Vaníliás keksz

Az egyik kedvenc kekszem! Egyszerű, gyorsan elkészíthető és nagyon finom omlós. Ráadásul ezekkel a keksznyomdákkal készítve olyan helyesek. :) Ha szeretnétek ilyen keksznyomdákat, megtaláljátok a webáruházban az alábbi linken: www.pottyosotthon.hu.







Hozzávalók:
kb. 20 darab kekszhez
13 dkg vaj  
7 dkg porcukor
1 vaníliarúd kikapart belseje (ennek híján 2 csomag vanília cukor)
25 dkg finomliszt
csipet só
1 tojássárgája


A pöttyös kézműves kerámia megvásárolható a webáruházban az alábbi linken:

www.pottyosotthon.hu 



   

Elkészítés:
1. A vajat a porcukorral kihabosítjuk, belekeverjük a vaníliarúd kikapart magjait (vagy a 2 csomag vanília cukrot), hozzáadjuk a csipet sóval összekevert lisztet, a tojássárgáját és összegyúrjuk a tésztát. Cipót formálunk belőle és folpackkal becsomagolva betesszük a hűtőbe 30 percre. 
2. Lisztezett felületen kb. fél cm vékonyra, téglalap alakúra kinyújtjuk. A keksznyomdát a lisztbe mártjuk, leütögetjük róla a lisztet, hogy ne maradjon benne a formás részbe és a tésztán egymás mellé sorba nyomkodjuk a mintát/mintákat. (Minden formázás előtt érdemes lisztbe mártani, mert akkor egész biztos, hogy nem ragad a tészta a mintába!) 
3. A kekszeket derelyevágóval vagy késsel négyzet alakúra vágjuk és egy tortalapát vagy széles kés segítségével sütőpapíros tepsire helyezzük.    
4. Előmelegített 180 fokos sütőben kb. 8 perc alatt megsütjük. Amikor kivesszük a sütőből, még egy picit puha lesz, de amikor kihűl, megszilárdul. (Világos maradjon a tészta, amikor a szélei enyhén pirulnak, vegyük ki a sütőből!)
  
Tipp: Én az omlós kekszeket szeretem, de ha Ti jobban szeretitek a ropogós jellegű kekszeket, akkor ajánlom, hogy a finomliszt egy kis részét helyettesítsétek kukoricaliszttel. Tehát használjatok 20 dkg finomlisztet és 5 dkg kukoricalisztet - így a keksz ropogós lesz.






Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Kedves Gabriella én is megrendeltem a süti pecséteket. Nagyon várom már hogy megérkezzenek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Irén!
      Nagyon örülök, hogy tetszenek a sütipecsétek, szerintem nagyon fog tetszeni Önnek. Fog érkezni hozzá többféle ízesítésű kekszrecept is.
      Jó sütést kívánok!
      Üdvözlettel:
      Gabriella

      Törlés
  2. Előre is köszönöm a finom recepteket is . üdvözlettel Irén

    VálaszTörlés
  3. Kedves Gabriella! Nagyon köszönöm a pecséteket. Nagyon jól néznek ki, szépek. Igazán boldog vagyok most hogy megkaptam. a hétvégén ki is próbálom. Na lehet azért hogy hét közben próbasütést csinálok. :)
    Még egyszer köszönettel Irén

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Irén!
      Nagyon örülök, hogy tetszenek - használja őket egészséggel! Jó sütést kívánok! :)
      Üdvözlettel:
      Gabriella

      Törlés
  4. Kedves Gabriella!
    Istenien finomak és nagyon szépek lettek a kekszek. Nagy sikert arattam velük családom körében. Hétvégén jönnek a kis unokahugaim, majd velük is sütök, biztosan tetszeni fog nekik. Hétfőre pedig a kolleganőimet akarom elkápráztatni ezzel a nagyon finom és mutatós süteménnyel. Mostanában több receptjét is kipróbáltam, mellyel nagy sikert arattam.
    Köszönöm a sok finom receptet.
    Üdvözlettel Irén

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gabriella! Megszeretnem kerdezni hogy, hol talalhatok ilyen fajta pecseteket .koszonom

      Törlés
    2. A kekszpecsétek/nyomdák a www.pottyosotthon.hu webáruházban találhatók. Itt a vaníliás keksz recept bejegyzésnek a legelején van egy link, arra kattintva található a webáruház. De ha a Google keresőbe beüti a Pöttyös Otthon nevet, ott is kijön a webáruház oldala.

      Törlés
  5. Kedves Gabriella ! szombaton a kis unoka hugommal készitettem el a kekszeket. Nagyon ügyes volt. mértani pontossággal készitette el a kekszeket. Ő is vágta el, pedig csak még hét éves.Hétőn frisssen sütve vittem a
    kolleganőimnek.. Egyből azt kérdezték hol lehet ilyen szép pecséteket kapni. Mind a négy féle kekszet elké-
    szitettem, azonnal el kérték a receptet, Még egyszer nagyon köszönöm
    Majd ha lesznek a karácsonyi pecsétek abból is szeretnék kérni.
    Üdvözlettel Irén

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Irén!
      Milyen édes lehet a kislány keksz készítés közben... és milyen kis precíz, ügyes.
      De jó, hogy a kolléganőknek is ízlettek és tetszettek a kekszek. :) Hétvégén lesznek karácsonyi pecsétek, igaz, így a nyár derekán abból most 1-2 db lesz készleten csak, mert most is vannak, akik szeretnék megrendelni, hiába nyár van. Persze nagyobb készlet abból majd télen lesz. :)

      ...és nagyon szívesen a recepteket, igazán nagyon örülök, hogy ízlik mindegyik ízű keksz.
      További jó sütögetést kívánok!
      Üdvözlettel: Gabriella

      Törlés
  6. Nagyon szépek a kekszek! Biztos fonom is!
    Ha jövő nyáron hazautazunk feltétlenül rendelek a nyomdából hacsak nem vállalsz szállítást az USA-ba!
    Itt jegyzem meg hogy a te blogod a fő magyar süti recept beszerzési forrásom....és ugyan itt kint floridában minden alapanyag minden recepted fantasztikusan sikerült, legutóbb a szilvás pitét és a lusta asszony sütiket sütöttem meg. A turós táskát már kétszer elkészítettem a magyar baráti tarsasagunknak és fantasztikus nagy siker volt, egy kis hazai íz, köszönjük!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ildikó!
      Olyan boldogan olvastam a soraidat, hogy ennyire szereted a blogomat, illetve a receptjeimet. :) Köszönöm, hogy megírtad.
      Amerikába nincs szállítás a webáruházból. :) De ha legközelebb hazarepülsz, rendelj nyugodtan, nagyon klasszak ezek a keksznyomdák, én és kisfiam imádunk vele nyomdázni, jó móka. A kekszek pedig tényleg nagyon finomak és omlósak.
      További kellemes nézelődést kívánok a blogomon és jó sütést-főzést!
      Gabriella

      Törlés
  7. Kedves Gabriella, megnéztem a pöttyösotthon.hu oldalt, de egyes kekszpecsétek már elfogytak (pl. mikulás, fenyőfa), amik éppen szezonálisan érdekesek lehetnek. Szeretném kérdezni, hogy ezekből lesz-e még?
    köszönöm: Márti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Cita, igen, fel lesznek töltve ezek a minták is. Szerintem holnap ismét nézz be a webáruházba, valószínű, hogy kaphatók lesznek a karácsonyi minták is.

      Törlés
  8. Kedves Gabriella!
    Több alkalommal - ad hoc jelleggel - használtam a receptjeid. Köszönet érte! Most kekszet szeretnék sütni, de én (okát nem tudom) jobban szeretem a kakaós kekszeket. A véleményed és javaslatod kérném - ha nem megterhelő -, hogy ezt a vaníliás kekszet hogy lehetne kakaóssá tenni. Válaszod előre is köszönöm!

    VálaszTörlés
  9. Kedves Gabriella. Szerinted mandulalisztből is elkészíthető a keksz? Szeretném jelentősen csökkenteni a szénhidráttartalmát. :) Kislányom cukorbeteg és meglepném ilyen csoda kekszekkel.

    VálaszTörlés
  10. Kedves Gabriella!

    Már több receptedet is elkészítettem, mindig sikerrel. Ennél a keksznél egyből dupláztam a mennyiségeket, azonban a hűtőben lévő vaj mennyiségét kicsit elnéztem. Tejföllel pótoltam ki a hiányzó részt, és így is tökéletes lett. Szuper vagy, csak így tovább!

    VálaszTörlés
  11. Kedves Gabriella!
    Szeretnék ilyen szép kekszformázót venni, de a webáruházban nem találtam. Várható hogy lesz még? Több receptedet megsütöttem már, nagyon finomak. Gratulálok az oldalhoz

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban