Csokoládés szalámi

Egy igazi nosztalgia édesség gyerekkorból, melyet mindenki ismer. Egyszerű, gyors és elronthatatlan - mindez sütés nélkül. Na és persze, nagyon finom!

11-12 éves koromban ez volt az első "sütemény", melyet egyedül elkészítettem úgy, hogy senki nem volt otthon - meglepetésként szántam a szüleimnek, amikor hazaérkeznek a munkahelyükről. Nagyon ízlett Nekik. 😊 







Hozzávalók:
1 rúdhoz
20 dkg vaj
15 dkg kristálycukor
5 dkg holland kakaópor (hagyományos kakaópor is lehet)
1 dl tej
10 dkg háztartási keksz apróra tördelve
20 dkg darált háztartási keksz
1 evőkanál rum
5 dkg mazsola


M E G J E L E N T  A MÁSODIK KÖNYVEM!
Így most már két könyvem is megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:
   



 

Elkészítés:
  1. A tejet a cukorral felforraljuk, közben kevergetjük, hogy a cukor elolvadjon. Ekkor beletesszük a vajat, alacsony lángon megolvasztjuk benne. 
  2. Lekapcsoljuk alatta a lángot, belekeverjük a rumot. (Ha gyerekek is esznek belőle, akkor hagyjuk ki belőle a rumot, vagy esetleg rumaromával helyettesítsük!)
  3. Az apróra tördelt kekszet összekeverjük a darált keksszel, a kakaóporral és a megmosott mazsolával. Végül hozzáöntjük a tejes keveréket. Alaposan összeforgatjuk és 30 percig állni hagyjuk. Ezután hengerré formázzuk és folpackba csomagolva hűtőbe tesszük minimum 3-4 órára vagy egy egész éjszakára. 
  4. Szeletelés előtt kívülről meghempergethetjük porcukorba ízlés szerint. (Én csak nagyon kevés porcukorba hempergettem, de ha valaki fehér külsejű "szalámit" szeretne, akkor lehet bővebben hempergetni a porcukorba.)


 

Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Elkészítettem, nagyon finom 🙂
    Köszönöm szépen!!!
    Szeretem a receptjeit, finomak és az elkészítésükhöz a leírás tökéletes 🙂

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban