is ugyanolyan finom. A baráti beszélgetés elengedhetetlen kelléke, de tízórainak is nyugodtan csomagolhatjuk. 

Én szombat délutáni nassolni valónak sütöttem, odavolt érte az egész család és rokonság. 😍




Hozzávalók:
32 darabhoz
50 dkg finomliszt átszitálva
1 evőkanál só
5 dkg friss élesztő
1,5 dl olaj
3 evőkanál tejföl
3 dl langyos tej
1 tojás

+ a tetejére 1 tojássárgája 1 evőkanál vízzel elkeverve
és 5 dkg reszelt trappista sajt


L E G Ú J A B B  SÜTEMÉNYES KÖNYVEM

 megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:
Elkészítés:
  1. A langyos tejben egy csipet cukorral felfuttatjuk az élesztőt.
  2. Az átszitált lisztben elkeverjük a sót, hozzáadjuk a tojást, tejfölt, olajat, majd a felfuttatott élesztővel bedagasztjuk a tésztát. Lágy tésztát kapjunk, de ha kicsit ragacsosnak érezzük, adhatunk még hozzá kis lisztet. Letakarva duplájára kelesztjük.
  3. A tésztát kettévesszük és mindkét gombócot külön-külön lisztezett felületen kör alakúra kinyújtjuk (kb. fél cm vastagra). 16-16 cikkre osztjuk mindkettőt. A cikkeket feltekerjük és kiflivé formázzuk.
  4. Sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk a kifliket (egymás között hézagot hagyva) és még kb. 10-15 percig kelesztjük őket.
  5. A tojássárgáját 1 evőkanál vízzel elkeverjük, lekenjük vele a kiflik tetejét és pici reszelt sajtot szórunk rá. (Nem kell túl sok sajt a tetejére, épp csak egy pici itt-ott, mert így lesz jó ropogós a teteje, ahogy a sajt rápirul.) 
  6. Előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben 15-20 perc alatt megsütjük. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet.)




 Jó étvágyat!

Kövessétek Instagram oldalamat is, ahol sok képet és kis videót osztok meg a receptek mellett a mindennapjainkról, mindennapi sütés-főzésemről.
Kövessétek Facebook oldalamat is, ahol sok receptet osztok meg!

Megjegyzések

  1. Istenien néznek ki, engem is levennél velük a lábamról... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sos!-az 1 éves kisfiam összetörze a tojást ami a kenéshez kellett volna...mivel kenjem le tojás helyett?

      Törlés
    2. Szia Csilla!
      Lehet, hogy már későn jövök a válasszal, de épp most néztem be az oldalamra...
      Tojás helyett kend le nyugodtan egy kis tejjel - nem lesz vele így semmi gond, csak annyi, hogy nem lesz fényes a teteje.

      Törlés
  2. Fincsik lehetnek ezek a formás kiflicskék :)

    VálaszTörlés
  3. Szép csinos kiflicskéket készítettél. ! :)

    VálaszTörlés
  4. Gabikám, finom lett a kifli, pedig diabetikus lisztből készítettem.
    Legközelebb picivel kevesebb sót teszek bele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Andrea örülök, hogy már el is készítetted és ízlett. Köszönöm, hogy megírtad.

      Törlés
  5. ha nincs itthon tejföl, tejszín is megtenné?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kinga!
      Igen, szerintem helyettesítheted tejszínnel a tejfölt.
      Jó sütést kívánok!
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés
  6. Megsutottem en is annyi valtoztatassal, hogy a kozepet reszelt sajttal es metelo hagymaval szortam meg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Huh, ez igazán jól hangzik. Egyébként nyugodtan lehet tölteni bármivel, amivel el tudjuk képzelni.
      Köszönöm a hozzászólást.

      Törlés
  7. Ezt esetleg el lehet készíteni édes formában is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, egész nyugodtan, de akkor csak 1 csipet só kell a tésztába és ízlés szerint cukor.

      Törlés
  8. Szia! Ha ma este begyúrom, hűtőbe teszem, és csak holnap délután sütöm ki? Működhet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Viktória!
      Úgy emlékszem, válaszoltam neked este a facebook oldalamon ezzel kapcsolatban.
      Sajnos ezt a tésztát még nem próbáltam hűtőben kelesztéssel, emiatt nem tudok neked erről jó tanáccsal szolgálni.

      Törlés
  9. Kedves Gabi! Eddig a kakaós csigát és a sörkiflit próbáltam ki, csuda fino
    m lett mind! Nagyon tetszik az oldalad és nagyon csodállak, ezért a rengeteg finomságért és a fotók is gyönyörűek. Most a kora reggeli kávé közben is ezt böngészem!:-) Tündi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tündi!
      Nagyon örülök, hogy ennyire ízlettek az eddig elkészített finomságok. :)
      Boldogság számomra, hogy ennyire tetszik a blogom, köszönöm.
      További kellemes időtöltést kívánok Neked itt nálam és jó sütögetést!
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés
  10. Isteni lett, nagyon finom! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  11. Kedves Gabriella. Most csináltam ilyet először. Szuper recept. Isteni finom lett. Mindenkinek nagyon ízlett. Köszönöm! Andrea

    VálaszTörlés
  12. Én szoktam egy kis tölteléket bele tenni, pl: kolbászt, főtt füstölt tarját, sajtot, mikor mi van itthon. Nagy sikert aratok mindig vele.Köszönöm!

    VálaszTörlés
  13. Most kèszítem sokadszor.❤️ Rengeteg recepted elkèszítettem már Kedves Gabriella ès mindig azt kaptam, amit vártam. Köszönöm. Üdvözlettel: Ildikó

    VálaszTörlés
  14. Ez az eddigi lejobb sörkifli recept , <3 köszönőm szépen : Üdv Ági

    VálaszTörlés
  15. Kedves Gabriella, imádom az oldaladat és a receptjeidet, mindig itt keresgélek először. Ehhez a recepthez annyit jegyeznék meg (gyakorlott sütő vagyok), hogy amikor olvastam, a lisztmennyiséghez sokalltam a folyadékot. Szerintem elég lenne fele ennyi tej, olaj, vagy legalább 75 dkg liszt.( Kb.
    annyi lisztet kellett még hozzá tennem, hogy jó legyen). Remélem nem haragszol meg a hozzászólásom miatt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyáltalán nem haragszom! De mivel én így szoktam csinálni, ezekkel a mennyiségekkel, ezért így is írtam le. Az biztos, hogy egy jó lágy, szinte ragacsos tésztát kell kapnunk és így keleszteni. De persze, ha túlságosan ragad, és kezelhetetlen, akkor nyugodtan lehet hozzáadni még kis lisztet. Egyébként a liszt minőségétől függ ez az egész. Nincs két egyforma tasak liszt, mindegyiknek más a minősége, attól is függ, melyik liszt mennyi folyadékot vesz fel stb. Emiatt szoktam szinte minden kelt tészta receptemhez leírni, hogy összeállításkor kb. milyen legyen az állaga attól függően, hogy épp mit készítünk belőle: jó lágy legyen, vagy kissé ragacsos, vagy némelyik inkább keményebb, rugalmasabb tészta legyen stb. Illetve ezért szoktam minden recepthez odaírni, hogy a tészta állagán pici liszt vagy pici folyadék hozzáadásával korrigáljunk a leírt állag eléréséhez.

      Törlés
  16. Szia Gabi! Nem sok az 5 dkg élesztő a fél kg liszthez?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! 50 dkg liszthez általában 2-3 dkg friss élesztőt használok. De ehhez a recepthez ennyi volt írva, gondoltam, akkor így készítem először én is. Jó lett, emiatt írtam én is 5 dkg-ot hozzá. Jó lágy, könnyed lett a tészta megkelve.

      Törlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban