Borzas Kata avagy Rücskös diós

Linzer jellegű omlós tészta, nagyon finom sárgabarack lekváros diós töltelékkel. Biztos sokan ismeritek és szeretitek ezt a süteményt...!? Nálam a gyakran készítendő kategóriába tartozik a gyorsan és könnyen elkészíthetősége miatt. ...és persze mert olyan finom!
Borzas túrós/Reszelt túrós változata is szerepel itt az oldalamon, melyet még 2011-ben osztottam meg Veletek. Ezt a diós variációt kb. 8 éve kaptam a nagynénémtől, most pedig még Anyukám régi sütis könyvében is rábukkantam Rücskös tészta néven. Milyen vicces név! 😊Kedvencem ez a régi könyv! Mindig találok benne valamilyen finom régi, vagy akár számomra még új, nem ismert süteményt.




Hozzávalók a tésztához:
kb. 20x30 cm-es tepsihez
40 dkg finomliszt
fél csomag sütőpor (6 g)
10 dkg kristálycukor
13 dkg zsír (vagy 15 dkg puha vaj)
2 tojássárgája
fél citrom reszelt héja és leve (bio vagy kezeletlen)
1-1,5 dl tej

 A töltelékhez:
2 tojásfehérje
8 dkg porcukor
3 púpos evőkanál sárgabarack lekvár
15 dkg darált dió


A SÜTEMÉNYES KÖNYVEM megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:



Elkészítés:
  1. A lisztet összekeverjük sütőporral, a cukorral és a megmosott/megtörölt citrom reszelt héjával,  elmorzsoljuk a zsírral, majd hozzáadjuk a tojások sárgáját, a citrom levét és csak annyi tejet, hogy összeálljon a tészta - közepesen kemény legyen! Épp ezért a tejet adjuk hozzá utoljára és fokozatosan, mert nem biztos, hogy kell bele mind! Két egyforma részre osztjuk, folcpackba csomagoljuk és betesszük a mélyhűtőbe 15 percre.
  2. A töltelékhez a tojások fehérjét félig felverjük, hozzáadjuk a porcukrot, mellyel kemény habbá verjük. Belekeverjük a darált diót és a sárgabarack lekvárt is óvatosan.
  3. A tepsit pici zsírral/vajjal kikenjük, liszttel meghintjük, majd kivesszük a mélyhűtőből az egyik tésztát és egyenletesen belereszeljük a tepsibe egy nagy lyukú reszelőn. Erre rásimítjuk a diós tölteléket, majd kivesszük a mélyhűtőből a tészta másik felét is, melyet szintén egyenletesen ráreszelünk a töltelékre.
  4. Előmelegített 170 fokos légkeveréses sütőben kb. 20 percig sütjük. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet - lehet hagyományos sütőben is sütni.)
  5. Amikor megsült, legalább fél óráig hagyjuk hűlni, hogy picit összeálljon/szilárduljon a töltelék, majd szeletelve, porcukorral meghintve tálaljuk.






      
  
Anyukám régi könyvében Rücskös tészta néven :)



...és a nagynéném kézzel írott receptje

 
        
Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Nagyon tetszik ez a recept, szeretném holnap elkészíteni.
    Azt szeretném kérdezni hogy meddig áll el? Hétfőre is szükségem lenne még 1-2 szeletre :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Orsi!
      Örülök, hogy tetszik, érdemes megsütnöd, mert nagyon-nagyon finom és igazán egyszerű elkészíteni is.
      Mivel linzer alapú süteményről van szó, azt vettem észre, hogy aznap is nagyon finom, de szerintem másnap a legfinomabb, úgyhogy nyugodtan elkészítheted ma... Fogyasztani tökéletes ma is és holnap is. :)
      Jó sütést kívánok!
      Gabriella

      Törlés
    2. Nagyon köszönöm!!!
      Mindenképpen nekilátok ma :)

      Törlés
  2. Gabicsek! Ez a süti nálam ott ül a dobogón a zserbó-kókuszkocka-reszeltdiós szentháromságban :) Puszik! B.csek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szuper hármas! Nekem is kedvencem mindegyik!!
      Örülök, hogy hallok rólad... :o)
      Puszillak én is B.csek!

      Törlés
  3. Csodásan néz ki! :) Jöhet néhány szelet! :)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Gabriella!

    Nagy öröm látnom ezt a receptet itt az oldalán. A lefotózott receptkönyv nekünk is meg van, de sajnos hiányzik az eleje és a vége is, és hiába próbáltam kideríteni mi a címe, sehol nem találtam másik példányt. Megmondaná nekem kérem? Köszönöm szépen!

    Várjuk a további finom recepteket! :)

    Üdvözlettel,
    Tünde

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Tünde!
      Mint ahogy a képeken is látszik, sajnos az én, illetve Anyukám könyvének sincs meg a borítója (sem az elején, sem a hátulján), emiatt hiányzik az elejéről is 1-2 lap és szerintem a végéről a tartalomjegyzékből is. Viszont emlékszem nagyjából a borítójára gyerekkoromból, mert Anyukám néhány süteményt gyakran készített belőle - olyankor mindig ott voltam mellette, néztem, ahogy készíti és nézegettem a könyv borítóján a finom süteményeket. Egyszerűen csak annyi volt ráírva, hogy "Süteményes könyv".

      Jövök még sok-sok klassz recepttel folyamatosan... :)
      Üdvözlettel:
      Gabriella

      Törlés
  5. Jé ez a süteményes könyv nekünk is megvan és naná, hogy szeretem. Ó de megennék egy szeletkével a vasárnapi ebéd után...

    VálaszTörlés
  6. Gratulálok Gabriella!-valóban nagyon-nagyon finom sütemény.
    Gyakran készítem, mert nálunk is közel 40 éve a " slágerlista " élén áll.
    Ha segíthetek a könyvvel kapcsolatban,mivel nekem is meg van...Süteményeskönyv / 800 recept a címe.
    Páter Jánosné gyűjtése és 1987-ben jelent meg.
    Üdvözlettel Katica néni

    VálaszTörlés
  7. Kedves Gabriella!
    Érdeklődöm, hogy nincs ehhez hasonló meggyes változatban is? Vagy pedig ez az alaptészta meggyes töltelékkel is jó szerinted?
    Köszönöm a választ: Piros

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Piros!
      Ehhez az alaptésztához nyugodtan tehetsz meggyes tölteléket. Vagy van egy nagyon finom meggyes pite receptem: az alábbi linket másold be a keresőbe és feljön a receptem. Nagyon finom az is!
      Kellemes sütögetést kívánok!
      Üdv.: Gabriella

      http://gabicsek.blogspot.hu/2012/02/meggyes-pite.html

      Törlés
  8. Én nagyon sokszor sütöm ,Anyukám kedvenc receptje volt. Nálunk is mindenki imádja!

    VálaszTörlés
  9. Elkészítettem! Kisebb nagyobb változásokkal 😁
    Kiderült hogy nincs a tojásfehérje amivel készíteni akartam ezt a sütit, úgyhogy gyors improvizáció kellett a tölteléknek... 500g nektarin dzsemhez adtam 100g diót és 200g darált kekszet az lett a töltelék, a maradék 50g diót a tészta másik feléhez gyúrtam és rareszeltem a kalács tetejére.
    Finom lett!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban