Tepsis lecsós csirkemell mustáros-tejes pácban

Annyira szeretem a tepsis ételeket, mert kevés munka és kevés mosatlan van velük, nagyon egyszerűek. Ez a lecsós csirkemell pedig az egyik kedvencem - az elmúlt hetekben olyan sokszor készítettem. A hús a tejes pácnak köszönhetően nagyon omlós, a zöldségeknek köszönhetően pedig jó szaftos is, tehát egyáltalán nem szárad ki sütés közben. Készítsétek el Ti is, nagyon fog ízleni.
 


Hozzávalók:
4 főre
2 egész csirkemell csont nélkül
1 lila hagyma
3-4 szál újhagyma
3 kisebb paradicsom
1 db tv paprika
15 dkg reszelt fehér cheddar sajt (vagy trappista sajt)
2 dl tej
só, őrölt bors ízlés szerint
2 evőkanál mustár
3 dkg vaj


A SÜTEMÉNYES KÖNYVEM megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:
www.pottyosotthon.hu 



Elkészítés:
  1. A tejet és a mustárt összekeverjük egy nagyobb tálban, majd a megmosott csirkemellet enyhén kiklopfoljuk (kb. 1 cm vastagra) majd beletesszük a tejes pácba, lefedjük és betesszük a hűtőbe kb. 3 órára. 
  2. A hagymákat, paradicsomokat, paprikát megmossuk, megtöröljük, majd vékonyan felszeleteljük.
  3. Egy tűzálló tálat/tepsit kikenünk kevés vajjal, a csirkemellet lecsöpögtetjük a páclétől, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk és belehelyezzük egymás mellé a tálba/tepsibe. Rátesszük a lila hagyma karikákat sorba, erre a paradicsom szeleteket, majd a paprikaszeletet és az újhagyma karikákat is. 
  4. Alufóliával letakarjuk a tálat/tepsit és előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 25 percig sütjük. Majd levesszük róla fóliát (ha túl sok lé lenne alatta, a felét leöntjük), megszórjuk a tetejét a reszelt sajttal és fólia nélkül sütjük/pirítjuk tovább kb. 20 percig. (Természetesen hagyományos sütőben is süthető.)
  5. Magában is fogyaszthatjuk köret nélkül (én többnyire így szoktam), de tálalhatunk mellé párolt rizst is.



Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. hmm ez nagyon jól hangzik, mindenképp kipróbálom a hétvégén úgyis mindig bajba vagyok azzal hogy mit is főzzek :) köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  2. Gabeszka ez nagyon jól hangzik! Szerintem hétvégén meg is kóstoljuk. Majd referálok róla, de szerintem nem lesz gond vele... :o) Köszi!

    VálaszTörlés
  3. Könnyű nyári, finom husiétel lehet :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban nyárias ízvilág, egyszerű és nagyon finom! Köszönöm Katalin.

      Törlés
  4. Kedves Gabriella. Hosszas sűtés miatt nem fog kiszáradni a csirkemell? Többször tapasztaltam már ezt...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem fog kiszáradni a csirkemell. Mivel rajta sülnek a zöldségek és azok levet eresztenek, jó szaftos lesz tőlük. A tejes-mustáros páctól pedig finom omlós. Nyugodtan elkészítheted, sőt, mindenképpen ajánlom, mert tényleg annyira finom!

      Törlés
  5. Hű de fincsi lett! Ezt készítettem ma ebédre és igazán ízletes, könnyű nyári ebéd!
    Omlós és szaftos ( nem szárad ki)
    Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Nóri, nagyon örülök, hogy ízlett. :) ...és szívesen.

      Törlés
  6. most készítem el, nagyon jól néz ki, köszönöm a tippet ❤️

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok Én is meg csináltam csak èn fehèr paprika helyet piros paprikát és még gombát is tettem hozzá Nagyon finom lett és rizzsel tälaltam.köszönöm a receptet

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban