2015. november 13., péntek

Gesztenyés tekercsek

Annyira finom gesztenyés krémet készítettem és olyan jól kiegészíti a puha kelt tészta - most ez lett a kedvenc süteményünk, mert egy kicsit más, nem a megszokott kakaós vagy diós, mákos ízek (persze azokat is imádjuk). Csakis arra tudlak benneteket ösztönözni, hogy süssétek meg, nagyon-nagyon fog ízleni. Le sem merem írni, én hány tekercset ettem meg belőle, annyira beleszerettem! (Szerencse, hogy még mindig abban a stádiumban vagyok, hogy rám fér 1-2 plusz kiló...)
Két hete nem volt időm sütni semmilyen süteményt, emiatt az utóbbi napokban már csak a sütésre tudtam gondolni. Egyrészt egy finom süti miatt, másrészt maga a sütés élménye miatt - hiányzik, ha sokáig nincs időm sütögetni a szeretett konyhámban! Ezért szerdán teremtettem egy csepp időt és megsütöttem ezeket a finom tekercseket... és tapasztalatból írom, hogy másnap is jó puha lesz, mert a férjemnek tettem el néhány darabot a másnapi tízóraira, hogy legyen mit nassolnia munka közben. :)






Hozzávalók a tésztához:
26 tekercshez
2 dkg friss élesztő
1 teáskanál kristálycukor
2 dl langyos tej
50 dkg finomliszt
15 dkg puha vaj (esetleg margarin)
2 evőkanál porcukor
1 tojás

A töltelékhez:
3 dl tej
5 dkg kristálycukor
3 enyhén púpos evőkanál búzadara
40 dkg gesztenyemassza ((cukrozott)
2 evőkanál rum (esetleg rumaroma)
2 csomag vaníliás cukor

A tetejére:
1 tojás sárgája
1 evőkanál tej

+ porcukor

A pöttyös kézműves kerámiák és pöttyös szalvéták megtalálhatók a webáruházban az alábbi linken:
Pöttyös Otthon - pottyosotthon.hu 


Tanulás közben is jó majszolgatni ezt a puha süteményt :)



Elkészítés:
1. A tejben a teáskanál cukorral felfuttatjuk az élesztőt. A lisztben elkeverjük a porcukrot, elmorzsoljuk benne a vajat, hozzáadjuk a tojást, majd a felfuttatott élesztőt a tejjel és bedagasztjuk a tésztát. Közepesen lágy tésztát kell kapnunk - ne legyen se kemény, se lágy. Letakarva duplájára kelesztjük.
2. A töltelékhez a tejet összekeverjük a cukorral, hozzáadjuk a búzadarát és alacsony lángon, kevergetve megfőzzük. (Jól duzzadjanak meg a daraszemek, de ne ijedjünk meg, ha túl folyós lesz, mire kihűl, pont megfelelő lesz a tejbegríz.) Tehát amikor megfőztük, akkor langyosra hűtjük, majd hozzáadjuk a gesztenyemasszát, a rumot és a vaníliás cukrot és jól összekeverjük a krémet.
3. A megkelt tésztát két egyenlő részre osztjuk. Kinyújtjuk egyenként kb. 25x38 cm-es téglalap alakúra 5 mm vastagra, egyenletesen megkenjük a gesztenyés krém felével, majd a hosszabbik oldalát alul is és felül is feltekerjük a közepéig (középen találkozni fog a két tekercs). Kb. 2 cm szélességben felszeleteljük őket, majd minden szeletet fejjel lefelé fordítunk, hogy a két tekercs rész legyen az alja. 
4. Sütőpapíros tepsibe sorakoztatjuk a tekercseket, hagyjuk még kelni 5-10 percet, majd lekenjük a tojás sárgája és tej keverékével a tetejüket és előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 10-11 percig sütjük. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet.)
5. Porcukorral meghintve tálaljuk.


           

 




Jó étvágyat!

Forrás: Pár perc konyha - Túrós, gesztenyés sütemények

Lassan 1 éve szemezek a könyvemben ezzel a finomsággal...
Én megfordítottam a tekercseket fejjel lefelé és úgy sütöttem meg, 
mert nekem úgy jobban tetszenek, olyan 'jópofák'. :)

9 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jól néz ki!! POnt ilyen pöttyös szettem van nekem is! Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta! Lehet ezt mák töltelékkel is,

    VálaszTörlés
  3. Bizony ám, a sütés is függőséget okoz, meg tudom erősíteni! :-) De tényleg, ha valami miatt legalább egy hétig nem sütök, hiányzik.
    Szép a süti, a gesztenyetöltelék miatt meg különösen tetszik!

    VálaszTörlés
  4. Ez nagyon jól néz ki és biztos hogy finom is. Még kell csinálnom.

    VálaszTörlés
  5. Nekem leragadt a sütőpapìrra, azonban nagyon finom!

    VálaszTörlés
  6. Kedves Gabriella! Ma végre sikerült elkészíteni a gesztenyés tekercset. Elsőre úgy éreztem, hogy picit nyers maradt a tészta, de talán most, hogy hűlt kicsit, úgy gondolom, meleg volt még. Nagyon finom az íze, és remélem, az állaga is tökéletes lesz. Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  7. Kedves Gabriella ! Az utóbbi időben több receptedet is elkészítettem, valamennyi nagyon finom volt! De az egyik legjobb ez a gesztenyés tekercs. Köszönöm, hogy megosztod velünk ezeket a finomságokat.Utólagos engedelmeddel, a te receptjeid alapján készült sütik fotóját feltettem a blogomra, és belinkeltem hozzájuk a receptjeidet.(www.kreagerti.blogspot.com)

    VálaszTörlés
  8. Ma készítettem el a gesztenyés tekercseket, nem csalódtam benne. Nagyon finom lett, köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés